Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 391632 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

GFS komt met kaarten aan van 30-32 graden, zal weer een smerige dag worden



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

De warmtepomp gaat inderdaad weer even aan vanaf woensdag. Temps op donderdag toch alweer snel op zomers niveau. Vrijdag mogelijk nog warmer dan op donderdag (in E-NL lokaal tropisch?), maar daar zit juist de crux van dit warme opstootje: in hoeverre passeert vrijdag het KF en doen onweersbuien de warmte vroegtijdig de das om. Onderstaande pluim laat de Tx op vrijdag ook nog flink onzeker zijn. In het onweerskansentopic algemeen (hier) staat waar deze onzekerheid vandaan komt.
In het weekend en begin volgende week volgt dan wederom een periode met een N-component in het stromingspatroon met dus weer lagere temps.

Edwin

Echt typisch dat weer in Nederland! Echt, een tijd stabiel zomerweer mag het hier gewoon niet worden, lijkt het. Het wordt warm 25-30 graden...nee, niks ervan en hop KF en weer is het "fris". Onweer is welkom met regen in de avonduren, maar laat het dan de dag erna ook gewoon eens weer richting 25 graden gaan :)
Never Stop Exploring

Sven

Citaat van: Edwin op ma 08 jun 2015 - 11:37
Echt typisch dat weer in Nederland! Echt, een tijd stabiel zomerweer mag het hier gewoon niet worden, lijkt het. Het wordt warm 25-30 graden...nee, niks ervan en hop KF en weer is het "fris". Onweer is welkom met regen in de avonduren, maar laat het dan de dag erna ook gewoon eens weer richting 25 graden gaan :)

Heerlijk dit, van mij mag het elke week zo gaan :D paar dagen rustig weer zonder dikke regenbuien, maar gewoon zonnetje stapelwolken dan weer een hittegezwelle en opnieuw :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

dondertje127

Pfff wat een rare junimaand. Wel erg veel grondvorst en sowieso veel koude nachten. Lijkt bekant wel winter soms. En waarom hebben we ineens van die one day fly zomerse en tropische dagen? Waar zijn de stabiele zomerweken gebleven? En het kan wel in ons landje, we hebben vaker gehad dat het langer zonnig was met 25 en 30+ met daarna onweer, en meteen erna toch weer 25+ of anders een korte terugval naar 22 graden en 2 dagen later weer 25+.

Nouja, uiteraard beter dan helemaal niets, laten we het van de positieve kant bekijken :)
Maar raar is deze junimaand wel.

Jan van Ooijen

Vanaf dinsdag opleving van de temperatuur in de nieuwe GFS run, met als topdag vrijdag met 30-32 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Citaat van: dondertje127 op ma 08 jun 2015 - 12:16
Pfff wat een rare junimaand. Wel erg veel grondvorst en sowieso veel koude nachten. Lijkt bekant wel winter soms. En waarom hebben we ineens van die one day fly zomerse en tropische dagen? Waar zijn de stabiele zomerweken gebleven? En het kan wel in ons landje, we hebben vaker gehad dat het langer zonnig was met 25 en 30+ met daarna onweer, en meteen erna toch weer 25+ of anders een korte terugval naar 22 graden en 2 dagen later weer 25+.

Nouja, uiteraard beter dan helemaal niets, laten we het van de positieve kant bekijken :)
Maar raar is deze junimaand wel.

Het aantal koude nachten is inderdaad opmerkelijk te noemen. En vwb stabiel zomerweer, dat is geloof ik al enkele jaren terug. Waar blijven die zomers met 2-3 weken achter elkaar mooi en warm (>25) weer...

Voor nu lijkt vrijdag a.s een herhaling te worden van afgelopen vrijdag.

Roan

Citaat van: Koen-IJM op ma 08 jun 2015 - 12:59
En vwb stabiel zomerweer, dat is geloof ik al enkele jaren terug. Waar blijven die zomers met 2-3 weken achter elkaar mooi en warm (>25) weer...
juli 2006 was echt epic!!


Marsel

Citaat van: Roan op ma 08 jun 2015 - 13:21
juli 2006 was echt epic!!

Een maand om nooit te vergeten. Uitzonderlijke hitte met twee landelijke hittegolven in één maand. Je vertoefde gewoon een paar weken in zuid Europa, althans zo voelde dat toen. Heerlijk!

winter67

Nieuwe gfs ziet er mooi uit vrijdag om ongeveer 12 uur maximum temperatuur 32 graden daarna stevige onweersbuien

Koen-IJM

Citaat van: Marsel op ma 08 jun 2015 - 13:51
Een maand om nooit te vergeten. Uitzonderlijke hitte met twee landelijke hittegolven in één maand. Je vertoefde gewoon een paar weken in zuid Europa, althans zo voelde dat toen. Heerlijk!

Ooit zal het weer gebeuren  8). Woe-vr komt iig de zomer weer even terug  :)

Jan van Ooijen

En wederom tropische temperaturen waar het Amerikaans weermodel mee komt voor vrijdag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 08 jun 2015 - 20:44
En wederom tropische temperaturen waar het Amerikaans weermodel mee komt voor vrijdag


Nog warmer dan het eerdere model. Maar klopt het dat deze maximum temperatuur rond 12 uur is behaald en daarna stevige onweersbuien? Ik zie ook dat het na vrijdag nog warm word dus geen afkoeling door de buien?

dondertje127

Citaat van: Marsel op ma 08 jun 2015 - 13:51
Een maand om nooit te vergeten. Uitzonderlijke hitte met twee landelijke hittegolven in één maand. Je vertoefde gewoon een paar weken in zuid Europa, althans zo voelde dat toen. Heerlijk!

En het jaar 2003 ook nog niet vergeten, en zeker de zomer niet. Veel zon en hitte, weinig onweer en vooral rond 7 of 17(?) augustus was het het heetst met 37 graden, waarna onweer uitbleef omdat de wind naar het Noorden kromp. Dat laatste vond ik zo erg vreemd. Ik weet het nog goed.

En inderdaad, deze week worden wel al een paar dagen meer warm dan vorige week, woensdag t/m zaterdag.

Energizer85

ach ik kan er zo best mee leven hoor.... volgens mij kunnen we ook heel wat junis en julis terughalen welke naast gematigde temperaturen ook gewoon nog heel nat waren...

ik vind dit zo wel lekker... af en toe warme dagen met kansen op leuk onweer afgewisseld door wat koelere dagen, Maaar met wel veel zon...

Jan van Ooijen

Twee zomerse dagen en een tropische dag. Donderdag 26-29 graden, vrijdag 30-33 graden en zaterdag binnenland tot 28 graden





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Geen onweer en verkoeling erna dus ? of is dat opgeschoven Jan.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op di 09 jun 2015 - 08:06
Geen onweer en verkoeling erna dus ? of is dat opgeschoven Jan.

Hebben we een ander topic voor ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Daarna is het voor de verandering weer afgelopen, typisch Nederland :)! Doordeweeks wat frisser is niet heel erg in de werkweek, maar gelijk onder de 20 is ook weer overdreven :P
Never Stop Exploring

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal