Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 348896 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jelle

Citaat van: winter67 op zo 27 dec 2015 - 23:31
Als 12z "slecht" was is 18z mega slecht

Wel het meest realistisch denk en vrees ik. Ik denk dat dit weer gaat overheersen. Ook gezien de pluim. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de gemiddelden v/d GFS en EC pluim dag en nacht (ruim) boven nul liggen op een termijn van 5-8 dagen terwijl het dan al winter 'moet' zijn.

Zomerliefde

Citaat van: Joep op zo 27 dec 2015 - 22:56
aha vandaar dat je zomerliefde heet  :)
Haha nee Ben wel echt een winterfanaat ::) . De nieuwe run van het gfs is grote  drama
Het probleem is dat het laagje bij Engeland blijft hangen en niet duikt waardoor wij in de zachte lucht blijven.
Dat zo' n klein detail al zo groot verschil kan maken

Jan van Ooijen

Citaat van: Zomerliefde op zo 27 dec 2015 - 23:35
Haha nee Ben wel echt een winterfanaat ::) . De nieuwe run van het gfs is grote  drama


Dadelijk de pluim even kijken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


winter67


Joep


zwoof

Citaat van: Joep op zo 27 dec 2015 - 23:47
GFS inderdaad wat slechter

Stuk slechter dan 06 en 12  Morgen hopelijk beter nieuws.  :o

DSDLimburg

Citaat van: zwoof op zo 27 dec 2015 - 23:56
Stuk slechter dan 06 en 12  Morgen hopelijk beter nieuws.  :o

Ja zo zie je maar weer, kan nog alle kanten op!
seizoen 2018/2019

winter67

Slechte pluim
Op nog langer termijn gewoon weer terug waar we vandaan kwamen oper geen eens de warmste lid

vossejongk

Euh, ik weet niet maar oper zo vanaf halverwege gewoon normale temps voor deze tijd voor het jaar hoor?

dennis089


Nopie

Citeer
Slechte pluim
Op nog langer termijn gewoon weer terug waar we vandaan kwamen oper geen eens de warmste lid

Ben al blij als we eindelijk is eens verlost zijn van dat smerige zachte weer dezer dagen. Temps rond normaal zijn prima!

Southman

Beste mensen,
Ik reageer niet zo heel vaak, maar vandaag las ik op een Engels weerforum iets over 'Kelvin Waves', die weer betrekking hadden (volgens mij) op de modellen. Kan mij iemand hier iets over uitleggen?
Per PM, of tenzij het heel interessant is in een nieuw topic (mocht het interessant zijn)?
I like extreme weather!

Erik V

Kans is <20% dat we te maken krijgen met een kou-inval. Aldus een tweet van @edaldus. Ns kijken of hij gelijk krijgt. En dat heeft ie wel regelmatig..

Joep

Nieuwste GFS run nauwelijks nog vorst te bekennen.
Onderstaand kaartje is zon beetje de enige vorst in de run en dan alleen voor  NO NL.
Pluim is van midden NL

Joep


Borislav

Borislav Lekic

Rayonhoofd

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Joep

Oper ECMWF opnieuw koud op de lange termijn maar het blijft allemaal nog erg fragiel.

Jan Visser

Marcellang

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal