Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391593 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Caps

Citaat van: Tyshane op wo 22 jul 2015 - 20:44

Als je elke keer teleurgesteld bent en gaat klagen omdat een situatie zich niet voordoet waarvan je weet dat die kans niet zo groot is, dan ben je niet handig bezig imo.

Als mensen klagen in het jawel "zomer" discussie topic over dat ze het te warm vinden, en dat ze tevreden zijn met 20 graden, heb ik het recht toch ook om het "zomer" topic te klagen dat het te fris is voor de tijd van het jaar?

Maarja het zal allemaal wel ieder zn ding, maar mensen die niet van de zomer houden kunnen beter wachten op het "winter" discussie topic.

Weerfreak 1337

De ervaring van een seizoen zal per persoon anders zijn. Het is maar net wat hij of zij verwacht/lekker vind aan een een seizoen.  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Invicta

Citaat van: Caps op vr 24 jul 2015 - 20:24
Maarja het zal allemaal wel ieder zn ding, maar mensen die niet van de zomer houden kunnen beter wachten op het "winter" discussie topic.

Prima plan. Als de zomerliefhebbers dan precies hetzelfde doen in een wintertopic is iedereen blij toch?

Tyshane

Citaat van: Caps op vr 24 jul 2015 - 20:24
Als mensen klagen in het jawel "zomer" discussie topic over dat ze het te warm vinden, en dat ze tevreden zijn met 20 graden, heb ik het recht toch ook om het "zomer" topic te klagen dat het te fris is voor de tijd van het jaar?

Maarja het zal allemaal wel ieder zn ding, maar mensen die niet van de zomer houden kunnen beter wachten op het "winter" discussie topic.

Niet zo zwartwit denken... als in je hebt alleen zomer- of winterliefhebbers. Ik hou van beide enorm, en ook van de lente en herfst. En zo zullen er hier nog wel meer zijn. We zijn toch weerliefhebbers allemaal?!

Het gaat niet om welk seizoen je het leukste vind, of in welk topic je typt. Het gaat om de toon, het klagen. Ik denk dat dat de meeste mensen niet leuk vinden.

En nu weer ontopic. Zonder klagen... ;) Maar wat een baggerweer komt eraan! :P Vandaag nog prima zomerweer geweest, maar voorlopig effe herfst. Ach ook wel weer lekker. Nu tenminste kans op leuke bijverschijnselen!  ;D

dondertje127

Zo mooi als de zomer begon de laatste dagen van juni, zo wisselvallig is het de laatste weken. Niet warm genoeg om buiten te zwemmen, en vaak zelfs te fris. Kwakkelzomer, al moet ik zeggen dat de vrijdag weer een hele lekkere dag was, zoals er af en toe tussendoor ook wel wat warmere daagjes tussen zaten.

Ik mag hopen dat augustus een stuk zomerser wordt met zomerse tot tropische temperaturen. De eerste week van augustus (vanaf 31 juli) ben ik in Döttesfeld (Rheinland Pfalz) ruwweg tussen Koblenz en Bonn en iets ten Oosten ervan. Zover het er nu uit ziet op de lange termijn zie ik bijna alle dagen daar temperaturen van 25-26 graden staan. Laten we hopen dat het nog warmer wordt om de zomer alsnog extra goed te maken, ook in Nederland.
Helaas onweert het er vrijwel nooit. Die ene keer dat er onweer kwam had ik gewoon puur geluk 4 jaar geleden toen ik daar een week logeerde. Laten we hopen op nog een verassing.

Op deze manier slinkt het aantal onweersdagen ook weer natuurlijk zonder veel hitte. Ook hier is de hoop gevestigd op augustus. Maar goed als het vannacht of morgen ook kan onweren, dan is er toch nog iets wat het een dagje kan opschroeven, ook al is het dan geen onweer van de hitte. De 30 moet dit jaar toch haalbaar zijn weer, aangezien hier nu 7 maanden op rij minimaal 1 dag per maand onweer is geweest. Dat is dus ongeveer 2,14 onweersdagen per maand op dit moment als je het zou verdelen :)

Ijsbloem

 :( ;D  Sinds een hoop jaren weer eens een bbq vanmiddag.....Niet dusz.
Zoals ik offtopic al meldde van de seizoensverwachting van het CFS reikend
t.m januari '16 en nu aansluitend ook die van het EC, komt die bbq nog wel een keer. 8)
@ Johann, Jij gaat er nog steeds van uit dat El Ninjo geen effect heeft op het weer bij ons ?
Weer offtopic, Als ik naar de beelden van de tour kijk zie ik ook vrij weinig bergtoppen in de sneeuw,
is het bij jou ook zo warm en....heb je de tour van dichtbij gezien ?
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Johann

Citaat van: Ijsbloem op za 25 jul 2015 - 11:30
:( ;D  Sinds een hoop jaren weer eens een bbq vanmiddag.....Niet dusz.
Zoals ik offtopic al meldde van de seizoensverwachting van het CFS reikend
t.m januari '16 en nu aansluitend ook die van het EC, komt die bbq nog wel een keer. 8)
@ Johann, Jij gaat er nog steeds van uit dat El Ninjo geen effect heeft op het weer bij ons ?
Weer offtopic, Als ik naar de beelden van de tour kijk zie ik ook vrij weinig bergtoppen in de sneeuw,
is het bij jou ook zo warm en....heb je de tour van dichtbij gezien ?

Yep, verzin ik natuurlijk niet zelf. Uitgaande van bv ook het KNMI zal het hooguit voor meer neerslag zorgen (voorjaar) Verder zijn er geen of nauwelijks aantoonbare invloeden op het west Europese weer in de zin van koude -zachte winter(s) en -of koele -hete zomers!

Overigens hier in (Ober)Wallis heerlijk (BBC) weer en van zomerstorm niets te merken :-) Net mijn baantjes gedaan in buitenbad te Brig, graadje of 24, zuidkant (Ticino) gewoon weer 28 tot 30 graden vanmiddag. Tja..het kan verkeren  ;)

Joep

Er komt nog veel en veel meer regen aan op maandag en dinsdag.




Koen-IJM

Na storm komt... warmte?!  ;)

Unknown-user1778

hehe. maak ons maar weer jaloers Johann.. Jij komt deze zomer niks aan warmte tekort dat weet ik zeker :D
Als ik de pluim zo zie vanavond dan kunnen we stellen dat we hier een koel weekje tegemoet gaan en het vanaf het weekend langzaam weer warmer wordt. Ik denk dat de eerste helft van augustus weer mooi gaat geven. Of het weer die schroeidagen gaan geven heb ik de kaarten niet voor geraadpleegd. We gaan het zien.. we hebben nog iets tegoed deze zomer  :D

Joep

Update KNMI-guidance: onweer

In de guidance van het KNMI wordt gesproken over onweer:

Later vanochtend en vanmiddag met name in het noorden lokaal een enkele bui uit TCU. In de tweede helft van de middag van het zuidwesten uit eerst de frontale neerslag van de oude occlusie op hoogte die voor het eigenlijke occluderende frontale systeem uit loopt. Later in de avond en nacht volgt ook nog de frontale neerslag van de twee volgende occlusies. Morgen overdag in het hele land ontwikkeling van enkele buien. Met een CAPE van 200-400 J/kg en een shear (0-6) van 20-25 kn zullen dit veelal multicells zijn. Vooral in het noorden en noordoosten is er dan een kleine kans op onweer, dit signaal is zowel in Harmonie als INDECS zichtbaar.

Joep

Verwachte neerslagsom t/m woensdagavond GFS

winter67

Vanaf maandag non stop regen tot en met dinsdagavond volgens pluim?

Unknown-user1778

Het wordt ff een weekje afzien :(

Leon Eikenaar

Zo te zien keert het zomerweer begin augustus weer terug :)
Nu nog even doorzetten!
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Weerfreak 1337

Ook het Europees Weermodel (ECMWF) komt met een lichte trend naar een nieuwe periode met zomerweer. :) Wel moet gezegd worden dat de oper slechts licht ondersteund wordt.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Fluffje

Ook de zomer heeft regen nodig, laat maar komen hoor die paar dagen regen. Saai maar nuttig !
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/


Joep


Joep

Heerlijke zomerpluim eind van de week :)


Powered by EzPortal