Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 246346 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes96

Vind het wel eerlijk dat net noorden tot nu toe het meeste winter heeft gehad. In de zomer is het namelijk in het zuiden bijna altijd warmer, zonniger, en minder wind  :P Hoe vaak gebeurt het wel niet dat het hier bijvoorbeeld 25 graden is en in het zuiden al voorbij de 30. Al gun ik elke winterliefhebber nog een koude februari en maart in heel Nederland en ook voor onze Belgische vrienden ;)

Armand

Best wel oneerlijk: Sneeuwbuien geraken zelden tot hier, regenbuien daarentegen wel. Zou eens andersom moeten zijn :D

Er valt helaas (nog) niks leuks van de weerkaarten af te lezen. De kans op ijsdagen tot en met 6 februari is gewoon 0% voor het hele land en dit is al dagen zo.

Laatste sneeuwrestjes smelten weg en we staan weer keihard met beiden voeten op de grond en kunnen weer van voorafaan beginnen. :(

xzaz

Citaat van: Marsel op vr 22 jan 2016 - 13:08
Haha, nee hoor. Ik kick absoluut niet op een WC, of herfsttrein zoals jij het noemt. Ik doel meer op het starten van het voorjaar in Maart, op  die manier 'los'. Daar wordt ik wel vrolijk van ;). Neemt niet weg dat het ook dan nog gewoon ongekend koud kan zijn. Maar Maart kan ik potentie, zeker later in de maand, warme dagen opleveren, en toch in ieder geval een paar 15+'ers. Wat dat betreft rest ons niets anders dan afwachten. En voor jullie hopen dat het nog tot een beetje kou komt voor die tijd :).
Die winter is nu wel over; gezien de kaarten en de spreiding wordt er klaar gemaakt voor de lente. En ja, er kunnen nog wat dagen komen dat het kan vriezen maar echt winteren zit er niet meer in.
De winter is nog niet eens begonnen!

Johannes96

Citaat van: xzaz op vr 22 jan 2016 - 13:51
Die winter is nu wel over; gezien de kaarten en de spreiding wordt er klaar gemaakt voor de lente. En ja, er kunnen nog wat dagen komen dat het kan vriezen maar echt winteren zit er niet meer in.

Dat je dat nu al zegt.. dat het niet meer kan winteren, oké ik zelf denk ook dat het lastig word maar het kan echt nog wel. In 2005 begon het eind februari wat te winteren in het noorden en op 2 maart 2005, die legendarische dag hier lag er een pak sneeuw van een halve meter. Die nachten er na temperaturen van -15 tot -20. Medio maart was alle sneeuw pas weg. Toen dachten we in eind januari dat t ook over was met de winter, je weet maar nooit alles kan. En tsja, in het zuidwesten heb je gewoon minder kansen op winterweer in het algemeen. Maar hier is januari tot nu toe koud geweest met sneeuw en ijzel. Zo maar even laatste paar baantjes schaatsen op natuurijs ;)

Rayonhoofd

Citaat van: Marsel op vr 22 jan 2016 - 13:08
Haha, nee hoor. Ik kick absoluut niet op een WC, of herfsttrein zoals jij het noemt. Ik doel meer op het starten van het voorjaar in Maart, op  die manier 'los'. Daar word ik wel vrolijk van ;). Neemt niet weg dat het ook dan nog gewoon ongekend koud kan zijn. Maar Maart kan ik potentie, zeker later in de maand, warme dagen opleveren, en toch in ieder geval een paar 15+'ers. Wat dat betreft rest ons niets anders dan afwachten. En voor jullie hopen dat het nog tot een beetje kou komt voor die tijd :).

Ah, op die manier. Echt winterweer in maart heb ik alleen geloof ik in 1986 of 1987 voor het laatst gezien, maar dat was de eerste week van maart na een langdurige koudeperiode.

Die winter is nu wel over; gezien de kaarten en de spreiding wordt er klaar gemaakt voor de lente. En ja, er kunnen nog wat dagen komen dat het kan vriezen maar echt winteren zit er niet meer in.

? ? ? Heb jij er al eens aan gedacht om te solliciteren bij het K.N.M.I. ?
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Johannes96

Citaat van: Rayonhoofd op vr 22 jan 2016 - 15:15
Ah, op die manier. Echt winterweer in maart heb ik alleen geloof ik in 1986 of 1987 voor het laatst gezien, maar dat was de eerste week van maart na een langdurige koudeperiode.

Die winter is nu wel over; gezien de kaarten en de spreiding wordt er klaar gemaakt voor de lente. En ja, er kunnen nog wat dagen komen dat het kan vriezen maar echt winteren zit er niet meer in.

? ? ? Heb jij er al eens aan gedacht om te solliciteren bij het K.N.M.I. ?

Hadden jullie daar in het oosten in 2005 niks?  :o

sneeuw040

Citaat van: Johannes96 op vr 22 jan 2016 - 13:15
Vind het wel eerlijk dat net noorden tot nu toe het meeste winter heeft gehad. In de zomer is het namelijk in het zuiden bijna altijd warmer, zonniger, en minder wind  :P Hoe vaak gebeurt het wel niet dat het hier bijvoorbeeld 25 graden is en in het zuiden al voorbij de 30. Al gun ik elke winterliefhebber nog een koude februari en maart in heel Nederland en ook voor onze Belgische vrienden ;)
Moet er niet aan denken om in de zomer in het noorden te wonen haha, vooral rond midden april tot eind mei zijn de temperatuursverschillen enorm

Mariska

Citaat van: Zomerliefde op do 21 jan 2016 - 14:56
ik vind het raar dat sommige mensen nu al weer lente willen. Man... het is nog maar 21 januari. We hebben nog anderhalve maand te gaan. We hebben laatste tijd al gezien dat de pluim binnen 3 dagen compleet weer anders kan zijn. Pffff wat een gezeur hier...

Wacht maar af. half februari wordt het weer winter en is iedereen weer blij en daarna kunnen we weer genieten van de lente :)

Het komt omdat gewoon heel erg veel last heb van de kou en dan niet in de zin van dat ik een koukleum ben, integendeel. Ik ben juist vrij warmbloedig. Door de koude lucht maken mijn slijmvliezen in mijn neus overuren waardoor mijn neus totaal dicht gaat zitten.Hierdoor wordt ik gedwongen om door mijn mond adem te halen. Mijn keel vind die koude lucht helemaal niet zo'n goed idee, dus ik loop uiteindelijk meer te hoesten en te proesten dan dat ik tijd heb om adem te halen. Wanneer het zo koud is loop ik vaak met een Buff over mijn neus en mond getrokken om enigszins warme lucht binnen te krijgen, maar prettig lopen en ademhalen is dit niet. Als ik de pech heb dat mijn rugspieren dan ook nog in de stuip gaan van de kou krijg ik helemaal geen lucht meer. Tevens zijn mijn ogen zijn continu droog en tranen als de pest. De afgelopen week ben ik alleen maar buiten geweest omdat ik boodschappen moest doen en meer niet. Ik wordt door de kou ernstig in mijn bewegingsvrijheid beperkt.

Zo voor de kerst gun ik alle koudeliefhebbers hun ijzel, ijs en sneeuw, maar daarna ben ik gewoon weer toe aan wat 'warmer weer' met een stralend zonnetje. Daarbij bedoel ik niet meteen een graadje of 20-25, maar ergens tussen de 5-15 vind ik ook prima! Zoals het volgende week wordt qua temperatuur ben ik gewoon weer helemaal happy de peppy en voel ik mij weer mens.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Johannes96

Citaat van: sneeuw040 op vr 22 jan 2016 - 15:28
Moet er niet aan denken om in de zomer in het noorden te wonen haha, vooral rond midden april tot eind mei zijn de temperatuursverschillen enorm

haha, dat klopt maar het vertekend ook wel wat. Leeuwarden (15km ten noorden) is het dan bijvoorbeeld 16 graden, terwijl het hier, net wat verder van de kust af dan wel 19 tot 20 kan zijn. Neemt niet weg dat het in het zuiden wat warmer is meestal. En dit weet ik niet zeker, maar meestal is de luchtvochtigheid nabij de kust wat hoger, waardoor het wel weer wat warmer aanvoelt.

lander20

oftewel komt er terug een winterse periode met sneeuw en vorst oftewel mag het gelijk zomer worden met flinke onweerskansen!

aan gewoon wat regen en wind hebben we niet veel.


benjamin112


Extremissimorum

Citaat van: hesselsjoerd op vr 22 jan 2016 - 16:49
Hier zonet ijsregen

Wss diezelfde bui die hier een uur geleden flinke hagel opleverde.

P.s. wat is "hier"?


Extremissimorum

Citaat van: hangtime op vr 22 jan 2016 - 16:54
Je beseft dat je iets post uit 2015? :)

Die aanstaande zaterdag is al een tijdje geleden ;)

En jij beseft dat je achterloopt en dat dit al gezegd is?

Bacci

Citaat van: benjamin112 op vr 22 jan 2016 - 16:52
Als dit nou allemaal sneeuw zou zijn...

Haha inderdaad! hier nu regen bij 2 graden! gadver! geen eens natte sneeuw of wat dan ook!

Rayonhoofd

Citaat van: Johannes96 op vr 22 jan 2016 - 15:17
Hadden jullie daar in het oosten in 2005 niks?  :o

Jawel, was ook zeker mooi maar dat duurde maar heel eventjes.
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

TMCThomas

Hoort het dat de temperatuur nu weer aan het dalen is? Zit hier nu op 1,4 graden Dauwpunt van -9,2

Lothiriel

Ah bah. 2 graden en vollenbak regen :(. Gelukkig smelt het zo snel weg. Morgen ook 8 graden en nog meer regen (?). Ik kruip terug m'n winterhol in denk ik.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Mrkos

Nou nu nog even genieten van de sneeuw dat hier nog ligt over een paar uur is het weg denk ik helaas.  En dan wachten tot. ....??

Powered by EzPortal