Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247215 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Maurice Vroegrijk

we zullen het wel zien...

PatrickM


Energizer85

Vrijdag en zaterdag zeker, vandaar de 'regenplaatjes'?

gilleeesss

Best goeie pluim, lijkt wel splitsing te zijn, maar toch meerendeel voor verlenging van de kou. Ik hoop gwn op nog grotere sneeuwkansen donderdag tot zondag :D

Siebenvm

Klopt, vind ook dat de groep leden die in ieder geval tot donderdag voor kou gaan echt een stuk overtuigender is geworden! En precies waar jij op hoopt, hoop ik ook op: meer sneeuwkansen! Het zou goed kunnen aangezien vooral de vrijdag en zaterdag de Oper gewoon een stuk boven het gemiddelde en de andere leden ligt!

vossejongk

Ik zie een heel mooie cluster die gaat voor voorzetting van de kou, ipv de warrige spaghetti die de warme leden moeten voorstellen. Wie weet :) ?

Bacci

Oeh kijk maar niet naar die 15 daagse, tuurlijk zit een dooiaanval er altijd aan te komen (of die gaat slagen? hoe? wanneer precies? ligt er tegen die tijd misschien sneeuw? blokkade sterk genoeg?), voor die tijd kan er nog zo onzettend veel gebeuren in deze situatie. 1 ding is zeker, kou nadert, laten we daar van genieten, al zou een beetje sneeuw alles 10 keer beter maken.

Ik begrijp alleen donderdag nog niet echt, is er nog enig kans dat we dan sneeuw krijgen of is alles nu al een beetje bepaald?

Hoe ziet trouwens het weerbeeld er een beetje uit, veelal bewolkt of ook af en toe zon? kans op mist? aanvriezende mist kan namelijk ook mooie plaatjes opleveren.


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jelle

Citaat van: Bacci op ma 11 jan 2016 - 21:59
Oeh kijk maar niet naar die 15 daagse, tuurlijk zit een dooiaanval er altijd aan te komen (of die gaat slagen? hoe? wanneer precies? ligt er tegen die tijd misschien sneeuw? blokkade sterk genoeg?), maar voor die tijd kan er nog zo onzettend veel gebeuren in deze situatie.

Ik begrijp alleen donderdag nog niet echt, is er nog enig kans dat we dan sneeuw krijgen of is alles nu al een beetje bepaald?

Nee, zelfs de kansen voor donderdag op nachtvorst zijn maar 18 procent. Verder lijkt daar dus alles als regen te vallen mits er neerslag gaat vallen.

Pluim is overigens in zijn geheel opgewarmd. Ik wil niet lullig doen maar de gemiddelde temperatuur ligt zeker 1 tot 2 graden hoger en de kansen op vorst zijn iets minder groot en ook een tikkeltje ingekort.

Ik vind het het allemaal net niet. En zeker niet iets om winter te noemen. Meer een miniwintertje. En dan mogen we onze handjes dichtknijpen. Persoonlijk hoop ik dan ook op een sneeuwdag en drie ijsdagen, dan ben ik weer tevreden en op naar de volgende kansen!

Siebenvm

Citaat van: Bacci op ma 11 jan 2016 - 21:59
Oeh kijk maar niet naar die 15 daagse, tuurlijk zit een dooiaanval er altijd aan te komen (of die gaat slagen? hoe? wanneer precies? ligt er tegen die tijd misschien sneeuw? blokkade sterk genoeg?), maar voor die tijd kan er nog zo onzettend veel gebeuren in deze situatie.

Ik begrijp alleen donderdag nog niet echt, is er nog enig kans dat we dan sneeuw krijgen of is alles nu al een beetje bepaald?

Ik zou toch wel zeggen dat we donderdag echt een klein wonder nodig hebben. Zowel EC als GFS tekent het laag nu te noordelijk in, waardoor we voornamelijk regen krijgen. Her en der wel wat natte sneeuwsignalen (vooral NO, O en Limburg) maar dat is te verwaarlozen. De sneeuwkansen zijn er nog wel met ongeveer 0,7 cm gemiddeld van alle leden voor de Bilt. Maar ook dat was eerst beter.

Vind het allemaal gewoon niet overtuigend. Eerst zou zaterdag al koud worden, deze dag ligt nu boven nul. Nu is volgens EC de echte kou er pas zondag, hoewel de leden buiten de Oper gelukkig wel wat kouder zijn zaterdag. Het is gewoon fragiel allemaal. Leuk dat het flink kouder word maar de echte leuke elementen (pak sneeuw, dikke vorst) lijkt gewoon niet van de grond te komen.

Gelukkig heb ik de mazzel dit weekend in Winterberg te mogen zijn, daar valt zowel woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag sneeuw en daar vallen gewoon decimeters. Helaas zit Nederland hier (voorlopig) lang niet zo mooi bij.

gilleeesss

Citaat van: Jelle op ma 11 jan 2016 - 22:05
Nee, zelfs de kansen voor donderdag op nachtvorst zijn maar 18 procent. Verder lijkt daar dus alles als regen te vallen mits er neerslag gaat vallen.

Pluim is overigens in zijn geheel opgewarmd. Ik wil niet lullig doen maar de gemiddelde temperatuur ligt zeker 1 tot 2 graden hoger en de kansen op vorst zijn iets minder groot en ook een tikkeltje ingekort.

Ik vind het het allemaal net niet. En zeker niet iets om winter te noemen. Meer een miniwintertje. En dan mogen we onze handjes dichtknijpen. Persoonlijk hoop ik dan ook op een sneeuwdag en drie ijsdagen, dan ben ik weer tevreden en op naar de volgende kansen!

Ach je moet geen vorst hebben om sneeuw te hebben :-)

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 11 jan 2016 - 22:04
Pluimen van Leeuwarden, Twenthe en Maastricht


Nu pak je wel even gelijk de drie koudste plekken :P Geen prikpunt van het westen?

GeneralDuke

Pluim is idd minder, iets minder leden gaan na maandag/dinsdag nog voor een voortzetting. Laten we maar verder afwachten :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Bacci

Citaat van: gilleeesss op ma 11 jan 2016 - 22:12
Ach je moet geen vorst hebben om sneeuw te hebben :-)

Idd, en die polarlow komt er gewoon met dikke bakke sneeuw hier in de kustprovincies!

TMCThomas

Citaat van: Bacci op ma 11 jan 2016 - 22:15
Idd, en die polarlow komt er gewoon met dikke bakke sneeuw hier in de kustprovincies!
Bewaar nog wat voor het binnenland  ;)

Bacci

Citaat van: TMCThomas op ma 11 jan 2016 - 22:16
Bewaar nog wat voor het binnenland  ;)

Pak gewoon even de trein joh, lekker gezellig. Maar donderdag krijgen jullie gewoon de volle lading! geen zorgen, komt goed!  ;D

Borislav

Pluim kan morgen ook weer kouder zijn..


Blijft snowcasten over paar dagen.
Borislav Lekic

Zomerliefde

Gfs blijft slecht. Waarschijnlijk krijgt die ook gelijk

ron12

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 jan 2016 - 20:40
Volgens mij niet echt groot. Was Navgem niet degene die met 42 graden kwam van de zomer?

Nu dat is een Polar Low! En niet weken ver! Maar ja, nu moet het nog echt gebeuren.
en toch werd het 38.2 graden in zuid Limburg  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal