Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391507 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TaL

Citaat van: ron12 op zo 28 jun 2015 - 13:55
Bij een hittegolf hoort natuurlijk tropisch onweer zaterdag, cape waardes van 4100 oost Belgie,daar wel  :'(

de oper laat de frissere lucht als één van de vroegste doorkomen, het gemiddelde is veel later.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

ron12

Zowel westen van de VS en west Europa krijgen met een zware) hittegolf te maken de komende weken.http://www.wetter24.de/ klik op wetter weltweit
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jenkie

Pfff, zaterdag een beachvolleybaltoernooi... En hier in het uiterste oosten geen zeewindje.... Ik denk persoonlijk dat het bijna onverantwoord is, maar de rest denkt dat we het met veel water drinken wel redden  :'(

Weerfreak 1337

Citaat van: Jenkie op zo 28 jun 2015 - 14:14
Pfff, zaterdag een beachvolleybaltoernooi... En hier in het uiterste oosten geen zeewindje.... Ik denk persoonlijk dat het bijna onverantwoord is, maar de rest denkt dat we het met veel water drinken wel redden  :'(

Kunnen ze die niet naar een echt strand verplaatsen?!  ;D ::)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Caps

In Madrid is er lokaal nu al 42 graden gemeten

Jenkie

Citaat van: Weerfreak op zo 28 jun 2015 - 14:19
Kunnen ze die niet naar een echt strand verplaatsen?!  ;D ::)

Kon dat maar  :D

dondertje127

Hoe dan ook, het lijkt wel krankzinnig te worden :)
Het devies is wat ik bij hart van nederland een oudere man ooit lachend in een interview in een bejaardencentrum in augustus 2003 hoorde zeggen, en wat ik nooit vergeten ben met zulke hitte: " Gewoon zorgen dat je rustig blijft".

Armand

Hier vandaag al flink opgewarmd met Tmax 26.0 graden. Ook op de slaapkamer inmiddels al 25 graden, das dan weer minder goed  :-\


winter67

1 voordeel hebben we wel de komende jaren krijgen we steeds meer hittegolven door opwarming van de aarde :)

Tyshane

Citaat van: winter67 op zo 28 jun 2015 - 16:33
1 voordeel hebben we wel de komende jaren krijgen we steeds meer hittegolven door opwarming van de aarde :)

Dat valt nog maar te bezien, dat de aarde opwarmt betekent niet per definitie dat wij hier in Nederland meer hittegolven gaan krijgen. Als de aarde al opwarmt, ahum. ;)

lander20

een hittegolf is toch 5 dagen boven 25° waarvan 3 boven 30°? dus dan kan de hittegolf langer als een week duren
van dinsdag tot...

pluim gemiddeld vanaf zondag 25-27°

joboy52

Citaat van: lander20 op zo 28 jun 2015 - 16:51
een hittegolf is toch 5 dagen boven 25° waarvan 3 boven 30°? dus dan kan de hittegolf langer als een week duren
van dinsdag tot...

pluim gemiddeld vanaf zondag 25-27°

Moet het zondag natuurlijk 25 graden worden  ;)

Reutel

Man man man wat een vooruitzichten, ik word er niet blij van als rasechte winterliefhebber..  ;)

Laten we hopen op een onweerscomplex des doods, dat als een meedogenloos inferno van epische omvang, zaterdagnacht de zinderende hitte met een vloedgolf van hagel en wind het land uit jaagt. Dat zou mooi zijn.  8)

dondertje127

Citaat van: Reutel op zo 28 jun 2015 - 17:18
Man man man wat een vooruitzichten, ik word er niet blij van als rasechte winterliefhebber..  ;)

Laten we hopen op een onweerscomplex des doods, dat als een meedogenloos inferno van epische omvang, zaterdagnacht de zinderende hitte met een vloedgolf van hagel en wind het land uit jaagt. Dat zou mooi zijn.  8)

Nou, des doods hoeft nu ook weer niet. Het is leuk zolang niemand er door gewond raakt of overlijdt. Ik weet het is wel bedoeld als iets wat in de volksmond gezegd kan worden, maar hoop het niet letterlijk. Maar het zal best flink losbarsten denk ik zoiets.

Overigens, zie ik in Brabant en het ZO van Zuid Limburg dat de temperatuur al 25 graden of iets erboven ligt. Als het morgen daar weer 25 of hoger wordt, dan is op die plaatsen vandaag al de hittegolf begonnen met deze vooruitzichten.

Weerfreak 1337

Citaat van: Tyshane op zo 28 jun 2015 - 16:39
Dat valt nog maar te bezien, dat de aarde opwarmt betekent niet per definitie dat wij hier in Nederland meer hittegolven gaan krijgen. Als de aarde al opwarmt, ahum. ;)

Inderdaad, sterker nog: door de eventuele opwarming van de Aarde kan de Warme Golfstroom stilvallen waardoor ons klimaat (tijdelijk) kouder wordt en/of meer kenmerken van een landklimaat krijgt.

Maarrrrr.... voor discussie over het klimaat graag HIER zijn. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

dondertje127

Citaat van: Armand op zo 28 jun 2015 - 11:01
Weer.nl ziet een nieuw record ook wel zitten. Ze komen zaterdag met 39! graden voor Geleen (zuid limburg).

In Maastricht komen ze zaterdag met een minimum temperatuur van 23 graden, en voor Sittard ook 39 graden overdag :)
Het lijkt me iets te overdreven maar leuk dat ze het neerschrijven.


Ik weet nog steeds niet wat het absolute warmterecord ooit was in Nederland voor minimumtemperaturen. Maar als die gebroken wordt, komen we er ook snel genoeg achter :)
Was dat niet ooit 24 graden in Limburg ergens? of 26? :)

Edit: Aanpassing

ron12

Citaat van: dondertje127 op zo 28 jun 2015 - 17:49
In Maastricht komen ze zaterdag met een minimum temperatuur van 23 graden! :)
Ik weet nog steeds niet wat het absolute warmterecord ooit was in Nederland voor minimumtemperaturen. Maar als die gebroken wordt, komen we er ook snel genoeg achter :)
Was dat niet ooit 24 graden in Limburg ergens? of 26? :)
hier http://www.knmi.nl/cms/content/21330/tropische_nachten  ::)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

nieuwste run van gfs  8)

dinsdag 28°
woensdag 33/34°
donderdag 30/32°
vrijdag 35°
zaterdag 32/34
zondag 28°
maandag 24/25°
dinsdag 27°
woensdag 32°

dondertje127

Citaat van: ron12 op zo 28 jun 2015 - 18:22
hier http://www.knmi.nl/cms/content/21330/tropische_nachten  ::)

Thanks. 23.1 graden dus in Maastricht als ik het goed begrijp? Dan komt het minimum warmterecord wellicht erg in de buurt.

winter67

Gfs utc 12 slecht alle dagen verlaagd inclusief zaterdag

Powered by EzPortal