Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391514 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ron12

Grondvorst in een groot gebied
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

F.Fredje

Volgens mij is vorst aan de grond tijdens de schaapscherderskou niet heel uitzonderlijk. Toch?

Jan van Ooijen

De zomer lijkt wel erg ver weg bij het Europees weermodel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Unknown-user1778

Citaat van: Jan van Ooijen op do 18 jun 2015 - 07:33
De zomer lijkt wel erg ver weg bij het Europees weermodel


GFS ook zo slecht? Dit is toch wel erg wrang. Nog geen 20 graden voor een volledige week.

Jan van Ooijen

Citaat van: dennis089 op do 18 jun 2015 - 09:34
GFS ook zo slecht? Dit is toch wel erg wrang. Nog geen 20 graden voor een volledige week.

GFS is haast hetzelfde als het Europees weermodel, droevenis ten top
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 18 jun 2015 - 07:33
De zomer lijkt wel erg ver weg bij het Europees weermodel

Herstel: de zomer ís ver weg, heel ver weg.
Enige verandering tov de voorbije weken/maanden is dat we dit maal niet met hogedrukgebieden ten (noord)westen van de Benelux te maken krijgen maar juist met overheersend lagedrukinvloeden waarvan de kernen regelmatig via N-UK en de Noordzee richting Scandinavië zullen trekken. Van koel en droog, naar koel en wisselvallig(er) dus.
Juni kan wat mij betreft, gezien de 00z output, afgeschreven worden en de prullenbak in. Moeten we het dan van juli en augustus hebben? Fingers crossed dan maar....

TaL

Ik ga maar eens voor 2 verblijven zoeken, één in Griekenland/Italië/Balkan tijdens de zomer en één in Scandinavië tijdens de winter  >:(
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

hoffies

Dit voelt als een troosteloze winter, zo'n zomer..  :'( Maar ja, het is droog!  ;)

Bij dit weer is de onweer ook ver weg..
Twitter: @hoffnar2911

Tyshane

Het is wel een beetje droevig ja. Nou het komst vast goed in juli en augustus en zullen we vast klagen dat het weer zo warm is. ;)

Mariska

Is er een verklaring voor dat het in jullie ogen allemaal zo slecht gesteld is?

Doet het Azorenhoog wat 'verkeerds'  of zit er een andere reden achter of is het gewoon gissen waarom het net niet even iets warmer is?
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Koen-IJM

Temperaturen wel heel erg aan de karige kant. Gelukkig juli en augustus nog want deze maand lijkt het er niet meer in te zitten...

Mariska

Ik heb net gewandeld. Dan is het wel een heerlijke temperatuur. Echter met de wind wel zo'n grensgeval van wel iets met lange mouwen of niet.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Energizer85

Citaat van: Mariska op do 18 jun 2015 - 16:14
Ik heb net gewandeld. Dan is het wel een heerlijke temperatuur. Echter met de wind wel zo'n grensgeval van wel iets met lange mouwen of niet.

Nou.. ik vind t dieptriest met hier 13 graden max........  >:(

lander20

eind juni begin juli lijkt de kans weer groter te worden op warm weer sommige leden hebben er wel erg veel zin in  8) jammer dat het niet betrouwbaar is..

Mariska

Citaat van: Energizer85 op do 18 jun 2015 - 19:42
Nou.. ik vind t dieptriest met hier 13 graden max........  >:(

Hier in het zuiden was het 16 graden. Om te wandelen en te sporten is dit wel ideaal. Ik probeer het positieve van deze 'koude drama' maar in te zien ;)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Unknown-user1778

verschrikkelijk dit. net de kaarten van gfs en ec nog bekeken maar zelfs op lange termijn valt er weinig hoop uit te putten. ec tovert enkel woensdag een redelijke dag zo lijkt het. maar de kans dat die klopt acht ik klein...

ik denk dat een 'korte winterslaap tot begin juli' het beste advies is.. zonde van de stilte op een 'anders zo gezellig zomerseizoen hier'  :(

Koen-IJM

Enigste wat je hieruit kan afleiden is dat er in de tweede helft van volgende week erg weinig wind staat en de neerslagkansen klein zijn. Temperatuur lijkt wat omhoog te gaan dus wss ZW/Z stroming. Zo maar eens zien wat GFS doet.

Jan van Ooijen

Is nog wel 11 dagen en valt daarom ook nog buiten de betrouwbare termijn, maar het Amerikaans weermodel loopt al enkele runs te flirten met 2 zeer mooie dagen op de laatste twee dagen van juni. 29 juni liggen de temperaturen ongeveer rond de 28 graden en 30 juni kunnen er temperaturen voorkomen van boven de 30 graden. Tweede kaartje is gevoelstemperatuur





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 19 jun 2015 - 08:00
Is nog wel 11 dagen en valt daarom ook nog buiten de betrouwbare termijn, maar het Amerikaans weermodel loopt al enkele runs te flirten met 2 zeer mooie dagen op de laatste twee dagen van juni. 29 juni liggen de temperaturen ongeveer rond de 28 graden en 30 juni kunnen er temperaturen voorkomen van boven de 30 graden. Tweede kaartje is gevoelstemperatuur

Dat lijkt me nou eens lekker. Zit alleen een grote 'maar' aan: 00z oper staat in dit scenario vrijwel alleen rond die dagen. Maar goed, het zal vanzelf weer een keer warmer en onweersachtiger moeten worden. Eind juni/.begin juli is wat dat betreft vroeg zat  ;).

Powered by EzPortal