Zomer discussietopic 2015

Topic gezien door 387948 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 feb 2015 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cdtj3

Citaat van: ron12 op za 30 mei 2015 - 22:52
Word gewoon een copy van zomer begin 2014http://www.meteo-service.nl/index.php/topic,5033.0.html Leuk omdat weer eens door te lezen 8)

Ha wel grappig, lijkt inderdaad in veel aspecten op elkaar. Leuk dat je dit even deelt :)
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

lander20

wat een run van ecmwf  :o  8) van vrijdag tot dinsdag zeer warm 30°+ pluim is trouwens nadien ook nog erg goed met uitschieters boven 30° (hittegolf zeker mogelijk)

gfs is wat terughoudender qua lengte van de warmte opstoot.

Jan van Ooijen

Citaat van: lander20 op zo 31 mei 2015 - 07:17
wat een run van ecmwf  :o  8) van vrijdag tot dinsdag zeer warm 30°+ pluim is trouwens nadien ook nog erg goed met uitschieters boven 30° (hittegolf zeker mogelijk)

gfs is wat terughoudender qua lengte van de warmte opstoot.

Het is allemaal al weer een stuk minder geworden









Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Kan zo morgen weer heet zijn.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Tyshane

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 31 mei 2015 - 10:16
Het is allemaal al weer een stuk minder geworden

Scheelt een hoop inderdaad, maar wat mij betreft nog steeds een heerlijk scenario!  ;)

Weatherman

Citaat van: Tyshane op zo 31 mei 2015 - 10:23
Scheelt een hoop inderdaad, maar wat mij betreft nog steeds een heerlijk scenario!  ;)
Voor mij ook beter  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

De nieuwe pluim, schroeihitte nergens meer te zien...



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 31 mei 2015 - 10:41
De nieuwe pluim, schroeihitte nergens meer te zien...



Houden zo...perfect!

Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op zo 31 mei 2015 - 11:12
Houden zo...perfect!

Nee, zie liever voorgaande runs, meer explosief voor onweer ed
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Diem

Inderdaad, en we hebben al genoeg frisse dagen gehad deze lente, dus laat de echte warmte nu maar een keer komen.
Jammer dat de kaarten er wat minder goed bij liggen, maar hopelijk verandert het nog.
Ik heb in ieder geval wel weer behoefte aan 25°+

Tyshane

Gem. 23 vind ik niet echt fris hoor! ;)

Maar links of rechtsom, het wordt of zomers, of tropisch,  dus beide opties geven in ieder geval een hoop verbetering met wat we hebben gehad. Juni laat iig zomerse scenario's zien, heerlijk toch! Dat 30gradenverhaal is inderdaad natuurlijk wel interessanter als we significant onweer willen, maar lekker rustig zomerweer is ook erg fijn. Kortom, het gaat de goede kant op.  ;D

Ps wat een verschil in dat kaartje voor zaterdag qua temperatuur. Rond de 15 op de wadden en in Limburg rond de 29...  :o

4seasons

Citaat van: Diem op zo 31 mei 2015 - 12:34
Inderdaad, en we hebben al genoeg frisse dagen gehad deze lente, dus laat de echte warmte nu maar een keer komen.
Jammer dat de kaarten er wat minder goed bij liggen, maar hopelijk verandert het nog.
Ik heb in ieder geval wel weer behoefte aan 25°+
Inderdaad, hier is het wederom behoorlijk veel regen.

Laat die warmte maar komen, en meer zon svp dat is goed om vit. D aan te maken.



Danny

De kansberekening van EC geven mooi aan hoe de situatie tussen de 12z run van gisteravond en de 00z van deze ochtend is veranderd.

Kansen voor De Bilt:
12z:
76% Kans op 26+ graden op zaterdag
42% Kans op 30+ graden op zaterdag

00z:
40% kans op 26+ graden op zaterdag
20% kans op 30+ graden op zaterdag

Weatherman

Drastisch naar beneden bij gesteld zo te zien.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dennis089

Koude lucht kan dus toch iets te dichtbij komen. Laten we hopen dat het weer ten positieve veranderd.

Eveline

als het zo drastisch ineens een run later omlaag kan, waarom niet de volgende run weer drastisch omhoog?

Periode met zon en 22 graden is ook lekker hoor, laat de echte warmte dan maar in juli/augustus komen :)

Johann

Citaat van: Eveline op zo 31 mei 2015 - 15:09
als het zo drastisch ineens een run later omlaag kan, waarom niet de volgende run weer drastisch omhoog?
Periode met zon en 22 graden is ook lekker hoor, laat de echte warmte dan maar in juli/augustus komen :)

Dat kan ook. Alles staat of valt bij de positie(s) van de sturende drukgebieden en de daarmee samenhangende hoogtestroming (wind). Noordhoek "koeler" ,  Zuidhoek "warm" (heet)

Sven

Citaat van: Eveline op zo 31 mei 2015 - 15:09
als het zo drastisch ineens een run later omlaag kan, waarom niet de volgende run weer drastisch omhoog?

Periode met zon en 22 graden is ook lekker hoor, laat de echte warmte dan maar in juli/augustus komen :)

Haha alsof mensen het erom doen, op facebook ook al direct van die trollen, zie je nou wel dat die hitte er niet komt.. En dan direct blij met kaartjes met 23 graden aan komen. Maar ik denk maar zo, die hitte stond al een tijdje in de runs, en die 23 graden niet, en wordt ook nergens ondersteund in een volgende run. Dus kies maar uit wat meer betrouwbaar is. Voor alsnog ogen de kaarten goed, zaterdagochtend misschien onweer. We gaan het meemaken :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

dennis089

Precies sven. Ik denk ook dat er wat gaat komen. Het is te koud geweest en vaak zie je dat het dan weer te warm wordt. Langzaam en vaker een klimaat van de uiterste

Arend

Alles is beter dan de inmiddels negen maanden durende herfst. Het hoeft van mij niet meteen extreem met 30-plussers.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal