Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391515 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Superpluim! Prima zomerweer met kansen op extra's! Voorlopig, wat de pluim betreft, boven de 20, fijn. Het is heerlijk nu buiten, lekker mild zomerweer, echt genieten.  8)

Jan van Ooijen

Extreme hitte naar Nederland?

De komende dagen gaat het bijzonder heet worden in het zuidwesten van Europa. De temperatuur loopt in meerdere landen op tot rond 40 graden. Komt die hitte ook bij ons?

In het zuidwesten van Europa wordt het bijzonder heet dit weekend en maandag. Doordat na het weekend de wind geleidelijk naar het zuiden draait, begint de zeer warme lucht zich te verplaatsen richting onze omgeving. De scherpste kantjes gaan dan wel van de hitte af, maar de aanwijzingen worden steeds sterker dat ook in ons land in de loop van volgende week de temperatuur fors omhoog gaat.

Lees het gehele verhaal op Weerplaza
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mike25

Citaat van: Tyshane op do 25 jun 2015 - 11:33
Superpluim! Prima zomerweer met kansen op extra's! Voorlopig, wat de pluim betreft, boven de 20, fijn. Het is heerlijk nu buiten, lekker mild zomerweer, echt genieten.  8)

Inderdaad het is vandaag beetje tegen over gestelde van de afgelopen dagen. Ik heb er niet gauw last van maar het zag eruit als herfst met dat grijze weer en regen  ;D maar vandaag maakt dit allemaal weer goed  8) :D

Jan van Ooijen

Citaat van: Tyshane op do 25 jun 2015 - 11:33
Superpluim! Prima zomerweer met kansen op extra's! Voorlopig, wat de pluim betreft, boven de 20, fijn. Het is heerlijk nu buiten, lekker mild zomerweer, echt genieten.  8)

Dondertje... Kom er maar in ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

X-treme

zo'n jaar als 1947 mag wel weer een keer voorkomen.

4 hittegolven en 2 koudegolven  ;D
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Koen-IJM

Heeeeel ver weg, maar als dit uitkomt wordt het ´plakken´  ::)

winter67

Nieuwe gfs is mooi nacht temperatuur ook 20+

(Waarom kan ik geen plaatjes uploaden?)

Extremissimorum

Volgens de meest recente ec-pluim zou het hier (NW) vandaag niet warmer moeten zijn dan 18 graden. Het is hier nu al 22 graden en counting.

Discussie: hoe serieus moeten we de pluim nog nemen?

Ik sluit zeker niet uit dat het (vanaf) volgende week mogelijk is dat de 40 graden gehaald wordt. Dit was ook al aangekondigd in de klimaatverwachtingen.

Extremissimorum

30 graden in de ochtend, 36 in de middag?! GFS is ook aardig uit de hand aan het lopen...

Warmste dag tijdens de Tourstart. Dat kan nog wel eens aangepast worden, afgelast?

NewWeatherfan

de Tour wacht op niks en niemand (ook niet op actievoerende politieagenten) dus nee dat zal niet afgelast worden, of ik het leuk vind om er nog naar toe te gaan (36 graden in een grote stad) nee niet echt dus ik hoop niet dat deze voorspelling uit gaat komen

dondertje127

Citaat van: Jan van Ooijen op do 25 jun 2015 - 11:58
Dondertje... Kom er maar in ;)

Knal boem!

Mijn hoop is ook weer naar de bol gestegen :)

ron12

Omega blokkade wordt verwacht voor de komende weken boven Europa. Je weet vast nog wel die zomer van 2003 was ook een omega blokkade actief 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Caps

Citaat van: ron12 op do 25 jun 2015 - 18:22
Omega blokkade wordt verwacht voor de komende weken boven Europa. Je weet vast nog wel die zomer van 2003 was ook een omega blokkade actief 8)

Wat is precies een omega blokkade?

TaL

Die nieuwe GFS is ziek mooi :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Johann

Citaat van: Mariska op do 25 jun 2015 - 10:02
Dat wordt ons bergen dan maar haha.

Jan of iemand anders, heeft een van jullie de prognose voor de wind voor a.s. zaterdag?
Staat op west op KNMI site. Blijft dit zo? Want op vrijdag en zondag staat er zuid West. En ik hoop zo dat het zaterdag ook zo is.

Zo ja, dat is veel gunstiger voor ons zaterdag  :)

(mijn vraag is denk ik in een eerdere discussie wat in de vergetelheid geraakt denk ik)

EC, Harmonie hoofdzakelijk west idd

joboy52

Citaat van: TaL op do 25 jun 2015 - 18:27
Die nieuwe GFS is ziek mooi :)

Inderdaad, volgende week donderdag en vrijdag is goed verbetert, kwa max temperatuur. Stroming lijkt ook zuidelijker te zijn.


jornonweer

gfs is gek geworden 39 graden vrijdag? de hele week 30+ in het zuidoosten!  :o
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Ben benieuwd of we die temperaturen van 7 Augustus 2003 gaan over treffen :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal