Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391498 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Franky46

Venlo meld bijna 38c 37.9 nu

Peter

Citaat van: Peter op wo 01 jul 2015 - 19:27
Het is inderdaad te droog, en als de situatie blijft zoals deze nu is wordt het in een rap tempo nog droger. Dit is al te zien aangezien de regio's die veel bos en andere natuurgebieden alweer in de code geel zitten. Blijft dit weer zo doorgaan, en zou het droog blijven de komende dagen zal al snel code oranje naar voren gaan komen. Voorts wordt er op dit moment toch al flink gewaarschuwd om vooral voorzichtig te zijn met vuur in de natuur.
En zoals verwacht zitten we op code oranje voor wat betreft het natuurbrand verhaal.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

joboy52

38.2 maastricht, dit moet toch gaan lukken  ;D

Weatherman

Temperatuur is weer gestegen van 26.5 naar 27.6
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jonkheer

Hier nu ruim 35.5 graden en een gevoelstemperatuur van tegen de 41 graden.

TaL

37.6 nu, het spant erom ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Caps


joboy52


NitroGenetics

Citaat van: TaL op do 02 jul 2015 - 16:24
37.6 nu, het spant erom ;)
kans is klein, puur het feit dat de opwarming zo zijn einde heeft bereikt vandaag, de zon gaat langzaam maar zeker naar beneden weer. + het feit dat zostraks de wind van west af gaat komen. leuke opging wel is waar en volgens mij toch in de buurt van de top 5 warmste dagen ooit gemeten ;)

dondertje127

Groot nieuws voor record jagers:

Nog geen officieel station, maar in het uiterste Oosten van Zuid Limburg is vandaag dus werkelijk het all time hitterecord gehaald in Nederland. Daar is het nu echt op plekken 38 en 39! graden. Zie de kleurverschillen rechts naast het officieel station Maastricht.

Hier overigens 35.8 graden. Het hitterecord van juli op een officieel weerstation is dik en dik verbroken, dat op naam stond van Westdorpe op 19 juli 2006: 37.1 graden, tegenover nu minstens 37.6 (op een officieel waarnemingsstation van het KNMI).
Dit is te gek. Nu geloof ik in zaterdag, bij deze bevestigingen.


Caps

De officiele meting is toch van het KNMI, dus wat andere sites voor temperatuur geven is toch niet officieel?

NitroGenetics

gek genoeg komt weerplaza mat 38,2 voor maastricht (bron is knmi dacht ik)

http://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/

GeneralDuke

Ik denk dat wat dondertje bedoelt gewoon de interpolatie is. Dat lijkt me idd niet zo betrouwbaar.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

jones

Citaat van: NitroGenetics op do 02 jul 2015 - 16:31
gek genoeg komt weerplaza mat 38,2 voor maastricht (bron is knmi dacht ik)

http://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/
Dan wordt het wel spannend voor Nederland ;) slechts 0.4C van jullie record en ZO nog steeds zuidenwind... Hier in België is het all time record 38,2°C te Kleine-Brogel dacht ik, en daar momenteel 37.7

peter 76

Ik ben bang dat het bij 38,2 blijft voor Maastricht vandaag, en als er ook nog neerslag valt kunnen we het zaterdag wel vergeten, vochtige grond is lastiger om schroeiheet te worden...., dan kunnen er wel een paar graden af, maar we wachten af spannend is het zeker.

dondertje127

Citaat van: GeneralDuke op do 02 jul 2015 - 16:32
Ik denk dat wat dondertje bedoelt gewoon de interpolatie is. Dat lijkt me idd niet zo betrouwbaar.

Pardon? Ik heb toch een plaatje bijgevoegd als bevestiging? Let alsjeblieft een beetje op je taalgebruik. Ik vind het behoorlijk asociaal gedrag van je.

Franky46

Arcen heeft warmste julidag ooit in Nederland: 37,9  Bron L1 Limburg

Tyshane

Citaat van: dondertje127 op do 02 jul 2015 - 16:38
Pardon? Ik heb toch een plaatje bijgevoegd als bevestiging? Let alsjeblieft een beetje op je taalgebruik. Ik vind het behoorlijk asociaal gedrag van je.

Maak je nu een grapje?  ??? Weet je wat interpolatie is?  :-X

dondertje127

Citaat van: Tyshane op do 02 jul 2015 - 16:40
Maak je nu een grapje?  ??? Weet je wat interpolatie is?  :-X

Toch iets met overdrijven en toe eigenen? Of vergis ik me nu? :o

Koen-IJM

Maastricht terug naar 37.0. Helaas, zaterdag weer kansen  ;)

Powered by EzPortal