Wind- en onweerskansen vrijdag 24 en zaterdag 25 juli 2015

Topic gezien door 40660 bezoekers
Gestart door Marsel, do 23 jul 2015 - 12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerard1995

Bizar om te zien dat hier zo ver het binnenland bomen te zien knappen als luciferhoutjes!:O
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

jonkheer


Ries


jonkheer

Veel regen en veel wind...maar een storm? Niet echt

Joep

Vreselijk bericht uit Wolfheze.... :(



Mooie foto vanuit Terschelling

Meteo NL

Tallrunner

*Lekker rustig hè.... Kunt nog lekker buiten zitten (onder overkapping)*

Ja helaas wel, ik was vanmorgen nog even op het Noorden maar ik zal al dat alles om ons heen draaide. Maar vannacht moet ik werken dus ik hoop toch nog enig spektakel mee te maken, al acht ik die kans klein. :'(

strandwacht

Momenteel in hoogezand hier nog geen zuchtje wind,tis hier eigenlijk de hele dag drukkend warm geweest en nu en dan zon.

boxer

Overvallen door de storm? Onder welke steen komen die camping gasten vandaan?
Er wordt al dagen gewaarschuwd?
Hier in zeeland aan de westerschelde valt het mee, harde wind maar geen schades op de camping.
Komt wellicht omdat vele gasten gisteravond al maatregelen namen.

PatrickM

"Als ge mij gaat eren - zal de wind gaan keren" ::)


jonkheer


4seasons

Een paar meldingen op de Twitter-account van de VID  :(

Dat zien we niet vaak: Zoveel snelwegen tegelijk dicht. #Zomerstorm
https://pbs.twimg.com/media/CKwsQjWWoAA6fdA.jpg


Ook in Friesland heeft de brânwacht het er maar druk mee. #simmerstoarm



https://twitter.com/vid

Joep


Joep


Caps

Mensen die nu in Limburg zitten en zeggen dat er niets aan de hand is en dat de rest van het land, met name het westen en noorden niet zo moeten zeuren, moeten ook hun mondje dichthouden als er een paar onweersbuitjes overkomen want dat stelt dan ook niets voor.

Hier in de regio heel erg veel omgevallen bomen, veel grote takken op de wegen, vanmiddag zelfs 50 km/h gereden op de snelweg, en gezien dat er tientallen auto's gewoon op de vluchtstrook stil gingen staan omdat het niet te doen was.

En mensen op de camping wisten gister al dat het vandaag behoorlijk ging stormen, dus die hadden voorzorgsmaatregelingen kunnen nemen.

Koen-IJM

Alleen al het ritje van werk naar huis (1,5km) 10+ bomen geteld die door de storm geveld zijn...  :o Nooit eerder zo'n zware storm meegemaakt in de zomer.

dennis089

Citaat van: Caps op za 25 jul 2015 - 18:27
Mensen die nu in Limburg zitten en zeggen dat er niets aan de hand is en dat de rest van het land, met name het westen en noorden niet zo moeten zeuren, moeten ook hun mondje dichthouden als er een paar onweersbuitjes overkomen want dat stelt dan ook niets voor.

Hier in de regio heel erg veel omgevallen bomen, veel grote takken op de wegen, vanmiddag zelfs 50 km/h gereden op de snelweg, en gezien dat er tientallen auto's gewoon op de vluchtstrook stil gingen staan omdat het niet te doen was.

En mensen op de camping wisten gister al dat het vandaag behoorlijk ging stormen, dus die hadden voorzorgsmaatregelingen kunnen nemen.

ach dat moet je niet te serieus nemen.. ik denk dat het meer de frustraties zijn die opspelen bij ons Limburgers daar er dit jaar nog vrijwel niks van betekenis is gebeurd in deze mooie regio. En dan kan ik zowel winterse (januari-mrt) als zomerse taferelen rekenen!

en idd, die arme camping gastjes wisten wat er ging komen! ik zou het heerlijk hebben gevonden als ik met me tentje op vlieland zat! eindelijk actie  :o :D

Joep


Johann

Citaat van: Joep op za 25 jul 2015 - 19:47
Flinke hoeveelheden neerslag vandaag

Dat had het GFS dus aardig goed in de smiezen itt tot het EC model dat veel meer berekende (dd 23-07)!

Extremissimorum

Goedenavond!

Wat een vreemd weer. ABSOLUUT WINDSTIL voor de storm losbarstte hier doordat Hoorn zich in het oog van dr syorm bevond. Stilte voor de storm bestaat echt.

En toen ging het best wel tekeer, maar hier ben ik wel wat gewend en het viel ook wel mee hier. Hardste windstoot is niet eens 100 km/u. Jammer, maar aan de andere kant: daardoor geen omgevallen bomen hier en enkel wat grote takken. Er is een stormdode gevallen en is uiteraard zeer triest...

Maar goed, op veel plekken heeft de storm flink huisgehouden, hardste windstoot van 121 km/u, windkracht 10 gemetena (Tussendoor: deze storm zal toch niet in de boeken gaan als zware storm als 28 oktober 2013?)

Toch zal deze storm de boeken in gaan als zwaarste juli-storm sinds 1901 (N.B. Dus niet ooit, maar sinds begin van metingen!) en is überhaupt uniek als storm in juli.

Ik was enigszins verbaasd dat KNMI met code rood, aangezien de kans op windstoten boven 100 km/u (wat het criterium is) nou ook nu niet zó groot was. Maar gezien de onvoorspelbare (!) situatie en aangezien het juli is én de neerslag erbij flink was kan ik het weeralarm mij goed voorstellen.
Achteraf bleek ook dat code rood zeker terecht was. Bij dezen dus ook een pluim aan het KNMI!

Op naar het volgende extremen!

alfons

Inderdaad Extremissimorum , zeker een pluim voor het KNMI.
Ik denk dat door hun waarschuwing en code rood de mensen toch gewaarschuwd zijn en daardoor veel buiten activiteiten afgelast zijn zodat meer ellende voorkomen is.

Powered by EzPortal