Herfst discussietopic 2015

Topic gezien door 90410 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 02 sep 2015 - 07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: Gerard1995 op do 15 okt 2015 - 17:56
Idd, kzat het ook al in de gaten te houden, lijkt mij een behoorlijk actief moessontje zo.. Zal wel een enorme bak water naar beneden komen daar.. Hier ook evenals groot deel van t land nat/natter/natst... :(

Was op weg naar hier, maar is onderweg volledig ingestort.

Zijn er mensen uit het gebied met verslagen?

flyineddy

Citaat van: Extremissimorum op do 15 okt 2015 - 21:26
Was op weg naar hier, maar is onderweg volledig ingestort.

Zijn er mensen uit het gebied met verslagen?

Ja, net voor jou aan:  ;)

Citaat van: flyineddy op do 15 okt 2015 - 21:25
Op buienradar lijkt het erger dan dat het was. Het heeft wel even stevig geregend, maar niks bijzonders.
Minder sterk dan de gemiddelde onweersbui.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Edwin

Er zullen wel mensen zijn aangeslagen of verslagen, denk ik. Dit is echt het meest saaie en trieste weer wat er is. Gvd al de 3e dag op rij grijs, koud en nat
Never Stop Exploring

NitroGenetics

Citaat van: Edwin op vr 16 okt 2015 - 10:34
Er zullen wel mensen zijn aangeslagen of verslagen, denk ik. Dit is echt het meest saaie en trieste weer wat er is. Gvd al de 3e dag op rij grijs, koud en nat

en dan na gaan dat ik ik vandaag 29 ben geworden :( mag de pret echter niet minderen maargoed xD

JerryL

Citaat van: NitroGenetics op vr 16 okt 2015 - 11:06
en dan na gaan dat ik ik vandaag 29 ben geworden :( mag de pret echter niet minderen maargoed xD

Alsnog gefeliciteerd dan! Pak een lekker herfstbockje en enjoy.

NitroGenetics

Citaat van: JerryL op vr 16 okt 2015 - 11:31
Alsnog gefeliciteerd dan! Pak een lekker herfstbockje en enjoy.
idd lekker gesaampjes met mijn vrouwtje en dochtertje vanavond bezoek, lekker knus weer zo :)

Diem

Vanochtend was het thuis nog zonnig zag ik, maar inmiddels bewolkt en wat regen.
Helaas is het hier in Zuid-Frankrijk niet veel beter: regenachtig.
Gelukkig knapt het vanaf morgen op met de rest van de week zon bij (ruim) 20 graden :)

matroesjka-world

Citaat van: Diem op zo 18 okt 2015 - 13:37
Vanochtend was het thuis nog zonnig zag ik, maar inmiddels bewolkt en wat regen.
Helaas is het hier in Zuid-Frankrijk niet veel beter: regenachtig.
Gelukkig knapt het vanaf morgen op met de rest van de week zon bij (ruim) 20 graden :)

Jij blij  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Arend

Na de opeenvolgende dagrecords van 13, 14, 15 en 16 oktober met betrekking tot de laagste maximum temperatuur ooit op deze data door het station Twente gemeten,  kunnen we er opnieuw eentje aan toevoegen. Vandaag een Tx van 7,5 graden, oude record stond op 8,1 graden (18 oktober 1981). Als het voelt als winter, is het dan winter?  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Edwin

Nee, gewoon doodsaai veel te fris, grijs en vochtig herfstweer!
Never Stop Exploring

Marsel

Puik runnetje hoor die GFS12 oper!  Boven in het ensembele wellicht? Even de pluimen van EC en GFS afwachten.
Met een slag om de arm nog natuurlijk , maar begin volgende week (periode ma - wo) zouden we zomaar eens  enkele malen Tx 15-19C kunnen pakken. Even kijken hoe eea gaat uitvallen en hoe sterk onze blokkade wordt en of/wanneer het polaire front doorkomt. In het gunstigste geval hebben we enkele fraaie nazomerse dagen te pakken. Heerlijk...daarna mogen we wat mij betreft de kille, donkere met modder besmeurde wintertunnel in ;).

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op do 22 okt 2015 - 18:59
Puik runnetje hoor die GFS12 oper!  Boven in het ensembele wellicht? Even de pluimen van EC en GFS afwachten.
Met een slag om de arm nog natuurlijk , maar begin volgende week (periode ma - wo) zouden we zomaar eens  enkele malen Tx 15-19C kunnen pakken. Even kijken hoe eea gaat uitvallen en hoe sterk onze blokkade wordt en of/wanneer het polaire front doorkomt. In het gunstigste geval hebben we enkele fraaie nazomerse dagen te pakken. Heerlijk...daarna mogen we wat mij betreft de kille, donkere met modder besmeurde wintertunnel in ;).

Heerlijk, en nodige zon zal ons ook goed doen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Laat maar komen. Een laatste likje van de zomer zou lekker zijn. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Brabant krijgt nazomerweer, zon en aangename temperaturen in aantocht

De bewolking domineerde het weerbeeld de afgelopen dagen, maar daar komt verandering in. Zeker na het weekend krijgt Brabant te maken met heerlijk nazomerweer. Zaterdag laat de zon zich nog nauwelijks zien. Op wat regen in West-Brabant na, blijft het droog. Er staat weinig wind en met 14 graden is het niet fris. Zondag maakt de bewolking plaats voor de zon. Het blijft in de hele provincie droog, de temperatuur is vergelijkbaar met die van zaterdag.

Zon, zon en nog eens zon
Na het weekend wordt het weerbeeld alsmaar beter. In de nacht van zondag op maandag is het koud, maar de temperatuur loopt vervolgens op tot zo'n 15 graden. De zon laat zich volop zien. Dinsdag belooft een heerlijke nazomerdag te worden. Door milde lucht vanuit Spanje en Frankrijk loopt het kwik op tot 18 graden. De zon heeft vrij spel.

Omroep Brabant
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Lekker hoor! Inderdaad Jan, die zon dat doet een mens goed.
Mooi dat ik toevallig vrij ben begin volgende week. Nog eenmaal de warme lucht opsnuiven.  :)

Wertha

Citaat van: Jan van Ooijen op za 24 okt 2015 - 09:08
Brabant krijgt nazomerweer, zon en aangename temperaturen in aantocht

De bewolking domineerde het weerbeeld de afgelopen dagen, maar daar komt verandering in. Zeker na het weekend krijgt Brabant te maken met heerlijk nazomerweer. Zaterdag laat de zon zich nog nauwelijks zien. Op wat regen in West-Brabant na, blijft het droog. Er staat weinig wind en met 14 graden is het niet fris. Zondag maakt de bewolking plaats voor de zon. Het blijft in de hele provincie droog, de temperatuur is vergelijkbaar met die van zaterdag.

Zon, zon en nog eens zon
Na het weekend wordt het weerbeeld alsmaar beter. In de nacht van zondag op maandag is het koud, maar de temperatuur loopt vervolgens op tot zo'n 15 graden. De zon laat zich volop zien. Dinsdag belooft een heerlijke nazomerdag te worden. Door milde lucht vanuit Spanje en Frankrijk loopt het kwik op tot 18 graden. De zon heeft vrij spel.

Omroep Brabant

Dat kan ik ook wel even goed gebruiken. Even wat extra kleur in het leven.
Aantal onweersdagen 2024: 7 | 2023: 17 | 2022: 21

Jan van Ooijen

Eindelijk weer eens een keertje wakker worden met een heerlijk zonnetje
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Lente in Nederland de komende dagen. 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Eric


Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 25 okt 2015 - 10:33
Eindelijk weer eens een keertje wakker worden met een heerlijk zonnetje

Neeee!!

Het is gewoon lente, maar daar zit ik dus gewoon echt niet op te wachten, wil grauw grijs weer op weg naar de winter.

Powered by EzPortal