Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391525 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Caps

Ik ben brandweerman, dus verkoeling is geen probleem  ;D

Ijsbloem

 8) Stephanie,
Misschien aangepaste kleding voor de bruid....Eh , bah sorry.
:-X
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

joboy52

GFS 12 komt nu weer voor 37/38 graden op zaterdag  :o Dipje op zondag (rond de 25 graden) en daarna weer 30'ers

winter67

Gfs utc 12 mooi elke dag 30+ en zaterdag hitterecord ook al is de zaterdag nog zeer onzeker

riddler

Ik ben ook brandweerman ( beroeps ) en ja, verkoeling kan zeker, maar met die warmte in full gear een woningbrandje doen is mwah, pittig. Als je buiten komt koel je niet af. We hebben wel altijd liters Spa blauw op de auto, maar moeten extra alert zijn op hitte stuwing bij elkaar. Veel fun allemaal de komende dagen :-)

Koen-IJM

'Slechte' pluim hoor  ::)

Oper zit erg onderin dus niks om zorgen over te maken  :)

dondertje127

Citaat van: Caps op za 27 jun 2015 - 15:37
Ik ben brandweerman, dus verkoeling is geen probleem  ;D

Brand-Weerman :P

dondertje127

Citaat van: Tam op za 27 jun 2015 - 11:45
Zou leuk zijn als we eindelijk weer eens ostgewitter krijgen

Ohjaaaaaa, dolgraag! Een van de laatste (zoniet dé laatste) keren was hier 31 mei 2008 dit fenomeen. Ik vergeet het nooit meer (tenzij ik later dement wordt) :)
Dat was het zwaarste onweer dat ik ooit heb meegemaakt in mijn leven tot nu toe.

Het langste onweer aaneengesloten was ergens in de zomer van 1999 volgens mij. Toen ging het de hele nacht en een deel van de ochtend door vanaf de avond ervoor. Steeds bliksem en donder met name richting Ede maar ook over Nijmegen en Elst. Die laatste het dorp waar ik toen woonde en wijds uitzicht had over de weilanden richting Heteren en Ede/Wageningen (althans de wolken en de bliksem in de wolken). In de winter overigens ook een sneeuwgordijn die je in de winter op je zag afkomen over de weilanden en de grens van de neerslag zeer duidelijk zichtbaar was.

Het onweer was altijd wel heftig toen, vooral richting Nijmegen destijds ook. Toen veel knalrode bliksemflitsen te zien ook via de hoogspanningsmasten en de Nijmeegse energie centrale. Het zit opgeslagen in mijn hoofd en heb het nooit gefilmd, omdat ik toen niks had om te filmen want wat had ik me dat graag willen vastleggen allemaal :(

winter67

Citaat van: Koen-IJM op za 27 jun 2015 - 22:39
'Slechte' pluim hoor  ::)

Oper zit erg onderin dus niks om zorgen over te maken  :)
Slecht?
Vind hem juist mooi zaterdag opgewarmd zondag gemiddeld 26 graden + elke dag zon een droom pluim

Caps

Citaat van: winter67 op zo 28 jun 2015 - 00:21
Slecht?
Vind hem juist mooi zaterdag opgewarmd zondag gemiddeld 26 graden + elke dag zon een droom pluim

Volgens mij was het ook sarcastisch bedoeld  ;D

Jan van Ooijen

Temperaturen vanuit het GFS model

Maandag 24 ºC
Dinsdag 28 ºC
Woensdag 33 ºC
Donderdag 35 ºC
Vrijdag 33 ºC
Zaterdag 37 ºC
Zondag 25 ºC
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Lucifer

GFS gaat compleet los zaterdag.  :o


Jan van Ooijen

Citaat van: Lucifer op zo 28 jun 2015 - 08:57
GFS gaat compleet los zaterdag.  :o

Niet alleen GFS, EC model ook met 37+ graden in zuidwestelijk deel van het land

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Hitterecord op komst?


We stevenen af op dagenlange temperaturen van 30 tot 36 graden. De maximumtemperatuur ligt vanaf woensdag tot in het weekeinde op tropisch niveau. Met op donderdag of vrijdag een gemiddelde temperatuur van 35 graden (!) komt mogelijk het absolute maximumrecord in zicht. De hoogste waarde tot op heden werd gemeten in 1944 in Warnsveld. Het kwik kwam toen op 23 augustus op 38,6 graden Celsius.

Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

lander20

de nieuwe ecmwf is zeer warm kan alleen de 850 hpa temp zien maar voor zaterdag lijkt me een hitterecord mogelijk!

kan het niet laten (NAVGEM)
15UTC

12UTC


Koen-IJM

Wat is dat toch met die 40+ kaarten van NAVGEM... Ik bedoel, 47 graden in NOORD Frankrijk?? lol... Zou wel betekenen dat het Tx record ruim overschreden zal worden.

Weatherman

Citaat van: Koen-IJM op zo 28 jun 2015 - 10:48
Wat is dat toch met die 40+ kaarten van NAVGEM... Ik bedoel, 47 graden in NOORD Frankrijk?? lol... Zou wel betekenen dat het Tx record ruim overschreden zal worden.
40 is ook overdreven, maar 36 / 37 lijkt me wel realistisch.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Caps

Als het record verbroken zal worden, is deze week wel de kans, al in jaren niet zulke kaarten gezien

Armand

Weer.nl ziet een nieuw record ook wel zitten. Ze komen zaterdag met 39! graden voor Geleen (zuid limburg).

Powered by EzPortal