Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 395474 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasneker

De Sneeuw ligt er nog niet, laten we ons niet te snel rijk rekenen.
http://www.windfinder.com/forecast/sneek
Storm volgende week donderdag vrijdag?  niet volgens deze bron.
We wachten af, gewoon naar buiten kijken ;)

Energizer85

t is hier wel echt ff heftig.. slagregens, hagel, flinke klappen onweer en windstoten, en ook nog natte sneeuw... das een hoop variatie haha

jasper-k

Citaat van: TimK21 op wo 14 jan 2015 - 11:56
De komende dagen maar een smeekgebed doen, dat zou toch prachtig zijn als het uitkomt zoals het nu op de kaarten staat.

Oh lieve heertje,
geef ons een winters weertje.
Geef ons een koude dag,
dat het flink sneeuwen mag.

dick_laurent

Bidden voor sneeuw..... hoe diep wil je zinken....  ::)

Hector Pascal

Nul bestaat niet.

Johannes96

Sneeuwt nu heeel hard in Heerenveen met dikke vlokken, gras word wit!

xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

Nopie

WINTER LEGT BINNENKORT HET LOODJE IN DE VS: DAT KAN GUNSTIG ZIJN VOOR EUROPA.
http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=1261
Aldus Jan Visser

grizzrh

Flink wat onweer gehad vannacht met natte sneeuw
Doenrade, Limburg

Mrkos

Hier in Assen zonet nog regen maar nu overgaand in sneeuw

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

vdweste

PARA-run van GFS06 is ijskoud, niet zozeer door een hogedrukgebied boven Scandinaviƫ, maar door constant onder ons land doortrekkende laagjes. Zit op mijn mobiel dus kan even geen kaarten uploaden, maar iemand anders wil dat vast graag voor me doen.

WinschoterWeer

Natte flatsen sneeuw in het Oldambt !
Waarvan akte.  ;D

Weerfreak 1337

Citaat van: vdweste op wo 14 jan 2015 - 13:43
PARA-run van GFS06 is ijskoud, niet zozeer door een hogedrukgebied boven Scandinaviƫ, maar door constant onder ons land doortrekkende laagjes. Zit op mijn mobiel dus kan even geen kaarten uploaden, maar iemand anders wil dat vast graag voor me doen.

Schaatsliefhebbers zullen er een hekel aan hebben, maar als dat uitkomt valt er de komende week/weken (heel) veel (soms ook natte) sneeuw.   ;) :)

Hieronder even een kaart uit de run genomen. Op de extreem lange termijn nog kouder, maar zoals het woord al zegt: lange termijn.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

mauriceb

Heerlijk die winterse vooruitzichten, volgende week woensdag naar de Franse Jura voor een 4 daagse wintertraining. Betere timing kan niet :)
Ook de Benelux in de prijzen dit keer. Nice, nu hopen dat het geblokkeerde patroon een beetje standhoudt.

Weerfreak 1337

Citaat van: mauriceb op wo 14 jan 2015 - 14:04
Heerlijk die winterse vooruitzichten, volgende week woensdag naar de Franse Jura voor een 4 daagse wintertraining. Betere timing kan niet :)
Ook de Benelux in de prijzen dit keer. Nice, nu hopen dat het geblokkeerde patroon een beetje standhoudt.

Ik ga er pas in geloven als het begint... We weten immers maar al te goed dat dit nog steeds fout kan gaan. Al heb ik nu wel iets meer vertrouwen, vanwege de overtuigendere ontwikkelingen in het luchtdrukpatroon dan dat we bijvoorbeeld in december zagen. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Armand

Citaat van: Weerfreak op wo 14 jan 2015 - 14:09
Ik ga er pas in geloven als het begint... We weten immers maar al te goed dat dit nog steeds fout kan gaan. Al heb ik nu wel iets meer vertrouwen, vanwege de overtuigendere ontwikkelingen in het luchtdrukpatroon dan dat we bijvoorbeeld in december zagen. :)

Ook ik zal nog erg afwachtend blijven. Ik ga pas juichen als komende zaterdag alles nog goed op te kaarten staat, tenzij er zich een moeilijke situatie voordoet zoals op 27 dec 2014, toen op het allerlaatste moment alles alsnog de soep in liep hier....

Maargoed, snel vergeten en kijken naar iets nieuws. Pluimen zien er ook goed uit, alle lijntjes onder 6 graden op MT, alleen tegen het einde wat warme uitschieters, maar je die heb je altijd. Als compensatie ook flinke koude uitschieters, wat samen het gemiddelde nog steeds dichtbij het vriespunt houdt!

Weerfreak 1337

Citaat van: Armand op wo 14 jan 2015 - 14:15
Ook ik zal nog erg afwachtend blijven. Ik ga pas juichen als komende zaterdag alles nog goed op te kaarten staat, tenzij er zich een moeilijke situatie voordoet zoals op 27 dec 2014, toen op het allerlaatste moment alles alsnog de soep in liep hier....

Maargoed, snel vergeten en kijken naar iets nieuws. Pluimen zien er ook goed uit, alle lijntjes onder 6 graden op MT, alleen tegen het einde wat warme uitschieters, maar je die heb je altijd. Als compensatie ook flinke koude uitschieters, wat samen het gemiddelde nog steeds dichtbij het vriespunt houdt!

Limburg had toen idd een domper. Op het laatste moment werd de koers toch iets anders, waardoor de meeste sneeuw uitbleef daar.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

Friesland de eerste sneeuw

foto's H. van Leur, Ead aldus, Weeronline

Armand

Citaat van: Weerfreak op wo 14 jan 2015 - 14:16
Limburg had toen idd een domper. Op het laatste moment werd de koers toch iets anders, waardoor de meeste sneeuw uitbleef daar.

Achja, als het dit keer wel lukt kan ik er nog wel om lachen, anders niet  ;D

In Friesland inderdaad veel meldingen van sneeuw! Mooi, had ik niet zien aankomen. Hier vannacht en iets na twaalven een paar stevige onweersklappen, met ook hagel en tijdelijk wat natte sneeuw. Alleen lang niet zo veel, intensief en koud om te blijven liggen.

Powered by EzPortal