Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391505 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Arend

Nu maar hopen dat de control in onderstaande EC neerslagpluim werkelijkheid wordt. Maar het zal waarschijnlijk (wederom) niet lukken, modellen lijken de laatste maanden niet meer in staat om (betrouwbaar) neerslag te berekenen. Misschien dat de uitzondering nu eens de regel gaat bevestigen, we zullen zien.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

En wederom blijft het Amerikaans weermodel voor aanstaande vrijdag met tropische temperaturen komen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Het gebied met 30+ graden is groter geworden tov gisteren

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

De vooruitzichten zijn toch wel bagger, slechter als afgelopen vrijdag na die hitte.

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

JerryL

Citaat van: Weatherman op wo 10 jun 2015 - 09:49
De vooruitzichten zijn toch wel bagger, slechter als afgelopen vrijdag na die hitte.

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Nou ik zal het nog erger maken: als het mooi weer is, zit ik op kantoor. Zodra het weekend is regent het. Als je er van kunt genieten doe dat dan, wees blij met wat je krijgt. De werkmieren hebben tot op heden steeds naar de pot gepist.

Edwin

Het mag hier gewoon geen (stabiel/lang) zomerweer worden. Meestal 1, soms 2, mooie en warme dagen en daarna gelijk weer een aantal dagen bagger
Never Stop Exploring

Marsel

Citaat van: Weatherman op wo 10 jun 2015 - 09:49
De vooruitzichten zijn toch wel bagger, slechter als afgelopen vrijdag na die hitte.

Bagger met hoofdletter B! Dit hele jaar zint mij tot op heden niet. Warme opstootjes zijn uitermate kort en worden meteen afgestraft met minimaal een week koelte. Warmbloedig onweer is al helemaal een zeldzaamheid.
Stabiel is het in bepaald opzicht dan weer wel: we maken een vrij zonnig en droog jaar mee tot op heden. Jammer genoeg wel te koel.

De komende warme oprisping is er typisch eentje uit 2015. Kort, krachtig en meteen gecompenseerd door een koele week met duidelijke noordcomponent in het stromingspatroon. Jammer.....

Sven

Vind het opzich niet eens zo erg, wekenlang stabiel weer zonder onweer, met alleen blauwe luchten is ook deprimerend. Die pluim is lekker, de volgende kansen staan er al weer op :P haha je zou een loop moeten maken van de afgelopen weken. Elke keer hetzelfde liedje. Hogedruk boven centraal europa, waardoor wij weer een zuid-zuid/oosten wind ontvangen, daarna weer onder invloed van een laag boven de UK onweersbuien. En zo gaan we verder :)  [ver weg nog hoor, niet serieus nemen, maar gaat om het idee]

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Edwin

Ik vind temperaturen rond 15 graden, of sowieso onder de 20, in de zomer anders vrij deprimerend! Als het nu terug zou vallen naar zonnig en 22-24 met uitschieters naar 30, wat dan verdreven wordt door onweer 1x per week, dan zou ik daar wel mee instemmen, maar terugvallen naar rond de 15 is gewoon herfstachtig!
Never Stop Exploring

Sven

Helaas wonen we niet in oost europa waar dat vaak voorkomt. We mogen al blij zijn dat we uit die noord-west drift zijn, welke weken lang ons weerbeeld domineerde, met uitzicht op niets. Dan liever dit dan dat. En 2 dagen iets te koud. Ik lig er niet wakker van, woensdag alweer 20 graden volgens GFS en daarna oplopend. Wat EC zegt wat dat betreft, dat model kijk ik niet.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

dondertje127

Citaat van: Edwin op wo 10 jun 2015 - 11:44
Ik vind temperaturen rond 15 graden, of sowieso onder de 20, in de zomer anders vrij deprimerend! Als het nu terug zou vallen naar zonnig en 22-24 met uitschieters naar 30, wat dan verdreven wordt door onweer 1x per week, dan zou ik daar wel mee instemmen, maar terugvallen naar rond de 15 is gewoon herfstachtig!

Idem dito! :)

Armand

Nouja, ik ben ook liever van het zomerse weer met 20-25 graden en af en toe 30, maar 15-20 graden met zonnige periodes is nog altijd beter dan 15-20 met een stevige westenwind en veel regen onder invloed van de straalstroom. Het kan dus nog altijd erger ;)

Beter nu koeler weer, dan dadelijk in de vakantie.

Ijsbloem

 :) Marsel,
Eindelijk weer eens een periode zonder te warme maanden sinds maart.
Laat deze tendens a.u.b voortduren tot maart 2016.
Alleen die vermadelijde harde wind elke dag mag van mij ophoepelen naar elders.

;) En ach,....
sinds 2002 hebben we geen koele zomer meer gehad dus wordt ook eens tijd

***Post samengevoegd***
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

joboy52

Nieuwste GFS komt toch met lagere temperaturen voor vrijdag   :(

dondertje127

Citaat van: Ijsbloem op wo 10 jun 2015 - 21:39
sinds 2002 hebben we geen koele zomer meer gehad dus wordt ook eens tijd
***Post samengevoegd***

Voor mijn idee wel een aantal keer, maar welke jaren weet ik niet meer.

En 26-29 graden op donderdag? En 28 op zondag? Ik geloof er niets van, en de 33 op vrijdag is in mijn ogen allemaal té optimistisch. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop alleen maar dat je gelijk hebt hoor jan (althans de kaartjes) maar ben bang van niet. De pluim zit ook voor vrijdag onder de 30, die van KNMI. Maar waar ik pas echt de pest aan heb, is die 15 graden voor volgende week. Getverdemme!n die smerige grondvorst (de 9e zo te zien de zoveelste keer)... Ik hoop dat dit slechts de schaapscheerderskoude is.

snowsquall

Citaat van: joboy52 op wo 10 jun 2015 - 22:16
Nieuwste GFS komt toch met lagere temperaturen voor vrijdag   :(

Graag!!!! 8) Die 33 graden is echt niet humaan

winter67

Het lijkt wel een traditie te worden maandag 15 graden donderdag, vrijdag 25-27 graden volgende week ook al duurt het nog lang

Koen-IJM

Citaat van: joboy52 op wo 10 jun 2015 - 22:16
Nieuwste GFS komt toch met lagere temperaturen voor vrijdag   :(

Ook in nieuwe GFS van 18Z is dit het geval. Maar 27-28C is altijd nog zeer lekker te noemen. Vrijdag geen ZO tot Z-wind zoals in eerdere runs verwacht werd, maar een oostenwind. Pas later in de avond wordt de aanvoer (tijdelijk) zuidelijk door het naderen van het KF. Moge echter duidelijk zijn dat door de wat lagere Tx ook de kansen op (intensieve) onweders wat doen afnemen.

Arend

Het temperatuurkaartje van Harmonie laat voor morgen een rare dip zien boven Twente. Iemand die het uit kan leggen?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Mariska

Citaat van: JerryL op wo 10 jun 2015 - 10:16
Nou ik zal het nog erger maken: als het mooi weer is, zit ik op kantoor. Zodra het weekend is regent het. Als je er van kunt genieten doe dat dan, wees blij met wat je krijgt. De werkmieren hebben tot op heden steeds naar de pot gepist.

Ruilen? ;) Ga ik wel op een kantoortje zitten met airco :)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Powered by EzPortal