Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391499 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Unknown-user1778

Citaat van: Koen-IJM op ma 03 aug 2015 - 19:05
Als we GFS mogen geloven (Run van 18:00) onverminderd zomerweer tot ver in de volgende week. Nagenoeg geen regen en weinig wind. Enkel aan de kust op sommige dagen wat frisser (20-25C) a.g.v. een zwakke zeewind. Alleen wordt morgen dus een wat mindere dag. Dit noem ik nou op en top Hollands zomerweer  ;)

ik mis mijn onweer. maar verder ben ik wel blij met zonnige dagen tov regen.

Weerfreak 1337

Citaat van: dennis089 op ma 03 aug 2015 - 19:40
ik mis mijn onweer. maar verder ben ik wel blij met zonnige dagen tov regen.

Wat onweer betreft is het inderdaad magertjes. Hopelijk vannacht nog het een en ander aan geflits. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Zeer fraaie GFS run met veel zomerse tot tropische temperaturen. 13-8 zelfs 35 graden in deze berekening, helaas nog iets te ver weg

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

De nieuwe pluim, gemiddeld 24-26 graden hebben we niets te klagen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Citaat van: Jan van Ooijen op di 04 aug 2015 - 10:42
De nieuwe pluim, gemiddeld 24-26 graden hebben we niets te klagen

Gewoon eigenlijk perfect. Niet te koud niet te warm. Mag ook wel eens gezegd worden  ;)

Weerfreak 1337

Heerlijke pluim hoor!  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Energizer85

Na regen komt zonneschijn... wat een heerlijk weer vanmiddag!! Erg lekker zonnetje, strak blauw en een briesje!!

Energizer85

Ligt t nou aan mij, of wordt t hier met de dag rustiger???

Naja goed.... toch maar ff plaatsen... wat een TOPPLUIM!

AFTH14

Komkommertijd met veel zon en buiten/offline leven!

Jan van Ooijen

Het Amerikaans weermodel ziet het wel zitten met een reeks zomerse dagen. Op de lange termijn zelfs enkele tropische dagen echter weten we dat het niet betrouwbaar is

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Het Europees weermodel ook binnen, lekker zomerweer en aan het einde van de run bloedheet

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

De afgelopen keren was er veel commentaar op NAVGEM, nu komt het Europees weermodel met 36 graden aanzetten en dan hoor je niemand. Hier kaartje NAVGEM

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Puike pluim! Midden, Zuid en Oost Nederland veelal tussen de 25-30 graden en wellicht enkele uitschieters. Plaatselijke hittegolf is zelfs mogelijk.
Never Stop Exploring

PatrickM

Leuk die hoge temperaturen, maar strandweer? Nee, vrijwel iedere warme dag passeert een vore. Vervolgens een harde aanlandige wind en hooguit 22 graden. Zo ook morgen weer. :(

Edwin

Citaat van: PatrickM op wo 05 aug 2015 - 11:13
Leuk die hoge temperaturen, maar strandweer? Nee, vrijwel iedere warme dag passeert een vore. Vervolgens een harde aanlandige wind en hooguit 22 graden. Zo ook morgen weer. :(

Je hoeft niet per se naar het westen voor een strand
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Citaat van: PatrickM op wo 05 aug 2015 - 11:13
Leuk die hoge temperaturen, maar strandweer? Nee, vrijwel iedere warme dag passeert een vore. Vervolgens een harde aanlandige wind en hooguit 22 graden. Zo ook morgen weer. :(

Inderdaad, die zeewind altijd. Morgen ook goed te zien.... zuidoosten 30 graden en westelijk deel van het land 18 tot 22 graden volgens harmonie

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 05 aug 2015 - 12:06
Inderdaad, die zeewind altijd. Morgen ook goed te zien.... zuidoosten 30 graden en westelijk deel van het land 18 tot 22 graden volgens harmonie

Gebeurd wel erg vaak deze zomer inderdaad. Jammer... Alleen vandaag lijken we gespaard te blijven  ::)

Weerfreak 1337

Zal wel meevallen die kou vanaf zee. Vorige keer bleef het kwik rond 24 graden hangen ondanks de westelijke wind. :) En 24 graden is wat mij betreft perfect strandweer. :P Maargoed, elke situatie is natuurlijk weer anders, wie weet wordt het dit keer wel echt zo koud... (hopelijk niet ;D)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Unknown-user1778

warmte genoeg dus de komende twee weken.
hoe zit dat met onweerskansen? waar zijn de kaartjes gebleven met 2000-3500 kg/j?
die spannende scenario's waar we al dagen van te voren hopen dat het er komt.

JerryL

Citaat van: Marsel op di 21 jul 2015 - 20:06
Afgesproken  ;D.
Jij zegt trouwens januari. Maar als ik even ga rekenen: 1 december begint de meteorologische winter. Men wil half juli al een wintertopic. Dat betekent dus 4,5 maand van tevoren. Trek je dat door naar de lente, welke op 1 maart begint, dan hebben wij half oktober al recht op een lentetopic! Dit om maar even aan te geven hoe absurd de vragen zijn die op dit moment gesteld worden.

Uiteraard ben ik niet de beroerdste en gun ik ook mijn winterminnende medemens plezier op dit platform, maar half juli om een wintertopic gaan vragen is imho echt te vroeg hoor...

Beetje late reactie idd. Maar ik stelde geen vraag, het was een opmerking. Daarmee wilde ik niet meer of minder zeggen: de zomer van vorig jaar had dusdanige opstart problemen dat men maar aan het wintertopic begon. Nu was daarvan nog geen sprake, dus is deze zomer iig in de beleving van vele helemaal niet zo verkeerd.

Maar goed, ik mag even klagen vind ik er gebeurd toch geen reet op dit forum, even de discussie trachten los te maken;
Waar ik wel moei van wordt is het ge-overdrijf door weermannen en vrouwen dat het weer HOOG-zomer wordt of zoals Paulusma Piet (je hoort hem helaas en ziet ook nog) het kan overdrijven met ZEERwarm. Wat nou hoog, wat nou ZEER warm. Het wordt in Zaanstad 24 graden. In limburg wellicht met moeite 29. Daarnaast wordt een enkele tropische dag dusdanig uitgemeten alsof het 2 weken zomert om vervolgens een halve week beneden de 22 graden weg te wuiven onder het mom van ''tijdelijke afkoeling''.

Waarom stoor ik mij er aan? Omdat het aankomende weekeind voor de zoveelste op rij minder presteert dan de door-de-weekse dagen. Het is, met uitzondering van afgelopen zondag, 7 zondagen op rij schijtweer  geweest. Gaat zo'n oelewapper op televisie even juichen dat het op woensdag of donderdag tropisch wordt. Heb ik geen malle-moer aan. Zit ik op kantoor onder de airco nekkramp te creĆ«ren.

Powered by EzPortal