Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391545 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Weatherman op za 20 jun 2015 - 10:53
Haha, dat klopt het feit is wel dat ik het zo ie zo altijd warm heb, ben warmbloedig of zo loop nu ook gewoon in korte broek. Dus denk dat ik daarom wel moeite heb met die temperaturen.

Lol, ik herken dat met die hoge temps. Wat ik heb gemerkt is dat ik een stuk beter tegen warmte kan als ik veel water drink. Tip!  ::)

Weatherman

Citaat van: Tyshane op za 20 jun 2015 - 11:26
Lol, ik herken dat met die hoge temps. Wat ik heb gemerkt is dat ik een stuk beter tegen warmte kan als ik veel water drink. Tip!  ::)
Oh water, dat drink ik zeker veel, maar thx
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

lander20

die uitschieters zijn wel prachtig om te zien in zuid-oosten tot 37/38°  8)

gfs 6.00u pluim

Jelte

Citaat van: Jan van Ooijen op za 20 jun 2015 - 09:24
Ook nu weer komt het Amerikaans weermodel met zomerse al dan niet tropische temperaturen aan het einde van de maand


Zeg, die linkerbovenhoek van NL mag ook wel even wat roder dan dat...

winter67

Gfs weer zeer mooi eind juni om 12.00 al 32 graden verder kan ik niet kijken

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Unknown-user1778

aparte strakke lijn vond ik vandaag na de neerslagzone boven Nederland (2100-2300u)
nog nooit zulke duidelijke scheiding gezien!
Marsel, ook gezien?

Mariska

Citaat van: Weatherman op za 20 jun 2015 - 10:53
Haha, dat klopt het feit is wel dat ik het zo ie zo altijd warm heb, ben warmbloedig of zo loop nu ook gewoon in korte broek. Dus denk dat ik daarom wel moeite heb met die temperaturen.

Hier idem dito. Toen ik nog voetbalde trainde ik zelfs gewoon met -5 nog in korte broek. Met deze tropische temperaturen loop ik het liefste gewoon een een hempie en een sportbroekje. Lekker losjes is mijn devies. Alles wat strakker zit wordt ik benauwd van en heel erg kriegel.
Verder drink ik veel water en steek ik graag later op de avond de barbeknoei aan :)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Weatherman

Citaat van: Mariska op zo 21 jun 2015 - 11:29
Hier idem dito. Toen ik nog voetbalde trainde ik zelfs gewoon met -5 nog in korte broek. Met deze tropische temperaturen loop ik het liefste gewoon een een hempie en een sportbroekje. Lekker losjes is mijn devies. Alles wat strakker zit wordt ik benauwd van en heel erg kriegel.
Verder drink ik veel water en steek ik graag later op de avond de barbeknoei aan :)
Haha, geweldig verwoord  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherman

Hier was ik gisteren avond, dik 17 graden en echt niet koud, was echt geweldig  ;)
Foto heb ik zelf gemaakt.

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Zo, daar ben ik weer.... Even een winterslaapje gehouden. ;D

Inderdaad Weatherman, gisteravond was het zeker niet koud! Het voelde op sommige momenten ook ietwat onweersachtig aan. Beetje heiig, klammig bij een voor het gevoel "warm" temperatuurtje.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

Citaat van: Weerfreak op zo 21 jun 2015 - 11:48
Zo, daar ben ik weer.... Even een winterslaapje gehouden. ;D

Inderdaad Weatherman, gisteravond was het zeker niet koud! Het voelde op sommige momenten ook ietwat onweersachtig aan. Beetje heiig, klammig bij een voor het gevoel "warm" temperatuurtje.
Zo voelde het ook ja, uitermate geschikt voor Collor Run  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: dennis089 op za 20 jun 2015 - 23:18
aparte strakke lijn vond ik vandaag na de neerslagzone boven Nederland (2100-2300u)
nog nooit zulke duidelijke scheiding gezien!
Marsel, ook gezien?

Helaas gemist Dennis.

Vwb die potentiële hitte begin juli; daar moeten we nog maar even pas op de plaats voor maken. In de afgelopen runs, en ook die van 00z, blijkt dat de warmste scenario's veruit in de minderheid zijn en waarschijnlijk ook blijven. Sensationele kaarten, dat wel, maar dus uiterst onzeker. Zie ook onderstaande EC00 pluim.
Warmer wordt het wel vanaf woensdag, eerst veelal rond of enkele graden boven 20C, maar of we later die echte tropische hitte tegemoet gaan? Ik betwijfel het.

Vwb de situatie van nu: KF zojuist Woensdrecht gepasseerd. Wind gaat na passage direct om naar W en het zicht verbetert zienderogen. Tot aan passage KF zijn vanmiddag voor ENE-NL een paar onweersbuien mogeijk. Zie hier.

Jeroen22

is er al wat meer bekend over het weer tijdens het tourweekend in Utrecht??. Kan ik me paraplu meenemen of lekker in me korte broek alles bekijken??

lander20

gfs 00.00u is echt extreem heet wow  :o temperaturen op 1500m gaan voorbij 20° begin juli waarschijnlijk wel een warme uitbijter maar zou eens leuk zijn zo heet :)

30 juni 850 hpa temp 15° (tmax 29/30°), zuiden van frankrijk 850 hpa temp tot 27°!!! (tmax 44°)  ???
1 juli 850 hpa temp tot 22° (tmax 35/36°) midden frankrijk 850 hpa temp 24/25°! (tmax 39/41°
2 juli 850 hpa temp 22/23°! (tmax ...

Jan van Ooijen

Laat de control maar waarheid worden....

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

De pluimen worden alsmaar beter, zeer zomerse aspiraties, nice!  8)

Citaat van: Jeroen22 op zo 21 jun 2015 - 18:09
is er al wat meer bekend over het weer tijdens het tourweekend in Utrecht??. Kan ik me paraplu meenemen of lekker in me korte broek alles bekijken??

Ik zou beide meenemen! :P

Jan van Ooijen

De 18Z van het Amerikaans weermodel is een beetje uit de bocht gevlogen met 37 graden. Dadelijk ECMWF







Hier nog een kaart met hoogste temperatuur:
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 22 jun 2015 - 09:27
Hier nog een kaart met hoogste temperatuur:

Zoals zo vaak mag GFS graag overdrijven. Maar er lijkt wel iets te "broeien" voor begin juli. Ook GEM heeft er zin in.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Control in het Europees weermodel for president! Gemiddelde naar de 25 graden toe. Niets meer aan doen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal