Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391702 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eveline

We hebben geduld :) 1e 3 weken van augustus gaan we naar Italië, vorig jaar daar de ergste zomer in 90 jaar gehad (zeiden de lokalen daar) aan het Gardameer. Dus knijp hem een beetje voor dit jaar, omdat het maar nog niet echt zomer wil worden... Geen zin in nóg zo'n jaar met zoveel regen.... :(

Caps

Citeer
En wat is daar nu dramatisch aan???? Tsjonge, gaan we weer. Als het volgende week geen 30+ wordt schrijven we gewoon de zomer af, ok?
Het zijn geen voorspellingen, maar verwachtingen die de kaarten ons laten zien. Hier, op dit forum,  wordt ingegaan op de MOGELIJKHEDEN die diverse kaarten laten zien, computers voeren berekeningen uit die tot mogelijkheden leiden en GEEN zekerheden. Hetzelfde om te stellen dat het flink koeler wordt dan de 34 graden die verwacht wordt en het wordt "slechts" 25 graden. Komop zeg, laten we het leuk en positief benaderen, alles beter dan de afgelopen paar weken, toch?

Uhm, JIJ vindt 20-23 graden een zomer, maar een ander vindt juist 30 graden een echte zomer.
Mijn mening is hoe warmer hoe beter, daar is de zomer voor, net zoals hoe kouder hoe beter de winter is.
Heb altijd een hekel aan mensen die eerst zeuren dat het te koud is, en als er 30 graden is dat ze zeuren dat het te warm is.

Kommop accepteer dat het de zomer 2015 is, dus horen daar ook hoge temperaturen bij, en 20-23 graden is dat misschien wel 'lekker' weer maar lekker tropisch temperatuurtje maakt het natuurlijk wel echt zomer.

dondertje127

Citaat van: Caps op wo 24 jun 2015 - 20:12
Uhm, JIJ vindt 20-23 graden een zomer, maar een ander vindt juist 30 graden een echte zomer.
Mijn mening is hoe warmer hoe beter, daar is de zomer voor, net zoals hoe kouder hoe beter de winter is.
Heb altijd een hekel aan mensen die eerst zeuren dat het te koud is, en als er 30 graden is dat ze zeuren dat het te warm is.

Kommop accepteer dat het de zomer 2015 is, dus horen daar ook hoge temperaturen bij, en 20-23 graden is dat misschien wel 'lekker' weer maar lekker tropisch temperatuurtje maakt het natuurlijk wel echt zomer.

Dat is wat ik ook bedoelde in mijn laatste post in dit topic. De hoop op heet weer. Ik zag iemand zeggen "Ik heb liever 20-23 graden op een lange periode dan 2 dagen 30+ en dan weer 18 graden". Nouhou, ik heb liever meerder dagen 30+ en met ook veel dagen van 25+ :P *plaagstootje*.
Maar goed dat we het weer niet zelf kunnen bepalen.

ron12

Wie graag 40 graden of meer wil hebben moet maar de vliegtuig naar Spanje pakken, want daar wordt het bloedheet met lucht afkomstig uit de Saharahttp://www.wetter24.de/vorhersage/14tage/Spanien/Cordoba/1881961/
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ThaGhostNL

***mod break***

Houdt het forum gezellig en maak elkaar niet af. Houdt meningsverschillen op een normale toon en ga niet flamen.

Wil je toch door discussiëren over deze zomer en de warme dagen die wel of niet gaan komen doe dat dan op onze chat box.

Bedankt voor de medewerking.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Tyshane

Let's agree to disagree. ;) Het is namelijk erg persoonlijk, de 1 houdt van warm, de ander koel en de ander heet.  :-X

dondertje127

Ach, we hebben als alles goed gaat, nog tig zomers te gaan in ons leven. Dus je weet nooit die 40 grens... Ooit? :)
2003 was dichtbij.

Eveline

Citaat van: dondertje127 op wo 24 jun 2015 - 20:15
Dat is wat ik ook bedoelde in mijn laatste post in dit topic. De hoop op heet weer. Ik zag iemand zeggen "Ik heb liever 20-23 graden op een lange periode dan 2 dagen 30+ en dan weer 18 graden". Nouhou, ik heb liever meerder dagen 30+ en met ook veel dagen van 25+ :P *plaagstootje*.
Maar goed dat we het weer niet zelf kunnen bepalen.

Die iemand heeft een naam, en dat was ik ja :P ja natuurlijk liever wat jij zegt, maar dat was nu even geen optie he....

Tyshane

Citaat van: dondertje127 op wo 24 jun 2015 - 20:22
Ach, we hebben als alles goed gaat, nog tig zomers te gaan in ons leven. Dus je weet nooit die 40 grens... Ooit? :)
2003 was dichtbij.

Dat zal vast een keer gebeuren!  :D

Caps

Citaat van: dondertje127 op wo 24 jun 2015 - 20:22
Ach, we hebben als alles goed gaat, nog tig zomers te gaan in ons leven. Dus je weet nooit die 40 grens... Ooit? :)
2003 was dichtbij.

38,6 het hoogste ooit gemeten in Nederland tot nu toe

Jan van Ooijen

Snap de ophef niet helemaal over de 12Z run, 29 graden (oper)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Unknown-user1778

snap al die ophef ook niet. veel berichten lees ik dan ook vrij snel overheen.
weer gerelateerd ben ik blij als het in ieder geval iets warmer wordt en ophoudt met dat geschommel en onder de 15 graden.
de koude dagen van afgelopen periode hebben me een zomer griepje opgeleverd  ::) :-[

dondertje127

Citaat van: Eveline op wo 24 jun 2015 - 20:26
Die iemand heeft een naam, en dat was ik ja :P ja natuurlijk liever wat jij zegt, maar dat was nu even geen optie he....

Sorry iemand :P Eveline

Jan van Ooijen

Van de week vloog GFS flink uit de bocht, maar NAVGEM kan er ook wat van met 41 tot 43 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Gerard1995

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 24 jun 2015 - 21:53
Van de week vloog GFS flink uit de bocht, maar NAVGEM kan er ook wat van met 41 tot 43 graden



Mocht dit uitkomen emigreer ik naar het koude noorden  :o ;D ;D
Ja, hoop uiteraard natuurlijk wel dat het echt warm gaat worden, maar 40 in Nederland lijkt me dan weer over de top!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

joboy52

Haha 45 graden in Noord Frankrijk, denk het ook  ;)

dondertje127

Lol erg goeie grap van NAVGEM (die ken ik trouwens nog niet). Ja dit wordt het helemaal, met de hoogste waarden binnen Nederland in Zeeland hahaha ja hoor.

Goeie grap.

winter67

Ec ziet er goed uit lang zomerweer

Khim

Laten we hopen dat de temperatuur in ieder geval hoger komt te liggen dan die 15 graden die we nou iedere keer hebben. Ik vind een goede zomer tussen de 24-30 graden  8) En dan lekker 's avonds knetterend onweer.  :D
Groetjes uit Hengelo (OV)

joboy52

Hier de nieuwe EC, wat mij betreft prima
Let wel op, dit is zuid-oost, kaartje van midden NL probeer ik zo nog wel te posten


Powered by EzPortal