Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 392009 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Gerard1995 op do 25 jun 2015 - 21:27
Nou als het uitkomt dan is 2015 wel een jaar van belachelijke verschillen die elkaar snel opvolgen!:) Ben ik blij dat ik in een gekoelde supermarkt werk:)

Ja dat scheelt inderdaad, behalve als je na een dag werken de winkel uitgaat. Alsof je tegen een muur aanloopt en omdat je het niet gewend bent voelt het erger dan denk ik. Vaak went die warmte wel, je moet je alleen een beetje voorbereiden en dingen anders doen, lekker chill en go with the summer flow!  8) ;D

peter 76

Die kaart wat Jan post zal wel eens dicht bij de waarheid kunnen liggen 35/36 is haalbaar en als de wind echt zuid wordt......, we moeten afwachten laten we eerst ev :Pen genieten van normale temps...

Weerfreak 1337

Zo, wat is het weer heerlijk druk nu de zomer waarschijnlijk voor de deur staat. :D

Kan al niet wachten op morgen, 25 graden, zonnetje, maar toch een door de "klaarliggende" buien lekker onstabiel sfeertje. :)

Wat betreft volgende week is het nog steeds afhankelijk van de posities van drukgebieden. Al lijken de afgelopen runs steeds meer met elkaar in lijn te gaan. Ook tussen de modellen nemen de verschillen licht af. Alleen qua temperatuur zijn er behoorlijke verschillen. Zie bijvoorbeeld GFS en EC etc. :)

Hopelijk mogen we tussendoor regelmatig genieten van enkele (liefst zware) onweersbuien.  8)

Edit: ik zag een post voorbij komen van de uitersten van 2015. En inderdaad, het is bijna bizar. Van ruim te koud (lees: 14 tot 16/17 graden) naar temperaturen die mogelijk ruim boven de 30 graden komen te liggen. En dat allemaal in een best kort tijdsbestek. :)
Dat maakt ons klimaat ook wel weer zoals het is. Erg afwisselend en vaak bestaat er geen gulden middenweg. Het is vaak óf het een, óf het ander.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Extremissimorum

En hoe zijn die onweerskansen?

Is dit trouwens, als het uitkomt, een Spaanse pluim?

Ijsbloem

 8) Ik spreek jullie over twee weken nog eens, eens kijken of het aantal liefhebbers
van die hitte na slapeloze zweetnachten nog zo in jubelstemming is.
Snik....met weemoed neem ik afscheid van een aantal maanden zonder warmte overschot.
Op naar een lange weg ohne ende van te warme maanden ???
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Ijsbloem

 :D Een vieze pluim/fluim :P
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

dondertje127

Citaat van: Ijsbloem op do 25 jun 2015 - 22:04
8) Ik spreek jullie over twee weken nog eens, eens kijken of het aantal liefhebbers
van die hitte na slapeloze zweetnachten nog zo in jubelstemming is.
Snik....met weemoed neem ik afscheid van een aantal maanden zonder warmte overschot.
Op naar een lange weg ohne ende van te warme maanden ???

Ik wel hoor. Ik vind warme nachten ook super lekker! Maarja, voorlopig wordt het 30 graden wat ook al naar mijn zin is :) en 's nachts 17. Zou ik al heel blij mee zijn. En morgen wordt het sowieso 26+ en vandaag was ook al heerlijk! Hopelijk is hiermee vandaag de trend gezet.

martijn

Citaat van: Edwin op do 25 jun 2015 - 21:36
Dan hoeven de renners gelukkig maar om en nabij de 13 km te fietsen zaterdag.

voor het publiek word het wel echt heet.  Hopelijk gaan ze extra water uitdelen.  Ik neem de paraplu mee maar niet voor de regen  8)

Extremissimorum

Ander nieuws: Estofex level 1 voor Limburg morgen.

Bubba

Citaat van: Ijsbloem op do 25 jun 2015 - 22:04
8) Ik spreek jullie over twee weken nog eens, eens kijken of het aantal liefhebbers
van die hitte na slapeloze zweetnachten nog zo in jubelstemming is.
Snik....met weemoed neem ik afscheid van een aantal maanden zonder warmte overschot.
Op naar een lange weg ohne ende van te warme maanden ???

Kan jij niet gewoon voor een paar maandjes gaan emigreren? ;D ;D Naar IJsland :o,of Antarctica :o of zo ;)

Heerlijk deze vooruitzichten, daar zit ik al vanaf maart op te wachten 8) 8)

Cdtj3

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Energizer85

Ik zie veel het woord "extreem" laten we afwachten.... t zou niet de eerste keer zijn als het uiteindelijk teruggebracht wordt naar 1 of 2 plakkerige dagen... Maar inderdaad potentie genoeg voor BBQ"s en borrels in de buitenlucht! I love it!! T liefst met een lichtshowtje erbij ????

Unknown-user1778

geweldig deze vooruitzichten! nu hopen dat ze blijven hangen en het liefst zich een beetje gaan centreren rondom de weekenddagen! dan kunnen we allemaal het beste ervan gaan genieten!
en tegen die zweetnachtjes waar Ijsbloem het over had?.. Daar zet ik dan de temperatuurregelaar van het waterbed uit! lekker koel bedje voorkomt dat soort dingetjes  8)

Koen-IJM

GFS maakt het voor woensdag nog wat bonter. Voor donderdag, vrijdag en zaterdag 'iets' minder extreem, maar wel met grotere verschillen tussen de kust en het binnenland i.v.m. aanlandige wind. Er valt geen pijl op te trekken eigenlijk...


dondertje127

Citaat van: Extremissimorum op do 25 jun 2015 - 22:24
Ander nieuws: Estofex level 1 voor Limburg morgen.

Aaah nou Velp ligt net ongeveer tussen het oranje en buitenste (dunne) gele lijntje in. Wordt afwachten vanavond en naar zaterdag.

Unknown-user1778

dear lord.. de 40 graden kaarten vliegen ons om de oren!  :o :o :o :D

Jan van Ooijen

Het Amerikaans weermodel komt met een hittegolf aanzetten in de 00 run

Maandag 25 graden
Dinsdag 30 graden
Woensdag 35 graden
Donderdag 34 graden
Vrijdag 34 graden
Zaterdag 36 graden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Ik zag het inderdaad, grote kans dat we de eerste hittegolf te pakken hebben van het jaar!  :)

Armand

NAVGEM laat ook weer van zich horen  :o :o :o

Zo'n kaart KUN je toch eigenlijk niet serieus nemen? Wat wel opvalt is dat dit niet de eerste 40+ kaart is...

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 jun 2015 - 07:31
Het Amerikaans weermodel komt met een hittegolf aanzetten in de 00 run

Maandag 25 graden
Dinsdag 30 graden
Woensdag 35 graden
Donderdag 34 graden
Vrijdag 34 graden
Zaterdag 36 graden
Hittegolf gaat na zaterdag gewoon door tot woensdag door. Duitsers verwachte gemiddelde record temperatuur voor de eerste decade van Juli. En na deze hittegolf komt er opnieuw een nieuwe hittegolf tot 15 juli blijft het zeer warm. Grote kans op record aantal dagen van dertig graden en hoger voor Juli omdat de hittegolf al op 1 juli toeslaat. Zo juist op de duitse radio,we zullen het meemaken ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal