Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391485 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Remy

Citaat van: Joep op do 02 jul 2015 - 12:24
Invloed van zee valt nog erg tegen behoudens kuststreek
Ligt er maar aan hoe je dat bekijkt. Er is een enorme mega gigawatt airco aan het blazen met zee wind. Dat blijkt duidelijk.
Laat het chillen maar aan de natuur over,die kan dat beter dan ons.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Caps

Op dit moment 13,2 graden verschil in Nederland

dondertje127

Citaat van: Stephanie op do 02 jul 2015 - 11:42
Wel alvast een record gebroken, vannacht was de warmste nacht ooit.

Ook dit record ga ik opschrijven op de oude kalender :)
Zodoende is mijn vraag wat de warmste nacht ooit was sneller bevestigt (ook bedankt voor het antwoord eerder door een van de leden) dan gedacht. Wow wat een nacht. De het maximum nog, hopelijk vandaag of zaterdag.

24.1 graden het warmst in Venlo het grootste minimum record. Nouja en het uiterste Zuiden van Limburg, maar Venlo qua officieel weerstation. Laten we andere delen van Limburg zonder officieel weerstation met 24 graden ook nooit vergeten.

Mariska

Citaat van: lander20 op do 02 jul 2015 - 11:39
het is zwoeler dan gisteren merk je goed al je buiten komt, je zweet veel sneller dan gisteren, nu is er wel bewolking op komst door die buien in het westen.  delen van het centrum en misschien zelfs deels de kempen kunnen meer wolken krijgen zo meteen!

http://nl.sat24.com/nl/fr/visual

Ontstaan die buiten boven Zuid-Frankrijk nou aan de noordkant van de Pyreneeën? Een heel bizar gezicht zo op de radar.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

dondertje127

Dat onweer is al vroeg. Benieuwd of we nog 35 en hoger gaan halen. Of misschien drukt het onweer juist nog meer hitte vooruit in samenwerking met die Zuidelijke wind in het binnenland.

Armand

Hier inmiddels 35,2 graden  8) 4 graden warmer dan gisteren op dit moment!! Als die buien in het westen niet te ver uitgroeien en veel bewolking gaan produceren, dan komen we akelig dicht bij het record!

dondertje127

Citaat van: Armand op do 02 jul 2015 - 13:02
Hier inmiddels 35,2 graden  8) 4 graden warmer dan gisteren op dit moment!! Als die buien in het westen niet te ver uitgroeien en veel bewolking gaan produceren, dan komen we akelig dicht bij het record!

Venlo als officieel weerstation nu 35.0 graden.

joboy52

Citaat van: dondertje127 op do 02 jul 2015 - 13:08
Op officieel station? Wow dat gaat inene hard. Dat record gaan we dan absoluut breken als het zo blijft als het nu is.

Op het officiele station zie ik nu 35.0 staan als ik bij extremen kijk.

Remy

Citaat van: dondertje127 op do 02 jul 2015 - 12:47
Ook dit record ga ik opschrijven op de oude kalender :)
Zodoende is mijn vraag wat de warmste nacht ooit was sneller bevestigt (ook bedankt voor het antwoord eerder door een van de leden) dan gedacht. Wow wat een nacht. De het maximum nog, hopelijk vandaag of zaterdag.

24.1 graden het warmst in Venlo het grootste minimum record. Nouja en het uiterste Zuiden van Limburg, maar Venlo qua officieel weerstation. Laten we andere delen van Limburg zonder officieel weerstation met 24 graden ook nooit vergeten.
Ik hoop dat je dit op een stukje papier schrijft of hele goede noodstroom hebt... Stroomnet wordt momenteel tot de teentjes belast.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Armand

Mijn niet officiele weerstation ligt een graad hoger dan het officiele weerstation in Beek, hier nu 35.6(!) en in Beek 34.6. Nog steeds geen bewolking te zien aan de hemel, op enkele hele dunne flarden na, maar dat stelt echt niks voor

dondertje127

Hey de temperatuur is iets gedaald. Venlo nu weer 34.2. Hier was het net 33.5, nu 33.2 graden.

dondertje127

Citaat van: Remy op do 02 jul 2015 - 13:13
Ik hoop dat je dit op een stukje papier schrijft of hele goede noodstroom hebt... Stroomnet wordt momenteel tot de teentjes belast.

Is al voor de bakker. Ik vergeet deze dingen niet :)

Joep

Ben bang dat we temperatuurrecord vandaag niet gaan halen.

GeneralDuke

Citaat van: Joep op do 02 jul 2015 - 13:25
Ben bang dat we temperatuurrecord vandaag niet gaan halen.

Nou... 35,4 in Beek en we hebben nog 3 uur opwarming te gaan. Wie weet!
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Reutel

Citaat van: GeneralDuke op do 02 jul 2015 - 13:34
Nou... 35,4 in Beek en we hebben nog 3 uur opwarming te gaan. Wie weet!

Nog wel wat langer, tot een uurtje of 18.00 gaat de opwarming door.

X-treme

35.6 Maastricht en 35.5 Volkel, gaat de goede kant op  8)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Reutel

Citaat van: zwoof op do 02 jul 2015 - 11:25
Recordtemperaturen zijn helaas bijna allemaal verdwenen in de vooruitzichten. Dan mag het van mij ook wel gelijk 15 graden naar beneden. Pluim wordt steeds koeler voor volgende week. Godzijdank   ;)

Ghehehe ik kijk er ook naar uit ouwe winterliefhebbert!  ;D

Caps

Wat doen winterliefhebbers uberhaupt in een topic van de zomer? Elke keer zeggen dat ze het te warm vinden en dat het veel kouder "moet" zijn.
Leg je erbij neer dit is de jawel.. de zomer.

lander20

33.5° met warmte index van 37.7°
dauwpunt: 21°

buien die meer richting centrum willen ontstaan worden nog flink tegengehouden door de cap/cin.

Tyshane

Citaat van: zwoof op do 02 jul 2015 - 11:25
Recordtemperaturen zijn helaas bijna allemaal verdwenen in de vooruitzichten. Dan mag het van mij ook wel gelijk 15 graden naar beneden. Pluim wordt steeds koeler voor volgende week. Godzijdank   ;)

Hey daar is Zwoof, ik herken je haast niet zonder muts en handschoenen! :P Blijf jij effies van de pluim af! ;) Ja pluimpje gaat richting normaal Hollands zomer weer. Ook niet zo gek. Beetje normaal slapen in ieder geval. ;)

Powered by EzPortal