Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352417 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Donnydekoning


Jan van Ooijen

Niets slechts aan vind, alleen laagje is anders nu tov voorgaande runs. Vanavond weer anders
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Darkness

Citaat van: GeneralDuke op ma 28 dec 2015 - 11:26
Wat ik dan zou doen is een pluim pakken van het GFS vanuit meteociel (hierzo), en dan boven in de URL de coordinaten aanpassen. Deze link was voor Poznan, ziet er goed uit! :)
dank u.  Ziet er inderdaad niet slecht uit, voornamelijk vrieskou en misschien een beetje sneeuw

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 11:33
Niets slechts aan vind, alleen laagje is anders nu tov voorgaande runs. Vanavond weer anders
Dat hoop ik wel want nu is de vorst er zon beetje helemaal uit in nieuwe GFS (oper)
Daarnaast trek laagje helemaal noord van NL langs

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op ma 28 dec 2015 - 11:55
Dat hoop ik wel want nu is de vorst er zon beetje helemaal uit in nieuwe GFS (oper)
Daarnaast trek laagje helemaal noord van NL langs

Daarom geen paniek, volgende run weer over Belgiƫ en dan sneeuwdump. Zou me er nu echt niet druk om kunnen maken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Hoop heb ik niet bij gfs kijk vorige pluim 2 leden die voor kou gaan zal me niks verbazen als er geen verandering inzit

Joep

zo zag het er precies 1 jaar geleden,uit even lekker maken :)

Mrkos

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 12:00
Daarom geen paniek, volgende run weer over Belgiƫ en dan sneeuwdump. Zou me er nu echt niet druk om kunnen maken
Vanwaar het vertrouwen Jan?

Armand

Een paar 100 km kan het verschil maken. Klinkt misschien een beetje veel, maar op een weerkaart is het een klein detail. De warmere variant is nog steeds in het voordeel, maar raakt vooral bij EC steeds meer leden kwijt. Als we specifiek naar 3 tot 5 januari kijken (moment dat een laagje in de buurt komt met stijgende neerslagkansen), dan zien we bij de ENS van EC een kans van 50-60% op neerslag. Daarvan wordt er een kans van 20-30% op sneeuw berekend.

Bij GFS 00 en GEM 00 gaan wat meer leden voor regen ipv sneeuw. Eens kijken wat de ENS van GFS 06 gaat doen.
De onzekerheid blijft nog steeds aanwezig en elke member heeft kans om zich te bewijzen ;)

Rayonhoofd

Citaat van: winter67 op ma 28 dec 2015 - 12:04
Hoop heb ik niet bij gfs kijk vorige pluim 2 leden die voor kou gaan zal me niks verbazen als er geen verandering inzit

Inderdaad, alle hoop is vervlogen * zucht*.
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Armand

GEM was erg hoopvol in de 12z run van gisteren avond. Het gemiddelde overdag van de ENS lag (ver) onder 0. Members vormen zogenamde 'clusters'. Dat is een groepje leden die ongeveer voor hetzelfde scenario gaan.

Kaart 1 laat de koudste cluster zien van GEM 12 (20% van de leden)
Kaart 2 laat de warmste cluster zien van GEM 12 (20% van de leden), dit is ook de enige cluster die boven 0 uitkwam overdag. Ofwel 80% ging voor maximumtemperaturen onder 0!

Helaas is GEM 00 weer wat bijgedraaid, maar nog steeds enkele koude clusters. Er gaan twee clusters voor maximumtemperaturen onder 0, een van 20% en een van 25%, ofwel 45% kans op temperaturen onder 0 overdag volgens GEM 00. Niet slecht!

winter67

Nieuwe pluim ook niet mooi wel iets meer koude leden 6 de rest allemaal boven of rond normaal
Dit is op heden de koudste lid met -8 overdag, 3 leden vrieskou, 3 leden rond vriespunt, dit is pluim Emden vergelijkbaar met no pluim gfs laat een 2 deling zien terwijl 00z met een gem van 4 kwam in deze pluim

flyerke

neeeeeeeee het laag moet over Frankrijk trekken, wij willen ook sneeuw :p
Winter is coming

Jan van Ooijen

Citaat van: Mrkos op ma 28 dec 2015 - 12:08
Vanwaar het vertrouwen Jan?

Wat als het laag nu 200km lager zit, dit geeft een totaal ander beeld
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jelle

Klopt Jan, maar laten we niet vergeten dat er op het EC na maar weinig tot geen modellen zijn die nu winters weer laten zien. Op een enkel nachtje -1 of -2 na dan.

ron12

Kans op record hoge luchtdruk, Noordoosten-Oosten van Europa deze week, En meer over het vreemde weer van de afgelopen tijd.http://krolowa-superstar.blog.pl/. Ik vindt dit wel veel op Februari 1956 lijken ::) Al zeg ik het zelf, maar ja we zullen zien.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen


Floris!

Citaat van: ron12 op ma 28 dec 2015 - 13:23
Kans op record hoge luchtdruk, Noordoosten-Oosten van Europa deze week, En meer over het vreemde weer van de afgelopen tijd.http://krolowa-superstar.blog.pl/. Ik vindt dit wel veel op Februari 1956 lijken ::) Al zeg ik het zelf, maar ja we zullen zien.
Gelukkig spreken we allemaal vloeiend Pools :P

sven1467

Citaat van: menzo op ma 28 dec 2015 - 14:23
Zet de brandblusser maar vast naast de server.  :P

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/12/horrorwinter_des_doods_in_aant.html#comments

Dat Geenstijl Jans verwachting overneemt en met de kop "Horrorwinter des Doods"  voorziet, is een gunstig voorteken; meestal komt het dan ook uit   8) ;D

winter67


Powered by EzPortal