Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247129 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Eric

Citaat van: Borislav op ma 11 jan 2016 - 18:51
Ik krijg net dit mee. .


"In order to guarantee higher customer satisfaction, GFS is currently experimenting its output. We are having difficulties keeping these satisfaction levels on a high level and are trying to manipulate the output for better results. This means a possible higher tendency for calculating areas of low pressure and problems in calculating the highs.

We are aware that this could create panic and are trying our best to solve the problems and we kindly ask our customers to regard our current output as rubbish, and turn to other computermodels instead."

En nu klaar over GFS, duidelijker kan niet, toch?

Bacci

Citaat van: lander20 op ma 11 jan 2016 - 19:04
ik upload meestal pluimen van regio limburg ook van ec :)

Ah shit, die is natuurlijk wat kouder.

Armand

Citaat van: Weerextrem op ma 11 jan 2016 - 19:13

dit is een GOED begin!, nu word 144H cruciaal

Lijkt wel een beetje op dat Polar Low verhaal van weer.nl. Deze kaart heeft wel potentie, ook voor hoge druk om zich meer noordelijker te vestigen. Kan natuurlijk ook dat lage druk in deze run verder wint. Maar deze kaart laat zien dat er in elk geval potentie is en dat is ook goed.

Borislav

Citaat van: Armand op ma 11 jan 2016 - 19:35
Lijkt wel een beetje op dat Polar Low verhaal van weer.nl. Deze kaart heeft wel potentie, ook voor hoge druk om zich meer noordelijker te vestigen. Kan natuurlijk ook dat lage druk in deze run verder wint. Maar deze kaart laat zien dat er in elk geval potentie is en dat is ook goed.

Vraag me af of je een polar low op de kaarten kan zien ?
Borislav Lekic

Weerextrem

Citaat van: Borislav op ma 11 jan 2016 - 19:37
Vraag me af of je een polar low op de kaarten kan zien ?

dit komt door zeer ijzige kou op 500 hPa en behoorlijke kou op 850 hPa, maar dat is nu te ver weg om zoiets te zeggen. maar wat Armand al zei: heeft een potentie.

Bacci


vdweste

Citaat van: Bacci op ma 11 jan 2016 - 19:44
EC weer goed toch? Hoe zit het met donderdag?

EC goed? Winterprikje van 2/3 dagen. Donderdag vooral regen, aflandige wint komt pas wanneer de neerslag al is gevallen. Daarna gaan we weer terug naar de westelijke zeewind. We spreken dan over 7 dagen vooruit, wellicht nog net niet betrouwbaar genoeg.

Zomerliefde

Citaat van: vdweste op ma 11 jan 2016 - 19:50
EC goed? Winterprikje van 2/3 dagen. Donderdag vooral regen, aflandige wint komt pas wanneer de neerslag al is gevallen. Daarna gaan we weer terug naar de westelijke zeewind. We spreken dan over 7 dagen vooruit, wellicht nog net niet betrouwbaar genoeg.
Ga huilen....
2/3 dagen winterweer is beter dan 15 graden

Borislav




NAVGEM is mooi :)


Weet niet de exacte betrouwbaarheid van dat model ?
Borislav Lekic

Weerextrem

Citaat van: vdweste op ma 11 jan 2016 - 19:50
EC goed? Winterprikje van 2/3 dagen. Donderdag vooral regen, aflandige wint komt pas wanneer de neerslag al is gevallen. Daarna gaan we weer terug naar de westelijke zeewind. We spreken dan over 7 dagen vooruit, wellicht nog net niet betrouwbaar genoeg.

toon vooral je geduld... dat is nu belangrijker!!, morgen kan het zomaar alles weer anders zijn.


Energizer85

Wel erg pessimistisch hoor... Ik vind m toch niet slecht hoor.. Tja en wat er over een week gaat gebeuren kan nog wel 100 keer veranderen

Jan van Ooijen

Hebben we hier de Polarlow waar Reinier het over heeft gehad?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PatrickM

Citaat van: Borislav op ma 11 jan 2016 - 19:54
NAVGEM is mooi :)

Daar teken ik wel voor hoor. ;D
EC denkt er anders over en laat het hoog afzakken tot een eurohoog.

Armand

Hij is zeker niet slecht. Alleen de laatste kaart bevalt me niet echt, ZW stroming... Nu kun je wel de hele tijd zeggen het is lange termijn. Dat klopt toch natuurlijk wel, maar bij vrijwel alle modellen zien we de pluim tegen die tijd weer boven 0 kruipen. Er zijn dan gewoon veel meer warme leden dan koudere. Er zijn nog enkele volhouders, maar die zijn in de minderheid. Dus moeten we toch maar even ervanuit gaan dat de winterprik tegen volgende week dinsdag in gevaar loopt.

Stel als het andersom was en er waren meer koude leden dan warme leden en het gemiddelde ging dan onder 0, dan 'geloofde' toch meer winterliefhebbers in deze langere termijn. Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan, maar je moet toch ook realistisch blijven! ;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerextrem



Helaas, het is nog niet veel beter, maar kern is wel gelukkig ietsjes westelijker en (deels) zuidelijker geworden.

hopen dat met de run zuidelijker en westelijker komt te liggen... maar het is echt meteen 'Kiele,kiele'

vdweste

Citaat van: Zomerliefde op ma 11 jan 2016 - 19:53
Ga huilen....
2/3 dagen winterweer is beter dan 15 graden

Ten eerste, dit lijkt me niet de manier om mensen aan te spreken.
Ten tweede, ik kan me goed voorstellen dat men op dit moment met alles wat een beetje op winter lijkt blij is, maar dit is natuurlijk geen 'goede' run van EC.

vdweste

Citaat van: Weerextrem op ma 11 jan 2016 - 19:55
toon vooral je geduld... dat is nu belangrijker!!, morgen kan het zomaar alles weer anders zijn.

Ik schets slechts wat er in de recente run van EC wordt getoond (het was immers een reactie op iemand anders). Uiteraard kan het morgen weer compleet anders zijn, anders zou dit maar een saai forum zijn.

Weerextrem

Citaat van: vdweste op ma 11 jan 2016 - 20:07
Ik schets slechts wat er in de recente run van EC wordt getoond (het was immers een reactie op iemand anders). Uiteraard kan het morgen weer compleet anders zijn, anders zou dit maar een saai forum zijn.

zelfs heb ik vermoedens dat het operationele run aan de warme kant ligt. maar dat zien we straks wel.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal