Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391523 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op wo 22 jul 2015 - 08:30

Hier en daar lees je dat zomer 2015 mogelijk ten einde raakt i.v.m. met toenemende activatie van depressies
de komende weken. Zag dat EC en GFS wel koud worden komende tijd.
Wat is jullie mening voor vakantie vierend NL?

De zomer is niet ten einde, voorlopig is het wat minder. Zover ik kan zien en beoordelen blijft het zo tot en met eind juli en daarna weer oplopende temperaturen. We hebben heel augustus nog en zelfs in september kan het nog schitterend zijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Armand

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 22 jul 2015 - 09:48
De zomer is niet ten einde, voorlopig is het wat minder. Zover ik kan zien en beoordelen blijft het zo tot en met eind juli en daarna weer oplopende temperaturen. We hebben heel augustus nog en zelfs in september kan het nog schitterend zijn

Je ziet ook dat er vanaf volgend weekend een tweedeling in de pluim zit. De twee scenario's hebben beide ook nog eens ongeveer 50% kans op slagen. Dat zie je goed aan onderstaande windpluim; Het gemiddelde ligt namelijk vrijwel precies in het midden, bij de windrichting Z. De ene helft gaat voor winden uit westelijke richtingen (meer wisselvallig) en de andere helft gaat voor winden uit oostelijke richtingen (vaker droog).

Edwin

Hoe kunnen mensen iets na halverwege july nu zeggen dat de zomer ten einde is? Droeftoeters...

Komende week wisselvallig en koel, maar daarna lijkt het weer warmer te worden. Al zien we dat tzt wel weer. Tot nu toe mogen we eigenlijk helemaal niet klagen. Het mag van mij de komende week wel warm blijven, maar de regen is voor tuin- en landbouw meer dan welkom.

Hoop dat het zaterdagmiddag in omgeving Utrecht droog is en om precies te wezen in de voorveldsepolder :)
Never Stop Exploring

Tyshane

Citaat van: Joep op wo 22 jul 2015 - 08:30
Jan, Johann anderen wat denken jullie van de  voortgang van de zomer 2015.
Hier en daar lees je dat zomer 2015 mogelijk ten einde raakt i.v.m. met toenemende activatie van depressies
de komende weken. Zag dat EC en GFS wel koud worden komende tijd.
Wat is jullie mening voor vakantie vierend NL?

In juli de zomer al afschrijven?  ??? Dat is echt enorm voorbarig. We zijn nog niet eens op de helft. We hebben nog even te gaan en ik heb er alle hoop op dat we nog meer mooi zomerweer gaan krijgen. Kan ik niet onderbouwen, maar lijkt me het meest logische scenario. Nu al herfst omdat het weer tijdelijk wat minder zomers is? Nehhh...  ;)

Unknown-user1778

zoals de pluim er nu voorstaat ga ik op gevoel voor twee weken een kwakkelend zomers weerbeeld met temps rond de 20 graden. De ene dag regen, de andere dag wat zon. Genieten van de mooie dagen die ertussen zitten en hopen dat we snel 2 weken verder zijn.
Dan verwacht ik dat er nog eens een 30 graden weekje aan gaat komen waarvan we dan gebruik moeten maken omdat het dan wel eens de laatste kan zijn voor Nederland. In september wordt het gewoon al wat onbestendiger met vaker kans op regen en soms enkele dagen tot een week mooi weer maar niet de extreme 30+ hitte van de zomers.
Al met al geen super zomer tot dusver en zeker op onweersgebied zwaar teleurstellend wat ook echt heel erg jammer is, maar we hebben wel mooie dagen gehad.

Jasneker

Treurnis , droefenis overal...
Tot nu toe een beste zomer, veel zon, droog en 20 - 25 graden prima Nederlands zomertje hoor.
Wil je 4 maanden 50 graden ga dan maar ff verkassen naar Death Vally...
Gaat prima zo, misschien nog ff een paar warmere dagen erbij voor de liefhebbers, eb voor de rest graag dit weer, daar zijn veel ouderen en zieken dankbaar voor.

En met de antennes op het dak zie ik onweer liever ergens anders ;)
Zoveel mensen, zoveel verwachtingen van wat het weer zou "moeten" zijn, en niet letten op wat een normale zomer temperatuur is in dit gematigd landje.

Succes.

Caps

Citaat van: Jasneker op wo 22 jul 2015 - 19:33
Treurnis , droefenis overal...
Tot nu toe een beste zomer, veel zon, droog en 20 - 25 graden prima Nederlands zomertje hoor.
Wil je 4 maanden 50 graden ga dan maar ff verkassen naar Death Vally...
Gaat prima zo, misschien nog ff een paar warmere dagen erbij voor de liefhebbers, eb voor de rest graag dit weer, daar zijn veel ouderen en zieken dankbaar voor.

En met de antennes op het dak zie ik onweer liever ergens anders ;)
Zoveel mensen, zoveel verwachtingen van wat het weer zou "moeten" zijn, en niet letten op wat een normale zomer temperatuur is in dit gematigd landje.

Succes.

20 graden is geen zomer, 20 graden met veel regen is ook geen zomer.
ja we hebben anderhalve week hoge temperaturen gehad, maar dat geeft niet gelijk een reden om niet meer te klagen.
Zomer noem ik tussen de 25-30 graden en dan over een relatieve lange periode.

50 graden wat je noemt is ook wel weer te veel van het extreme.
Maar is zal alle winter liefhebbers voor aankomende winter ook wel even herinneren dat de winter rond 4-5 graden precies een goede winter is  ;)

Tyshane

Citaat van: Caps op wo 22 jul 2015 - 20:10
20 graden is geen zomer, 20 graden met veel regen is ook geen zomer.
ja we hebben anderhalve week hoge temperaturen gehad, maar dat geeft niet gelijk een reden om niet meer te klagen.
Zomer noem ik tussen de 25-30 graden en dan over een relatieve lange periode.

50 graden wat je noemt is ook wel weer te veel van het extreme.
Maar is zal alle winter liefhebbers voor aankomende winter ook wel even herinneren dat de winter rond 4-5 graden precies een goede winter is  ;)

Het probleem is alleen dat het scenario dat jij schetst, niet typisch Hollands weer is in de zomer, maar een uitzondersituatie voor ons landje. Dus als je dat incalculeert hoef je ook niet te klagen, dan weet je immers dat die uitzonderlijke temperaturen die je graag wil, niet normaal voor hier zijn, maar mooi meegenomen mocht het die kant op gaan.  ;)

Als je elke keer teleurgesteld bent en gaat klagen omdat een situatie zich niet voordoet waarvan je weet dat die kans niet zo groot is, dan ben je niet handig bezig imo. Dat is waar het denk ik om gaat. Maw, klagen heeft geen zin en wil je dat soort temperaturen een groot deel van de zomer, dan woon je duidelijk in het verkeerde land.  :)

Eric

Citaat van: Caps op wo 22 jul 2015 - 20:10
20 graden is geen zomer, 20 graden met veel regen is ook geen zomer.
ja we hebben anderhalve week hoge temperaturen gehad, maar dat geeft niet gelijk een reden om niet meer te klagen.
Zomer noem ik tussen de 25-30 graden en dan over een relatieve lange periode.

50 graden wat je noemt is ook wel weer te veel van het extreme.
Maar is zal alle winter liefhebbers voor aankomende winter ook wel even herinneren dat de winter rond 4-5 graden precies een goede winter is  ;)
Ga lekker naar de chat met alle klagers, alsjeblieft zeg....... Tis echt nooit, maar dan ook echt nooit goed hiero....... Dus doe vele leden een plezier en gaat lekkertjes naar het koffiehoekie, OK?

Joep

Brrr eind volgende week?


Arend

Citaat van: Jasneker op wo 22 jul 2015 - 19:33
Treurnis , droefenis overal...
Tot nu toe een beste zomer, veel zon, droog en 20 - 25 graden prima Nederlands zomertje hoor.
Wil je 4 maanden 50 graden ga dan maar ff verkassen naar Death Vally...
Gaat prima zo, misschien nog ff een paar warmere dagen erbij voor de liefhebbers, eb voor de rest graag dit weer, daar zijn veel ouderen en zieken dankbaar voor.

En met de antennes op het dak zie ik onweer liever ergens anders ;)
Zoveel mensen, zoveel verwachtingen van wat het weer zou "moeten" zijn, en niet letten op wat een normale zomer temperatuur is in dit gematigd landje.

Succes.

Helemaal met je eens, lekker weer zo. Geen schroeihitte, ik geniet van dit weer. Alleen wat onweer betreft hebben we een andere voorkeur blijkbaar. Verder mis ik de zomerse plensbuien, maar mogelijk dat zaterdag een en ander een beetje goed gaat maken.

Citaat van: Eric op wo 22 jul 2015 - 20:44
Ga lekker naar de chat met alle klagers, alsjeblieft zeg....... Tis echt nooit, maar dan ook echt nooit goed hiero....... Dus doe vele leden een plezier en gaat lekkertjes naar het koffiehoekie, OK?

Iedereen heeft zijn voorkeuren, maak er maar geen probleem van.  :)

PS.

Komt er trouwens binnenkort een wintertopic?  :D ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

NewWeatherfan

Citaat van: Edwin op wo 22 jul 2015 - 11:48
Hoe kunnen mensen iets na halverwege july nu zeggen dat de zomer ten einde is? Droeftoeters...

Komende week wisselvallig en koel, maar daarna lijkt het weer warmer te worden. Al zien we dat tzt wel weer. Tot nu toe mogen we eigenlijk helemaal niet klagen. Het mag van mij de komende week wel warm blijven, maar de regen is voor tuin- en landbouw meer dan welkom.

Hoop dat het zaterdagmiddag in omgeving Utrecht droog is en om precies te wezen in de voorveldsepolder :)

Ah het studio stekker festival haat dancefestivals dus laat maar lekker plenzen  :P

Nee hoor gun ieder het weer dat ze verdienen, dus als het een plensbui is.

Dan over de zomer veel mensen houden hier van extremen dat mag maar extremen heten extremen omdat ze nu eenmaal niet zo vaak voorkomen. Wat dat betreft woon ik wel in het goede land gemiddeld 20-25 in zomer en 5-10 in de winter prima helemaal niks mis mee. En wat regen kom op we zijn toch niet van suikergoed!!!!!

Scully

Ik ben het helemaal met je eens NewWeatherfan. Prima weer zo, voor de buiten werkende mens is dit beter te doen dan die schroeihitte. En ja meer onweer zou leuk zijn, maar hitte is geen garantie voor onweer.

Zelf tijdens die hitte vakantie gehad, en  zitten in een tuinstoel met je voeten in een beek leverde nog zweetdruppels op. Je doet niks meer. En dat vind ik persoonlijk dan weer zonde. Dan heb ik het echt liever minder warm.

Ijsbloem

 ;) Nou, Het ' zomergevoel' heb ik ook wel.
gematigde temperaturen en veel zon uren, niet te warm gelukkig.
Offtopic......Als het aan de seizoensverwachting van de Amerikanen ligt
gaat de zomer door tot in januari 2016.........................
Pfff liegt er niet om zeg , tot 4 .C boven normale temperaturen.
Gevolg van een zeer krachtige el Nino ?
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

vlerk

Oei, de Cross lijkt aanstaande zaterdag verregend en verwaaid te worden mochten Weerplaze gelijk hebben.
Wat kunnen jullie hierover zeggen?

http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Onstuimige+zaterdag/2286

Johann

Citaat van: vlerk op do 23 jul 2015 - 11:05
Oei, de Cross lijkt aanstaande zaterdag verregend en verwaaid te worden mochten Weerplaze gelijk hebben.
Wat kunnen jullie hierover zeggen?

http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Onstuimige+zaterdag/2286

Dat Weerplaza helemaal gelijk gaat krijgen! Ronduit herfstachtig met (veel) neerslag en vooral ook een sterk windveld (stormachtig /storm)

Edwin

Ik zie de meeste regen al vrij vroeg in de ochtend Nederland verlaten, klopt dat? Tot een uur of 15/16 dan buien en daarna redelijk droog (omgeving Utrecht ben ik dan), maar wel de hele dag veel wind.
Never Stop Exploring

vlerk

Citaat van: Johann op do 23 jul 2015 - 11:16
Dat Weerplaza helemaal gelijk gaat krijgen! Ronduit herfstachtig met (veel) neerslag en vooral ook een sterk windveld (stormachtig /storm)

Ach, een Cross zonder modder is geen Cross. ;-)

Weerfreak 1337

Inderdaad een prima zomer tot dusver. Geen druppel regen, veel zon en temperaturen meest ruim boven de 20 graden. Veel gebarbecued en van het strand genoten. :) Onweer is helaas wat zeldzamer in dit zomerseizoen, maar dat komt hopelijk nog goed. :D (Onweer maakt het natuurlijk wel af! ;D)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

strandwacht

Meende zonnige perioden,tis alweer zo bewolkt als de neten.

Powered by EzPortal