Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391486 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Arend

Droog, droger, droogst. De neerslagpluim van vanavond, het kleine beetje gespetter dat de pluim nog probeert te produceren zet geen zoden aan de dijk. Over dijken gesproken. Door de aanhoudende droogte ontstaat de dreiging van spontaan imploderende (veen)dijken, deze zullen dan ook de komende tijd extra worden gecontroleerd. Een artikel over de huidige droogte via de link:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/boeren-en-dijken-gaan-gebukt-onder-droogte~a4096345/

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

vlerk

Zou het hier in Eindhoven nog ooit gaan regenen? De buien nu gaan ook weer boven Eindhoven door, kurk en kruk droog hier.

Weatherman

Citaat van: vlerk op wo 08 jul 2015 - 09:54
Zou het hier in Eindhoven nog ooit gaan regenen? De buien nu gaan ook weer boven Eindhoven door, kurk en kruk droog hier.
Die paar druppels die hier vallen zet ook absoluut geen zode aan de dijk.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Remy

Vandaag geen weer? Dan is het niets waardoor ik om effe over vieren wakker ben geklopt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

arjanbruggink

Citaat van: Remy op wo 08 jul 2015 - 10:23
Vandaag geen weer? Dan is het niets waardoor ik om effe over vieren wakker ben geklopt.
Dat waren een paar stevige waterbrengers vanmorgen. Ik was er om half 5 ook wakker van geworden, het stortregende even flink.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Ploeps

Hier in Arnhem is vanaf half 12 al aardig wat regen gevallen, het is een hele tijd geleden dat ik zulke plassen heb gezien. En het regent behoorlijk hard door bij weinig wind, de regen viel een tijdje loodrecht naar beneden, echte pijpestelen ;) Aan de horizon lijkt het nu wat lichter te worden. Mij hoor je niet klagen, laat het maar even goed doorplensen, goed voor de tuin!
Liefhebber van weer-uitersten.

Ramon Oost

Door de buien is er toch aardig wat neerslag gevallen vandaag. Lokaal is tegen de 30 mm gevallen!


TaL

GFS is op dit weekend en begin volgende week na even niet om aan te zien ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Tyshane

Het is even wennen na alle tropische dagen, maar voorlopig lijkt het typisch Nederlandse zomerweer zich te handhaven. Kleine uitschieter aanstaande zaterdag, maar voor de rest zo rond de twintig graden met af en toe zon maar ook een bui. Later in de periode op LT een iets grotere kans op herstel naar iets zomerse waarden, maar lijkt nog geen 50%. Even bijkomen dan maar van de hitte. ;)

Jan van Ooijen

Zomer op een dwaalspoor, zaterdag nog opleving en daarna 20-22 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GeneralDuke

Lijkt me prima 4daagseweer :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

arjanbruggink

Citaat van: Jan van Ooijen op do 09 jul 2015 - 09:40
Zomer op een dwaalspoor, zaterdag nog opleving en daarna 20-22 graden
Als het maar droog en zonnig blijft. Dan is het best te doen en is het op en top Hollandsch zomerweer.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Edwin

25-28 graden begon ik anders behoorlijk te waarderen :) jammer dat dat in Nederland niet kan. Nu zat ik toch al steeds meer aan het buitenland te denken :P
Never Stop Exploring

Energizer85

Citaat van: Edwin op do 09 jul 2015 - 11:22
25-28 graden begon ik anders behoorlijk te waarderen :) jammer dat dat in Nederland niet kan. Nu zat ik toch al steeds meer aan het buitenland te denken :P

Ach ff een rustpauze, aan het eind van de runs (lange termijn) zie ik toch weer wat verder oplopende temperaturen. Aangezien dit nog erg onzeker is, hoop ik er natuurlijk wel op dat dit een opmaat gaat worden naar weer een lekkere warme periode...

BTW, na de bui(tjes) van gister en vanmorgen lijkt het wel weer een wat langere tijd aan de droge kant te gaan worden, met vooral op zondag alleen nog serieuze neerslagkansen...

Wertha

Ik vind het vandaag best lekker buiten. Paar graadjes erbij misschien en verder is het prima.

Vriendelijk zonnetje, droog, geen gezweet.
Aantal onweersdagen 2024: 6 | 2023: 17 | 2022: 21

vossejongk

Vind de pluim echt waardeloos bah :( max 20 graden is geen zomer!


Arend

Weerplaza geeft voor aankomende nacht kans op vorst aan de grond. Lijkt me niet erg waarschijnlijk nu de grond bijna overal wel weer enigszins vochtig is. Ook het tabelletje bij het verhaal begrijp ik niet, wat voor records zijn dat?

http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Kans+op+vorst+aan+de+grond/2280
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Citaat van: Vriezzer op do 09 jul 2015 - 13:14
Ik vind het vandaag best lekker buiten. Paar graadjes erbij misschien en verder is het prima.

Vriendelijk zonnetje, droog, geen gezweet.

Ik vind het ook wel prima zo, heerlijk weer om buiten te vertoeven! Het echt zomerse weer komt vanzelf wel weer!  8)

Joep

Flink hitteoffensief via Zuid-Frankrijk mogelijk naar boven uitstralend na half juli aldus Putto. ;)

lander20

Citaat van: Joep op do 09 jul 2015 - 16:23
Flink hitteoffensief via Zuid-Frankrijk mogelijk naar boven uitstralend na half juli aldus Putto. ;)


word een flinke strijd, laat maar komen zou ik zeggen (00.00u run liet ongeveer hetzelfde zien)

Powered by EzPortal