Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391530 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Joep

Wat zeggen de andere modellen voor de periode na volgende week? GFS kan ik nog niet inzien.

matroesjka-world

Citaat van: Joep op zo 19 jul 2015 - 12:19
Daar gaat mijn zomervakantie in NL :(

Vooruitzichten lange termijn

zondag 26 juli tot en met zondag 02 augustus
Grote kans kans (80%) op een vrij koel weertype met geregeld neerslag

bron KNMI


Dan ben je mooi genaaid jonguh  ;D :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Joep

Citaat van: matroesjka-world op zo 19 jul 2015 - 14:02

Dan ben je mooi genaaid jonguh  ;D :P

Bedankt voor deze waardevolle bijdrage

Vigo

Komt er winterforum vorig jaar kwam hij ook rond deze tijd.

Weerfreak 1337

Citaat van: Vigo op zo 19 jul 2015 - 18:57
Komt er winterforum vorig jaar kwam hij ook rond deze tijd.

Nou, normaal rond september pas. Vind je het nu niet een beetje vroeg? We zijn pas op de helft van de zomer. ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op zo 19 jul 2015 - 19:18
Nou, normaal rond september pas. Vind je het nu niet een beetje vroeg? We zijn pas op de helft van de zomer. ;D

Laten we daar inderdaad alsjeblieft nog even mee wachten. Krijg er al helemaal de kille kriebels van. Als het gezeur om de winter(-topics) nu al begint, eis ik nog voor de komende jaarwisseling een lentetopic 2016  ;D.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op zo 19 jul 2015 - 19:21
Laten we daar inderdaad alsjeblieft nog even mee wachten. Krijg er al helemaal de kille kriebels van. Als het gezeur om de winter(-topics) nu al begint, eis ik nog voor de komende jaarwisseling een lentetopic 2016  ;D.

Whahaha ;D Eerst nog tijd voor een aantal (min of meer) zomerse periodes en regelmatig wat warmbloedig onweer, vervolgens wil ik nog minstens 5 keer verzuipen in de herfst van al die zee-(onweers-)buien, en dan pas mag het winter worden. :P  :D En dan nog het liefst de buiige en sneeuwachtige (2010) variant.  ::) Nee, genoeg over winter nu, brrrrrr.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Vigo


Extremissimorum

Flinke hoosbui hier nu met best harde wind uit het noorden (!). Waar komt dit vandaan?

Martijn1978

Citaat van: Extremissimorum op zo 19 jul 2015 - 20:23
Flinke hoosbui hier nu met best harde wind uit het noorden (!). Waar komt dit vandaan?

Eeehm gokje.... de wind uit het noorden en de regen van boven?!? :P ;D

strandwacht


lander20

eerst nog ff de zomer verder afmaken hij duurt nog tot september hopelijk  8)

momenteel in polen wel een flink feest!

Joep

Citaat van: strandwacht op zo 19 jul 2015 - 21:19
In spanje?

Ik geniet al aantal dagen van heerlijk weer, ook vanmiddag na de regen heerlijk weer hier :)

Leon Eikenaar

Lijkt erop dat pas begin augustus weer nieuwe mogelijkheden zijn op warm zomerweer.
Lijkt wel een trend te gaan worden. Van mei tot heden alleen in het begin van de maand warm weer en daarna meest rond normaal of koeler :'')



Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Danny

Deze week nog best aardig weer volgens EC. Overwegend droog en temperaturen meest boven de 20 graden overdag. Vanaf het weekend lijken we toch echt een omslag te krijgen naar koel, en mogelijk nat en onbestendig weer al zijn nog niet alle leden het daarover met elkaar eens.

Marsel

Citaat van: Leon Eikenaar op ma 20 jul 2015 - 12:20
Lijkt erop dat pas begin augustus weer nieuwe mogelijkheden zijn op warm zomerweer.
Lijkt wel een trend te gaan worden. Van mei tot heden alleen in het begin van de maand warm weer en daarna meest rond normaal of koeler :'')

Op basis van één oper op ongeveer +300h zulke uitspraken doen. Je begeeft je op uiterst glad ijs. De warme kaart die je post is dan ook, hoe verrassend, in de 06z alweer weg.

Ensembles laten het 'zomerweer' voorlopig maar een beetje voortkabbelen, zonder dat het meteen slecht wordt met Tx rondom of enkele graden boven 20C en veelal westelijke winden. Deze week echter nog een paar rmomenten dat het landinwaarts wat warmer is (lokale zomerse dag dinsdag en woensdag bijvoorbeeld).
Later, zoals Danny terecht aangeeft, mógelijk (met nadruk om mogelijk) een wat wisselvalligere en iets koelere episode. Uiterst vlak allemaal wat dat betreft. Als het gaat om échte warmte mag juli de prullenbak in. Augustus dan maar? We kunnen niets anders doen dan afwachten.

Marsel

Eerder vanmiddag passage van het WF hier te Woensdrecht, en meteen uitzonderlijk klam buiten. 20 om 19 zien we niet vaak; in de warme sector lokaal zelfs td's laag in de 20! Heb op verschillende plekken al 23 om 21 gezien. Als je ook maar even beweegt gutst het zweet van je voorhoofd. Doet een beetje onweersachtig aan trouwens.

Vannacht ook hoge minima, klam ook met blijvend hoge td's. Tn veelal tussen 17 en 20C, hoogste waarden het diepst in de warme sector over SE-NL.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op ma 20 jul 2015 - 16:24
Eerder vanmiddag passage van het WF hier te Woensdrecht, en meteen uitzonderlijk klam buiten. 20 om 19 zien we niet vaak; in de warme sector lokaal zelfs td's laag in de 20! Heb op verschillende plekken al 23 om 21 gezien. Als je ook maar even beweegt gutst het zweet van je voorhoofd. Doet een beetje onweersachtig aan trouwens.

Vannacht ook hoge minima, klam ook met blijvend hoge td's. Tn veelal tussen 17 en 20C, hoogste waarden het diepst in de warme sector over SE-NL.

Op zo'n dag als deze denk je inderdaad al snel: zou er onweer op komst zijn? Maar schijn bedriegt, helaas. :/

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ries

Goh, lag dat niet aan mij joh? Dacht dat ik koortsig was ofzo!

F.Fredje

Het weer in Nuenen van de afgelopen en de komende dagen doen me sterk aan juli 2014 denken: 's morgens tot een uur of half 9 zonnig, daarna trekt het helemaal dicht en tussen 7 en 8 's avonds begint het weer wat op te klaren. In 2014 duurde dat een week of 3 met heel af en toe een wat minder bewolkte dag.

Powered by EzPortal