Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391526 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

winter67

Het domste van alles is veel mensen die het weer niet volgen geloven dat het maar 25 tot 30 word en met welke temps komt KNMI minstens met code geel?

Frankieboy001

Citaat van: winter67 op ma 29 jun 2015 - 12:11
Het domste van alles is veel mensen die het weer niet volgen geloven dat het maar 25 tot 30 word en met welke temps komt KNMI minstens met code geel?

Volgens mij gaat dat niet via een bepaalde temperatuur, maar via een het RIVM. Het is gekoppeld aan het Nationaal Hitteplan en kan maximaal code geel zijn.

http://www.knmi.nl/cms/content/114467/hittewaarschuwing

joboy52

Citaat van: lander20 op ma 29 jun 2015 - 12:03
JEZUS wat een run  ???

inderdaad :P woensdag 33°,donderdag 35°, vrijdagochtend 24/25°  :o vrijdag 37° vrijdag om 11u s'avonds nog 32-33° 
en dat word een 40° op de kaarten zo meteen bij gfs!

Wat bedoel je met zo meteen, er staat toch geen 40 op (het scheelt niet veel  ;))

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Dus alleen zondag afkoeling en daarna weer in de +?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: Weatherman op ma 29 jun 2015 - 13:00
Dus alleen zondag afkoeling en daarna weer in de +?

Ga maar gewoon uit van binnenlands schroeien t/m zaterdag. Daarna, vanaf zondag dus, gaat de handrem erop. Zie onderstaande EC00 pluim.

Weatherman

Oke maar wel zomers zo te zien elke dag gemiddeld 25+

Of ik lees het verkeert.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

lander20

Citaat van: Marsel op ma 29 jun 2015 - 13:13
Ga maar gewoon uit van binnenlands schroeien t/m zaterdag. Daarna, vanaf zondag dus, gaat de handrem erop. Zie onderstaande EC00 pluim.

met gemiddeld 25-26° met wat uitschieters hier en daar is dat wel aangenamer dan de hitte die we nu gaan krijgen :)

Weatherman

Citaat van: lander20 op ma 29 jun 2015 - 13:44
met gemiddeld 25-26° met wat uitschieters hier en daar is dat wel aangenamer dan de hitte die we nu gaan krijgen :)
eens, zit er ook onweer bij in het weekend ? Zou denken van wel 36 naar 25 ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Shadow112

Citaat van: Weatherman op ma 29 jun 2015 - 13:49
eens, zit er ook onweer bij in het weekend ? Zou denken van wel 36 naar 25 ?

Vrijdag avond schijnt interessant te zijn, en kan temps voor zaterdag flink drukken

Weatherman

Citaat van: Shadow112 op ma 29 jun 2015 - 14:39
Vrijdag avond schijnt interessant te zijn, en kan temps voor zaterdag flink drukken
Oke, dat is verassend, ik dacht juist dat zaterdag de heetste dag werd, zo staat het ook hier omschreven.

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/24211472/__Hitteplan_dinsdag_van_kracht__.html
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Armand

Ik denk eerlijk gezegd dat het qua onweer echt gaat meevallen, nog geen significante aanwijzingen in elk weermodel dan ook voor hevig onweer. Er zijn wel wat aanwijzingen, maar lang niet alle members gaan daarin mee. Sommige parameters daarentegen zijn juist wel erg goed voor onweer.
We zullen moeten afwachten, ik denk bovendien dat de grootste kans op onweer donderdagavond/nacht en zaterdagavond/nacht zal zijn.

KNMI heeft trouwens al een waarschuwing uitgegeven voor hitte gezien de hittegolf en het NHP. Lange tijd niet meer gezien ;)

lander20

nja met onweer weet je nooit en dat maakt temperaturen ook vrij onzeker door eventuele wolkenresten van oude onweersbuien!

nu voor vrijdag lijkt de grootste kans in het westen van belgie en nl en UK voor fel onweer! tegen zaterdag zou het meestal zonnig moeten zijn :)

Shadow112

Hoe vaak hebben wel al niet last gehad van mcs resten die niet meegenomen worden in de berekeningen?

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op ma 29 jun 2015 - 14:50
Oke, dat is verassend, ik dacht juist dat zaterdag de heetste dag werd, zo staat het ook hier omschreven.



Was gisteren hier al geplaatst
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 29 jun 2015 - 15:24
Was gisteren hier al geplaatst
Ja is een beetje lastig te volgen, omdat er zoveel berichten te lezen zijn.

Dus wat is nu precies het verloop ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dondertje127

Citaat van: Shadow112 op ma 29 jun 2015 - 14:39
Vrijdag avond schijnt interessant te zijn, en kan temps voor zaterdag flink drukken

Dacht ik ook al aan. Zal je zien dat de onweersbuien te vroeg komen en/of de wolkenresten van het nacht onweer zaterdag opgeruimd moeten worden of blijven hangen. Maar we moeten gewoon afwachten denk ik. En zolang de temperatuur niet naar onder de 26 graden gaat, vind ik niet dat de handrem erop gaat :)

Lucifer

Citaat van: Weatherman op ma 29 jun 2015 - 15:37
Ja is een beetje lastig te volgen, omdat er zoveel berichten te lezen zijn.

Dus wat is nu precies het verloop ?

Er is geen 'precies verloop'. In de meest gunstige situatie, kunnen de temperaturen zaterdag oplopen richting 40°C . Maar aangezien er verschillende parameters zijn die hier anders over kunnen beslissen (onweer, restbewolking,...) is het niet mogelijk daar nu al uitsluitsel over te brengen. Afwachten dus.  Het potentieel is aanwezig en dat op zich is al erg uitzonderlijk. 

dondertje127

Niet pessimistisch bedoeld (ik zeg het er voor een enkeling even bij) maar als algemene mening,weet ik bijna wel zeker dat we die 38.6 niet gaan overtreffen, laat staan evenaren. Dit op hand van het leerzame stukje van weer.nl die ik gelezen heb, die door ron12 is gelinkt. Kans op onweer, en zeewind. Dan heb ik bij wijze van spreken liever 34 graden en onweer, dan een 37 graden en geen onweer zoals in augustus 2003 :)

Ik ben allang blij met 30 en een beetje 35+ :)

JerryL

Wordt mij te heet de aankomende dagen. Bij 26 graden heb ik mijn limiet wel bereikt...... ik zou zeggen: liefhebbers geniet er van, persoonlijk hoop ik dat het allemaal rap weer rond 25 graden komt. Volgende week ziet er dan ook veel beter uit. Wellicht nog wat spektakel in de vorm van onweer???????

Powered by EzPortal