Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391519 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Giso84

Hier aan de kust waait het best hard zo nu en dan, de zon brand nog steeds als een malle maar het is door de wind Heerlijk genieten
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

ceriel

Citaat van: strandwacht op za 04 jul 2015 - 12:51
Tis vies heet, >:(Hoop dat we nog eens zomertje met NO/oost stroming krijgen,heb liever die warmte vanuit Rusland uit Moskou bij Putin vandaan met een max van 28 gr strak blauwe luchten wind kracht 4,en 's avonds wat afkoeling, dan deze vieze hitte uit het zuiden.

Ik heb het in januari liever uit deze hoek!    ;)
Wanneer doen we het weer?

Weatherman

Temperatuur is wat gezakt, komt dat door de wind ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

MarkGoedhart

Temeratuur hier relatief dichtbij de kust maakte even een duikeling van een graad of 2 a 3 en is nu weer aan het stijgen. Komt de definitieve daling als gevolg van de draaiende wind op een later moment?

Weatherman

Dus de temperatuur gaat zo weer stijgen ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

MarkGoedhart

Citaat van: Weatherman op za 04 jul 2015 - 14:17
Dus de temperatuur gaat zo weer stijgen ?

Hier schommelt het aardig met de temperatuur. Combinatie van wind, bewolking en volle zon.

Weatherman

Ja dus toch, temperatuur is ineens snel gestegen. Lucht betrekt ook.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherman

Temperatuur is net een jojo op dit moment.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dondertje127

In Arcen zijn ze toch over de vanaf gister verwachtte 35 graden heen. Het is daar nu toch 36.0 graden. Toch nog iets van in de buurt van de 38 (2 graden ervandaan). Ik ben inderdaad bang dat het record niet gebroken wordt, maar wil graag zien hoever we komen.

In ieder geval is één ding heel zeker: We hebben een Landelijke hittegolf! In delen van Zuid Limburg en delen van Brabant duurt de hittegolf lokaal al 7 dagen, waar het zondag al begon.

Verder op naar onweersdag nummer 13 vandaag.

Joep

Arcen tikt de 36.3 graden aan :)

dondertje127

Citaat van: Joep op za 04 jul 2015 - 14:55
Arcen tikt de 36.3 graden aan :)

Ohja das Arcen. Ik zeg al die dagen al Venlo, maar het is ietsje Noordelijker :P
Arcen dus. De hitte denk ik :)

Record gaan we niet halen maar het heeft z'n best gedaan :)
En we hebben heel juli nog en augustus ook, dus nog kansen genoeg. Zeker als die 35 van eind volgende week aanhoudt weet je maar nooit.

Edit: Aan de grond op 10 cm hoogte wél 38.1 graden in Noord Limburg -> 38.4 aan de grond inmiddels. Nu nog 1.40 meter hoger deze hitte.

dondertje127

Waarom horen en zien we niets van het nieuwe nachtelijke warmterecord van afgelopen nacht? In Maastricht werd het niet koeler dan 24.7 graden, wat het record in Arcen slechts 2 dagen geleden nog werd gehaald (24.1 graden) aan diggelen werd geslagen. Ten Zuiden van Maastricht bleef het zelfs de hele nacht en ochtend boven de 25 graden.

Ik vind het wel nieuwswaardig, maar niemand die erover rept helaas.
Deze nacht is of niet opgevallen wegens overal records sneuvelden, maar deze is dan niet groot nieuws genoeg voor de media. Zelfs niet een enkele Limburgse media gevonden die dit heeft medegedeeld, of heeft iemand dat wel gezien? Vind ik jammer dat het geen nieuws is, vandaar dat ik het zelf even aanhaal.

Hieronder bevestiging, dat is de enige bevestiging (het enige bewijs) dat ik kan leveren, want die temperatuurkaarten heb ik wel opgeslagen, maar daar zou voor wie het niet door had kunnen lijken dat ik maar wat willekeurige plaatjes heb geprintscreent. Het voelt ineens zo ondergewaardeerd ;)
Vandaar de Bron van buienradar.nl.

winter67

Gfs bijna mooie kaarten alleen mag het hogedrukgebied iets meer naar het westen voor een omega dan nieuwe kansen op een hitte record, vrijdag opgewarmd met ongeveer 25-26 graden

Reutel

Citaat van: dondertje127 op za 04 jul 2015 - 18:06
Waarom horen en zien we niets van het nieuwe nachtelijke warmterecord van afgelopen nacht? In Maastricht werd het niet koeler dan 24.7 graden, wat het record in Arcen slechts 2 dagen geleden nog werd gehaald (24.1 graden) aan diggelen werd geslagen. Ten Zuiden van Maastricht bleef het zelfs de hele nacht en ochtend boven de 25 graden.

Ik vind het wel nieuwswaardig, maar niemand die erover rept helaas.
Deze nacht is of niet opgevallen wegens overal records sneuvelden, maar deze is dan niet groot nieuws genoeg voor de media. Zelfs niet een enkele Limburgse media gevonden die dit heeft medegedeeld, of heeft iemand dat wel gezien? Vind ik jammer dat het geen nieuws is, vandaar dat ik het zelf even aanhaal.

Hieronder bevestiging, dat is de enige bevestiging (het enige bewijs) dat ik kan leveren, want die temperatuurkaarten heb ik wel opgeslagen, maar daar zou voor wie het niet door had kunnen lijken dat ik maar wat willekeurige plaatjes heb geprintscreent. Het voelt ineens zo ondergewaardeerd ;)
Vandaar de Bron van buienradar.nl.

Knap dat jij in de toekomst kan kijken! Lees de definitie van minimumtemperatuur maar eens even goed door.. ;)
http://www.knmi.nl/cms/content/34718/minimumtemperatuur

dondertje127

Citaat van: Reutel op za 04 jul 2015 - 19:13
Knap dat jij in de toekomst kan kijken! Lees de definitie van minimumtemperatuur maar eens even goed door.. ;)
http://www.knmi.nl/cms/content/34718/minimumtemperatuur

?? Ik snap er nu geen *donder* meer van, van die verschillen?
Alleen heb ik het niet over de toekomst, maar over afgelopen nacht. Daar tel ik tussen 00.00. en 8.00 uur toch ofzoiets? Puur de nacht alleen ;)

Arend

Citaat van: dondertje127 op za 04 jul 2015 - 19:23
?? Ik snap er nu geen *donder* meer van, van die verschillen?
Alleen heb ik het niet over de toekomst, maar over afgelopen nacht. Daar tel ik tussen 00.00. en 8.00 uur toch ofzoiets? Puur de nacht alleen ;)
Citeer
Voor klimatologische overzichten wordt de minimumtemperatuur bepaald over het tijdvak 0- 0 uur UT.

Dat is 02.00 tot 02.00 lokale tijd.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

matroesjka-world

Citaat van: dondertje127 op za 04 jul 2015 - 19:23
?? Ik snap er nu geen *donder* meer van, van die verschillen?
Alleen heb ik het niet over de toekomst, maar over afgelopen nacht. Daar tel ik tussen 00.00. en 8.00 uur toch ofzoiets? Puur de nacht alleen ;)


Ik snap er ook niks meer van Dondertje, ze moeten je wel hebben he?  8)

Ik vond ook dat je gelijk had hoor, en dat vind ik nog steeds..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Reutel

Citaat van: dondertje127 op za 04 jul 2015 - 19:23
?? Ik snap er nu geen *donder* meer van, van die verschillen?
Alleen heb ik het niet over de toekomst, maar over afgelopen nacht. Daar tel ik tussen 00.00. en 8.00 uur toch ofzoiets? Puur de nacht alleen ;)

Inderdaad, jij telt alleen de nacht, het KNMI telt 24 uur lang. En tijdens dat tijdspad vandaag, is de temperatuur op verschillende plaatsen al ruim onder de door jou genoemde minimum temperatuur geweest. Daarom hoor je er niets van, het is geen nieuw record.  :)

4seasons

Off topic


Wie neemt eigenlijk het plaatsen van de weersverwachting voor zijn rekening ?  Alleen Jan ?

Op de index staat namelijk nog de verwachting voor 2 juli.

dondertje127

Citaat van: matroesjka-world op za 04 jul 2015 - 19:50

Ik snap er ook niks meer van Dondertje, ze moeten je wel hebben he?  8)

Ik vond ook dat je gelijk had hoor, en dat vind ik nog steeds..

Oh geeft niet hoor. Ik was zelf ook niet helemaal op de hoogte van het weekend een keer :)
En deze nachttemperatuur kan ik echt bewijzen door onderstaand plaatje te uploaden dat de nachttemperatuur op de 2e aan het einde van de avond toch nog onder de 24 graden dook. En toch was 2 juli de warmste nacht (in Arcen 24.1 waar hij 's avonds onder kwam) ooit :) dus dan geldt die 24.7 vanavond inderdaad ook, ongeacht de temperatuur voor 00.00 uur onder die 24.7 graden zou komen, want dat principe was ook het geval op de 2e :)

Ach iedereen ziet het anders, misschien rekent het KNMI ook wel zo met 24 uur, maar dan hadden ze dat ook moeten laten gelden op de 2e dus dan is het inderdaad een beetje verwarrend. Ik ben wel een beetje van de recordstatistieken, maar soms snap ik het zelf soms niet meer haha.

Citaat van: ReutelInderdaad, jij telt alleen de nacht, het KNMI telt 24 uur lang. En tijdens dat tijdspad vandaag, is de temperatuur op verschillende plaatsen al ruim onder de door jou genoemde minimum temperatuur geweest. Daarom hoor je er niets van, het is geen nieuw record.  :)

Ah zo toch. Ja nou in zo'n geval moet het nog even anderhalfuur zo boven 24.7 graden blijven. Maar donderdag hadden ze ook al 's ochtend het nieuws dat de nacht record warm was, terwijl de avond van de 2e toch nog onder de 24 graden dook in Arcen, waar 's ochtends het record werd verbroken met 24.1, en nu zou dat niet tellen voor Maastricht? :)

Zie grafiek hieronder van het temperatuurvberloop in Arcen van heel 2 juli tot aan de 3e.

Powered by EzPortal