Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391749 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

vlerk

Ben blij dat ik deze week lekker op kantoor zit, airco op 22 graden en om 17.00 naar huis, korte broek aan een BBQ opstoken!

Joep

Opvallend hoor GFS zaterdag westen het heetst ?


Koen-IJM

Citaat van: Joep op wo 01 jul 2015 - 09:55
Opvallend hoor GFS zaterdag westen het heetst ?

Dat is wel vaker het geval met extreme hitte, mits de wind maar aflandig is en uit het ZO of Zuiden komt. Zie ook Hoek van Holland dat bijv. vorig jaar met 36,5 het heetst van het land uit de bus kwam. Denk dat het komt door de verstedelijking en de (zand)grond  ;)

winter67

Gfs is best wel ziek zwaar onweer voor bijna heel het land donderdag avond

Weatherman

Citaat van: winter67 op wo 01 jul 2015 - 10:19
Gfs is best wel ziek zwaar onweer voor bijna heel het land donderdag avond
OKE dan  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

vlerk

Al bijna 29 graden in het zuiden...

Weerextrem

en de schroeihitte gaat volgens NAVGEM dinsdag weer verder :-\ na een afkoelingsperiode van 2 dagen (Zondag max. 28-30 graden binnenland, aan zee 25-28 graden. Op maandag  in het zuiden van nederland 30-32 graden. en rest van Nederland 25-30 graden.)





Roept u maar!

lander20

Citaat van: Weerextrem op wo 01 jul 2015 - 10:56
en de schroeihitte gaat volgens NAVGEM dinsdag weer verder :-\ na een afkoelingsperiode van 2 dagen (Zondag max. 28-30 graden binnenland, aan zee 25-28 graden. Op maandag  in het zuiden van nederland 30-32 graden. en rest van Nederland 25-30 graden.)


Roept u maar!

gfs gaat in laatste run ook warmer!
maandag 30/31°
dinsdag 35°

Koen-IJM

Dit is best wel ziek aan het worden...  8)

Doet me denken aan de zomer van 2006 (?). Was ook wekenlang warm zomerweer  ;)

winter67

De ochtend pluim is echt raar oper bij zw pluim helemaal onderaan terwijl de meeste overige leden voor 34+ gaan. Donderdag en zaterdag(Oper geeft 27 aan) ook het vervolg is slecht maar wel meer neerslag kansen op donderdag avond. Helaas kan ik pluim niet uploaden

joboy52

Het is nu 30 graden in Hoek van Holland  ;D

X-treme

Wat een verschil in neerslag kans tussen het midden en westen van het land  :o

Neerslag midden



Neerslag west

Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Tam

Lekker hoor. Laat maar lekker door bakken tot eind Augustus/begin September. geen winter wel zomer  ;D

Wat me opvalt is dat er nog geen enkele main stream waarschuwing is voor brand in de natuur ofzo, meestal was er al een melding gemaakt. Het is toch te droog?

owios

Citaat van: Tam op wo 01 jul 2015 - 12:14
Lekker hoor. Laat maar lekker door bakken tot eind Augustus/begin September. geen winter wel zomer  ;D

Wat me opvalt is dat er nog geen enkele main stream waarschuwing is voor brand in de natuur ofzo, meestal was er al een melding gemaakt. Het is toch te droog?
jij hebt duidelijk geen buitenwerk als ik je reactie zo lees. Het is gewoon afzien op moment met werken. Groeten een stratenmaker

dondertje127

Dit hoorde ik vanmorgen op de radio:

39 graden verwacht in Parijs

Het lijkt dus akelig in de buurt :)

Armand

Mmm, Harmonie ook niet zo geloofwaardig qua temperatuur. Deze verwacht morgen 41 graden in het zuidoosten en 38-40 in een groot deel van Nederland. Naast NAVGEM nu ook HARMONIE die dus met 40'ers komt, opzicht toch wel goede modellen, zeker Harmonie vind ik zelf, maar dan toch gaat er iets verkeerd bij de temperatuurberekeningen....

Tam

Citaat van: owios op wo 01 jul 2015 - 12:19
  jij hebt duidelijk geen buitenwerk als ik je reactie zo lees. Het is gewoon afzien op moment met werken. Groeten een stratenmaker

Op het moment niet nee, maar ben wel jaren postbode geweest in de tijd dat de korte broek nog niet was toegestaan en ook toen vond ik dat heerlijk. Ik was wel 1 van de weinige die het lekker vond haha was wel buffelen dat klopt.

dondertje127

Momenteel in Parijs al 34 graden.

http://www.accuweather.com/fr/fr/paris/623/weather-forecast/623

En die kaart met meerdere plaatsen 40 vind ik bij Flevoland wel raar. 40 graden in het zuidoosten ervan en slechts iets Noordelijker 29 graden. Dat lijkt me inderdaad heel onrealistisch. Het verschil op zo'n klein stukje. Net als in N-Holland 35 graden staat en iets Oostelijker 24. Zo zie ik wel meer plaatsen, zeker et verschil tussen Ameland 19 graden) en Noord Friesland vasteland ene plek 20 en andere plek 38 graden).

joboy52

Nu 32.9 bij Hoek van Holland, de opwarming van het zand zal wel invloed hebben denk ik

Cdtj3

Citaat van: dondertje127 op wo 01 jul 2015 - 12:57
Momenteel in Parijs al 34 graden.

http://www.accuweather.com/fr/fr/paris/623/weather-forecast/623

En die kaart met meerdere plaatsen 40 vind ik bij Flevoland wel raar. 40 graden in het zuidoosten ervan en slechts iets Noordelijker 29 graden. Dat lijkt me inderdaad heel onrealistisch. Het verschil op zo'n klein stukje. Net als in N-Holland 35 graden staat en iets Oostelijker 24. Zo zie ik wel meer plaatsen.

Dit verschil komt waarschijnlijk omdat dat prikpunt net boven het water ligt, en ja, daar ligt de temp wat lager dan boven land. 40 graden is wellicht wat overdreven, maar wat nou als t toch waarheid wordt...  :-[
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Powered by EzPortal