Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391918 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

winter67

Navgem komt met 42 graden zaterdag..

dondertje127

Ook weer.nl na de nieuwe update, geeft nog steeds 40 graden aan voor zaterdag. Eén graadje eraf maar toch nog steeds. Het blijft opvallend dat er al erg veel dagen met deze temperaturen komen uit verschillende weermodellen. Maar die NAVGEM nog het meest.

Zo te zien lijkt de nacht van vrijdag op zaterdag erg tropisch te verlopen, met minimum van 23 graden. Heb net eens met een lijntje in paint die pluim eens gemeten voor het minimum die nacht en dan zie ik dat het op z'n laagst 23 graden wordt, en al in de loop van de nacht oploopt richting 26 graden. Als dat uitkomt, zou het me niets verbazen om juli records te breken (meer dan 37.1 graden).

Unknown-user1778

die zaterdag is echt ziek. de zuidoost pluim gaat vrijwel unaniem voor 35 graden. het lijkt me toch haast dat zo'n warmte injectie wel iets teweeg moet gaan brengen. ik vraag me af hoe de cape/ lift index en srh + scp ervoor staan voor die dag in het bijzonder. hopelijk is er in ieder geval genoeg kruid om het spannend te maken! of het aangestoken wordt is dan het leuke 'nowcasten', maar zonder kruid is het allemaal veel minder leuk!  :o

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Unknown-user1778

het werd tijd.. intussen is mijn verkoudheidje over maar heb ik het idee dat ik er een bijholte-ontsteking aan heb overgehouden.
slecht slapen, drukkend gevoel bij het rechteroog en bij voorover buigen een drukkend hoofd  ???
die koude periode is me echt fataal geworden zeg  :'(

Jan van Ooijen

Temperaturen volgens GFS voor regio midden

Dinsdag 27 ºC
Woensdag 33 ºC
Donderdag 31 ºC
Vrijdag 36 ºC
Zaterdag 35 ºC
Zondag 26 ºC
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Het Europees weermodel laat juist zaterdag de hoogste temperaturen zien met 37/38 graden in het midden/zuiden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Mooie pluim zondag tijdelijk koeler daarna gewoon weer de hitte in 8)

joboy52

Met een beetje geluk op zondag zou een eventuele hittegolf een stuk langer kunnen duren, volgens de EC pluim

dondertje127

Op weer.nl nog steeds 40 graden in het vooruitzicht in Sittard voor zaterdag.

joboy52

Heeft iemand trouwens nog een temperatuur kaartje van NAVGEM?

lander20


ron12

Woensdag al 35 graden mogelijk Nederland/Duits grens gebied,en de drie dagen daarna 3 dagen met 35 plus graden. volgens de Duitsers..En de Duitsers verwachte de komende 16 dagen geen drup regen. 8)  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: ron12 op ma 29 jun 2015 - 11:29
Woensdag al 35 graden mogelijk Nederland/Duits grens gebied,en de drie dagen daarna 3 dagen met 35 plus graden. volgens de Duitsers..En de Duitsers verwachte de komende 16 dagen geen drup regen. 8)  :'(

Wat is dat toch met die Duitse wetterdienst en jou? Aandelen?
Er zijn uiteraard wat raakvlakken met het weer in NL, maar vrij vaak zie ik in jouw posts dingen voorbij komen waarvan het grootste deel van NL gevrijwaard blijft.  ;D

boeskool

Citaat van: ron12 op ma 29 jun 2015 - 11:29
Woensdag al 35 graden mogelijk Nederland/Duits grens gebied,en de drie dagen daarna 3 dagen met 35 plus graden. volgens de Duitsers..En de Duitsers verwachte de komende 16 dagen geen drup regen. 8)  :'(

A.U.B. een link waar ik dit kan lezen....alvast bedankt.
Als het sneeuwt op 30 november dan volgt snel december.

ron12

Citaat van: Marsel op ma 29 jun 2015 - 11:32
Wat is dat toch met die Duitse wetterdienst en jou? Aandelen?
Er zijn uiteraard wat raakvlakken met het weer in NL, maar vrij vaak zie ik in jouw posts dingen voorbij komen waarvan het grootste deel van NL gevrijwaard blijft.  ;D
Kijk graag naar het oosten :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

Citaat van: ron12 op ma 29 jun 2015 - 11:29
Woensdag al 35 graden mogelijk Nederland/Duits grens gebied,en de drie dagen daarna 3 dagen met 35 plus graden. volgens de Duitsers..En de Duitsers verwachte de komende 16 dagen geen drup regen. 8)  :'(

we zullen de regen van de onweersbuien moeten krijgen de komende tijd  ::)

joboy52

Zoals ik nu kan zien zijn de temperaturen van de GFS run weer iets verbetert, en een berg CAPE op donderdag  :o

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

Citaat van: joboy52 op ma 29 jun 2015 - 11:56
Zoals ik nu kan zien zijn de temperaturen van de GFS run weer iets verbetert, en een berg CAPE op donderdag  :o

JEZUS wat een run  ???

inderdaad :P woensdag 33°,donderdag 35°, vrijdagochtend 24/25°  :o vrijdag 37° vrijdag om 11u s'avonds nog 32-33° 
zaterdag 37-40°

Powered by EzPortal