Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391701 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankieboy001

Citaat van: Peter op wo 01 jul 2015 - 19:27
Het is inderdaad te droog, en als de situatie blijft zoals deze nu is wordt het in een rap tempo nog droger. Dit is al te zien aangezien de regio's die veel bos en andere natuurgebieden alweer in de code geel zitten. Blijft dit weer zo doorgaan, en zou het droog blijven de komende dagen zal al snel code oranje naar voren gaan komen. Voorts wordt er op dit moment toch al flink gewaarschuwd om vooral voorzichtig te zijn met vuur in de natuur.

Brabant zit al grotendeels op oranje. Hier is het tekort ook wat groter dan op bijv. de Veluwe. De brandweer rukt iig overal al versterkt uit naar bos- , heide- of natuurbranden.

dondertje127

Ook de weerman verwacht lokaal mogelijk 39 graden op Zaterdag

Jeroen22

Dat wordt nog wat voor zaterdag tijdens de tour de france. Veel water drinken en een hoofdbescherming op.

dondertje127

In delen van Brabant en het oosten van Zuid Limburg hebben ze nog maar 2 tropische dagen nodig voor een lokale hittegolf. Op die plaatsen is met terugwerkende kracht de hittegolf op zondag al begonnen. Twee zomerse dagen zijn al voldaan en 1 tropische dag :)

Edwin

Citaat van: Jeroen22 op wo 01 jul 2015 - 20:15
Dat wordt nog wat voor zaterdag tijdens de tour de france. Veel water drinken en een hoofdbescherming op.

Ik ga gewoon in de schaduw zitten met 1 biertje en 1 fles water :) prima combi. Heb plek gereserveerd ;)
Never Stop Exploring

Extremissimorum

Noodweercentrale komt met code geel voor onweer en dreigt met code rood voor morgen. Hoe zijn die kansen?

Bestaan er trouwens records voor gevoelstemperatuur?

EDIT: Harmonie! :o Flinke buien laat het ontwikkelen.

Extremissimorum

Even uw aandacht voor GFS.

Voor vandaag zit het er goed bij, plaatselijk zelfs wat lager dan de werkelijke temperaturen. Dit in achterhoofd en ziende dat gfs voor zaterdag (nog steeds) met 38 komt, denk ik dat 39 graden zeker mogelijk is.

dondertje127

Hoe dan ook is de kans dus reëel dat donderdag en met name zaterdag record hoge temperaturen zullen gesneuveld worden voor de maand juli. Huidige record is nog niet eens zo oud. Nog maar 9 jaar jong. Die 37.1 wordt denk ik wel overschreden voor ons en kunnen we weer een nieuw hitterecord bijschrijven voor in ieder geval juli en wellicht het alltime record.

Ooit in ons leven een record meemaken lijkt dus al veel sneller dan ik had durven hopen. Eerst morgen nog maarafwachten, want als we morgen lokaal al ergens 38.0 of hoger halen dan is dat voor de 3e keer in Nederland. Daarna wordt het kijken of we eerst 38.4 van juni 1947 overschrijden en daarna inderdaad de 38.6.

Als we dan toch al zo dichtbij zijn, laat die 40 dan ook maar komen. Zo'n kans komt niet snel weer. En als donderdag al een all time record wordt gebroken (wat ik zelf niet snel vermoed) en dan zaterdag eroverheen, dan hebben we 2 keer in 3 dagen een nieuw record bereikt (en al 2 dagen later opnieuw zou sneuvelen) en staat ons prachtige 38.6 meteen op een 3e plek en de 38.4 op de 4e plek.

Jeroen22

Citaat van: Edwin op wo 01 jul 2015 - 20:25
Ik ga gewoon in de schaduw zitten met 1 biertje en 1 fles water :) prima combi. Heb plek gereserveerd ;)

Ik moet gewoon werken die dag maar wel de beste plek die je kan wensen.  :D.

lander20

wat een lekker weertje is het toch  8) 29/30° momenteel nog!

de volgende dagen lekker verder bakken en braden! hopelijk kunnen we slapen vannacht ik kan het alvast goed gebruiken nog eens wat slaap  :)

volgende week ziet er trouwens ook goed uit eerste helft, 2de helft tijdelijk kouder met daarna terug hogedrukinvloeden?

Koen-IJM

Wat is de temperatuurverwachting morgen voor de westkust ná de windsprong?

Frankieboy001

Citaat van: Koen-IJM op wo 01 jul 2015 - 22:38
Wat is de temperatuurverwachting morgen voor de westkust ná de windsprong?
20-25 graden.

Extremissimorum

Citaat van: Koen-IJM op wo 01 jul 2015 - 22:38
Wat is de temperatuurverwachting morgen voor de westkust ná de windsprong?

Een heerlijk koele 20 tot 25 graden.

Marsel

Citaat van: lander20 op wo 01 jul 2015 - 22:11
wat een lekker weertje is het toch  8) 29/30° momenteel nog!

de volgende dagen lekker verder bakken en braden! hopelijk kunnen we slapen vannacht ik kan het alvast goed gebruiken nog eens wat slaap  :)

volgende week ziet er trouwens ook goed uit eerste helft, 2de helft tijdelijk kouder met daarna terug hogedrukinvloeden?

Het is werkelijk fantastisch buiten.
Dit zijn de lange warme zomeravonden waar we als warmteliefhebbers zo verzot op zijn. Heerlijk! Ik geniet er volop van wetende dat deze avond voor mijn regio waarschijnlijk een van de mooiste en warmste van deze hittegolf is.

Joep

Westen in pluim weer aardig neerslag signaal


dondertje127

Citaat van: Marsel op wo 01 jul 2015 - 23:09
Het is werkelijk fantastisch buiten.
Dit zijn de lange warme zomeravonden waar we als warmteliefhebbers zo verzot op zijn. Heerlijk! Ik geniet er volop van wetende dat deze avond voor mijn regio waarschijnlijk een van de mooiste en warmste van deze hittegolf is.

Ik met jou. Heeerlijk deze tropische nachten. Zoiets als vanavond, zo laat nog tussen 25 en 29 graden heb ik nog nooit meegemaakt volgens mij...
Zouden we een minimum warmterecord gaan halen komende nacht? Dan hebben we meteen ook nog eens duidelijk welke nacht de warmste ooit was in Nederland. Dan moet het volgens mij niet verder afkoelen dan 25 graden geloof ik, ergens in het land aangezien we voorlopig nog in de periode zitten met een van de kortste nachten van het jaar. Juni is immers slechts net voorbij.

lander20

Citaat van: Marsel op wo 01 jul 2015 - 23:09
Het is werkelijk fantastisch buiten.
Dit zijn de lange warme zomeravonden waar we als warmteliefhebbers zo verzot op zijn. Heerlijk! Ik geniet er volop van wetende dat deze avond voor mijn regio waarschijnlijk een van de mooiste en warmste van deze hittegolf is.

hirlam weet ook van de warmte of zou het toch ...  8)

  ???

Koen-IJM

Citaat van: dondertje127 op wo 01 jul 2015 - 23:32
Ik met jou. Heeerlijk deze tropische nachten. Zoiets als vanavond, zo laat nog tussen 25 en 29 graden heb ik nog nooit meegemaakt volgens mij...
Zouden we een minimum warmterecord gaan halen komende nacht? Dan hebben we meteen ook nog eens duidelijk welke nacht de warmste ooit was in Nederland. Dan moet het volgens mij niet verder afkoelen dan 25 graden geloof ik, ergens in het land aangezien we voorlopig nog in de periode zitten met een van de kortste nachten van het jaar. Juni is immers slechts net voorbij.

Minimum record is 23,1 geloof ik.

Weerfreak 1337

Dat minimumrecord gaan we vannacht wellicht net wel, of net niet halen. Het is hier op het moment nog 27 graden namelijk! :o Enne.. over vier en een half uur (ongeveer) komt de zon alweer op.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Stephanie

Het is nog steeds ontzettend warm. 24.6 in de Bilt. Het minimum record is 20.8 als ik het goed heb. Zou moeten kunnen toch?
Niet vandaag, dan wel een dezer dagen.

Powered by EzPortal