Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391928 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Kevke88

Citaat van: Joep op do 09 jul 2015 - 16:23
Flink hitteoffensief via Zuid-Frankrijk mogelijk naar boven uitstralend na half juli aldus Putto. ;)

Jeetje roept die Putto deze onzin? De stroming ligt verkeerd waardoor alleen Frankrijk deze warmte krijgt. De Sirocco gaat daar stevig waaien vandaar die hele hoge temperaturen.
''Alleen invullen met nuttige informatie''

Danny

Citaat van: Kevke88 op do 09 jul 2015 - 17:31
Jeetje roept die Putto deze onzin? De stroming ligt verkeerd waardoor alleen Frankrijk deze warmte krijgt. De Sirocco gaat daar stevig waaien vandaar die hele hoge temperaturen.

Voorlopig ligt de stroming zeker niet goed inderdaad. Warmte wordt vanuit Frankrijk over de Alpen en zuid Duitsland naar oost Europa geduwd. Bij ons geeft GFS tijdelijk normale temperaturen voor de tijd van het jaar rondom de helft van de maand. Erna lijken we terug te vallen in een frisse west - noordwestelijke stroming.

Is ver weg en een klein detail dat veranderd kan de hitte mogelijk wel gaan brengen maar voorlopig zijn hier weinig tot geen echte serieuze aanwijzingen voor in mijn ogen.

Danny

Een frisse nacht met in Twente zelfs vorst aan de grond. Op meerdere plaatsen is het kwik zeer ver gedaald afgelopen nacht.

Tyshane

 ;D ???

knmi vooruitzichten; vrijdag 17 juli tot en met vrijdag 24 juli
Weinig verandering.
Uitgifte: 10/07/2015 01.32 uur LT


Citaat van: Danny op vr 10 jul 2015 - 06:16
Een frisse nacht met in Twente zelfs vorst aan de grond. Op meerdere plaatsen is het kwik zeer ver gedaald afgelopen nacht.

Foei dat is frisjes! Zeker als je met een tentje op de camping staat... en vorige week nog een hittegolf moest trotseren!  :o

Mrkos

Van het ene uiterste naar het andere uiterste en dat in een week :P Me huisje is wel mooi afgekoeld zo, maar als ik de pluim bekijk zit er geen 25 graden meer aan te komen de komende week... :S

Energizer85

Citaat van: Mrkos op vr 10 jul 2015 - 11:03
Van het ene uiterste naar het andere uiterste en dat in een week :P Me huisje is wel mooi afgekoeld zo, maar als ik de pluim bekijk zit er geen 25 graden meer aan te komen de komende week... :S


Morgen wel  ;)

Tyshane

Citaat van: Energizer85 op vr 10 jul 2015 - 12:28

Morgen wel  ;)

Precies, en lekker in het weekend dus veel mensen kunnen er lekker van genieten! Zal druk worden op de stranden.  :) 8)

Unknown-user1778

stom weer... net beetje opgeknapt van die verkoudheid en komt t weer met zo verschillen..

lander20

volgende week donderdag kans op een tijdelijke warmte opstoot! :)

Arend

Citaat van: Danny op vr 10 jul 2015 - 06:16
Een frisse nacht met in Twente zelfs vorst aan de grond. Op meerdere plaatsen is het kwik zeer ver gedaald afgelopen nacht.

Complimenten aan Weerplaza, ze hadden dit (als enige weerbureau) goed in de smiezen. Ik had niet verwacht dat het zou lukken op Twente. Juli was tot dusver de enige maand waarin op Twente nog nooit vorst aan de grond was opgetreden. Er zijn dit jaar voor dit station toch weer een behoorlijk aantal records gesneuveld. Het tabelletje bij het artikel van Weerplaza is inmiddels aangepast en daarmee wordt duidelijk dat ze een overzicht wilden geven van de extremen op 10 cm in juli.

http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Kans+op+vorst+aan+de+grond/2280
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

martijn

Ik zie al weer kaarten voor volgende week vrijdag voorbij komen van 35 graden is dit een uitbijter?

lander20

35° zal wel wat aan de warme kant zijn de gemiddelde 850 hpa temp gaat naar 16° richting donderdag/vrijdag :)

wat wel op sommige plaatsen 30°+ kan geven  8)


Joep

Super hete vrijdag volgens GFS volgende week

vossejongk

Ahja, 1 dagje snikheet en dan weer terug naar 20.. typisch :)

Armand

Nieuwe pluim laat toch weer kansen zien voor een zomerse periode. De Oper en Control zitten wel erg hoog in de pluim, maar komen met de volgende temperaturen voor Zuid-Oost:

Donderdag: 28/29
Vrijdag: 36(!)
Zaterdag: 28
Na zaterdag blijft de oper rond 26/28, terwijl de control naar beneden gaat.

Het gemiddelde ligt dezer dagen trouwens rond 24/26 graden.

jones

We zullen het zien voor vrijdag ;) de laatste GFS ziet er ook nog heet uit, maar ervaring leert mij dat de draaiing van de wind en bijgevolg de afkoeling waarschijnlijk nog wat vervroegd zal worden...

Denk maar aan 4 juli als laatste voorbeeld, dagenlang werd er 37-39° voorspeld om dan enkele dagen voor de zaterdag door de modellen bij te draaien naar 33°-34° omdat de windsprong vroeger optrad dan ervoor steeds werd verwacht. Heeft waarschijnlijk te maken met de complexheid van thermische vores etc.

vivalavida

Tja 32 of 37 graden, mooi weer is mooi weer. Dan hoor je mij echt niet over die paar gr. En een gemiddelde van 24 zou prachtig zijn!

Kevke88

De oper en Control zijn warme uitbijters. De spreiding is enorm.
''Alleen invullen met nuttige informatie''

Johann

Even voor hier in de Alpen weerstation Termen (1020m). Sinds 25 juni Tmax elke dag boven de 25 graden, daarvan 7 dagen op rij meer dan 30 graden.  Neerslag nihil!  De komende 7 tot 10 dagen onverminderd warm tot zeer warm (35-38°) zomerweer in de Alpen
Onderstaande link de stats maand juli weerstation Termen (Oberwallis).  8)

http://davis.bplaced.net/July2015.htm

lander20


Powered by EzPortal