Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 140486 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis089

vind de spreiding in de pluim van maandag op dinsdag zo apart, zelfs 2 dagen erna is minder spreiding dan dit punt

MamaAs

Citaat van: Weatherman op do 28 mei 2015 - 13:32
Gaat vooral om de windstoten, want dat is best behoorlijk !!!

Dat is hier normaal haha.

Weerfreak 1337

Als het aan de recente ECMWF-run ligt (12z run), dan wandelt de zomer volgende week rustig aan ons land binnen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Extremissimorum

Citaat van: MamaAs op do 28 mei 2015 - 19:59
Dat is hier normaal haha.

Hier ook ja! Lol. Voor morgen wel code geel, windstoten tot 90 km/u. Verder is een flink neerslagsignaal voor morgen. Ook zijn er onweerskansen.

Laten wij ons eerst daar nu mee bezighouden in plaats van met 10 juni.  :o ???

Arjan Leijten

Ik lees al een tijdje hier op het forum. Ik ben postduiven liefhebber en zo is ook mijn interesse gegroeid voor het weer. Buiten dat ben ik wel erg benieuwd naar het weer voor as. zondag, omdat ik dan de verjaardag van mijn dochter vier en die hebben we nog NOOIT buiten hoeven vieren. Ik denk dat het as. zondag ook best kansen heeft om buiten te vieren. Kan iemand mij gerust stellen  :)

Jan van Ooijen

Nog steeds staan er zomerse temperaturen op de kaarten van het Amerikaans weermodel, de kansen op onweer neemt ook toe





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Arjan Leijten op do 28 mei 2015 - 22:02
Ik lees al een tijdje hier op het forum. Ik ben postduiven liefhebber en zo is ook mijn interesse gegroeid voor het weer. Buiten dat ben ik wel erg benieuwd naar het weer voor as. zondag, omdat ik dan de verjaardag van mijn dochter vier en die hebben we nog NOOIT buiten hoeven vieren. Ik denk dat het as. zondag ook best kansen heeft om buiten te vieren. Kan iemand mij gerust stellen  :)

Zondag ligt de temperatuur rond de 20 graden, maar wel toenemende kans op neerslag
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Mooie ochtendpluim van ECMWF!  8) :D


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

MamaAs

Hehe laat die zomer nu maar komen.
Vanochtend wel onweer bij Harlingen gehad.

Zijn de modellen het nu wat meer met elkaar eens? Of zwabbert het nog alle kanten op?

Armand

Het is nog steeds een beetje onzeker hoe warm het precies gaat worden. De oper en control van EC liggen best bovenin de pluim op MT/LT.
GFS 06z is een apart geval: Vrijdag plaatselijk 30 graden, maar zaterdag opeens 16 graden. Vervolgens op LT (vanaf 11 juni) opnieuw 25-30 graden.

GEM komt alweer met hoge cijfers op LT. Ditmaal op 7 juni, met tropische temperaturen, erg tropisch zelfs  :o
Dat duurt nog wel even, dus ik zou er natuurlijk niet direct vanuit gaan. Moet je trouwens nooit doen bij het weer, maar dat weten de meeste mensen hier wel  ;)


dondertje127

Eerst maar afwachten. Komende week zou ook mogelijk 20 tot 27 graden worden, maar de (tijdelijk) herfst is aangebroken.

Arend

Citaat van: Armand op vr 29 mei 2015 - 13:52
GEM komt alweer met hoge cijfers op LT. Ditmaal op 7 juni, met tropische temperaturen, erg tropisch zelfs  :o
Dat duurt nog wel even, dus ik zou er natuurlijk niet direct vanuit gaan. Moet je trouwens nooit doen bij het weer, maar dat weten de meeste mensen hier wel  ;)

EC doet vanavond ook mee voor 7 juni, het moet niet gekker worden.  :D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

owios

We hebben ook geen winter gehad. Laten we de zomer ook maar overslaan met al die hitte. Zoals het nu de laatste weken is mag van mij blijven tot aan november. Heerlijke weer om te werken in de buiten lucht zo.

ron12

Citaat van: Arend op vr 29 mei 2015 - 21:28
EC doet vanavond ook mee voor 7 juni, het moet niet gekker worden.  :D
Gooi de zomer topic maar open ;)

Ach ja 3 weken voor zomer aanvang, wat een temperatuur. Triest hoor in de winter was het warmer :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

nu staat er zelfs denk ik een hittegolf op de kaarten van gfs ec volgt goed!  8)

jornonweer

Citaat van: lander20 op za 30 mei 2015 - 07:22
nu staat er zelfs denk ik een hittegolf op de kaarten van gfs ec volgt goed!  8)
inderdaad, 5 dagen 25+ in een groot deel van nederland, ook achter een week zondag en vooral op maandag onweerskansen, leuke kaarten van gfs maar het is nog ver weg.. al mogen we toch al een beetje dromen he jongens en meisjes!  8)
Danger is real, fear is a choice.

Weatherman

Het blijft maar waaien hier sinds gisteren avond, staat echt een krachtige wind. Hoop toch echt dat het wat beter gaat worden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Heerlijke run van het Amerikaans weermodel. Dik zomers zoals de oper ervoor staat









Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

30 graden hoeft nu ook niet, altijd op mijn verjaardag 6 juni, wel wil ik de komende dagen hier in Friesland nog mooi weer hebben om iets te kunnen zien.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal