Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 249653 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weerextrem

Citaat van: jornonweer op vr 26 dec 2014 - 20:38
voor ons in het uiterste zuiden is het slechter geworden, voor het noorden en midden beter..


waar haal jij dat onzin vandaan?!, heel zuid nederland valt in prijzen. ook noordelijk belgiƫ, al komt de kern wel waarschijnlijk boven zuid-Limburg hangen. maar ik zie echter nog geen reden om teleurgesteld te zijn.

Harry de Hond

Citaat van: pietjelol op vr 26 dec 2014 - 20:39
jaja dat gebied onder anderen boven amsterdam dat de hele dag bleef hangen. Ze verwachten toen niets en er lag 20/30 cm daar.

Toen lag hier zo veel, was echt top, maar dat was ook meteen de laatste keer. En het duurde daarvoor ook erg lang voor het hier eens zo veel sneeuw gaf. Weertechnisch is dit niet de plek waar je wil wonen. Verder is het een heerlijke omgeving.  :P
Juist.

jornonweer

Citaat van: Weatherman op vr 26 dec 2014 - 20:40
ik zit niet in het uiterste zuiden. Dat is limburg.
zal ik zeggen regio grens met belgie  :P
Danger is real, fear is a choice.

MamaAs

Nou laten we dan maar duimen dat wij ook in de prijzen vallen  ;D

winter67

Citaat van: winter op vr 26 dec 2014 - 20:40
Dat was echt de vrijdag voor de kerstvakantie van de scholen. Een enorm pak hier in Helmond met sneeuwduinen. Er was volgens mij 30 cm gevangen en op sommige plekken door de wind ruim een halve meter! Prachtig om te zien.
Ben benieuwd naar de update die dadelijk hier op de site verschijnt. (Neerslaggebied is echt enorm groot!)
Ik weet het Engeland sneeuwt het nu.(laaggedeelte.

lander20

die neerslagband gaat stilaan wat beginnen draaien en vooral BE en tot midden nl treffen, ik denk dat het gezichtsbedrog is dat de band naar noorden nl trekt! bij gfs is dit ook goed te zien.

Weatherman

Citaat van: jornonweer op vr 26 dec 2014 - 20:42
zal ik zeggen regio grens met belgie  :P
ik bedoel het niet lullig hoor. Maar ik zit stuk hoger
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jornonweer

Citaat van: Weerextrem op vr 26 dec 2014 - 20:41

waar haal jij dat onzin vandaan?!, heel zuid nederland valt in prijzen. ook noordelijk belgiƫ, al komt de kern wel waarschijnlijk boven zuid-Limburg hangen. maar ik zie echter nog geen reden om teleurgesteld te zijn.
slechter in de vorm dat het even zou kunnen gaan regenen in de gebieden noord-brabant en limburg, of heb ik dat mis? :-\
Danger is real, fear is a choice.

snowsquall

Zou de wind ook niet heel erg aantrekken vrijdagavond? Moet dat nog komen of is dat van de baan want 2 Bft is niet erg hard 

pietjelol

Citaat van: lander20 op vr 26 dec 2014 - 20:43
die neerslagband gaat stilaan wat beginnen draaien en vooral BE en tot midden nl treffen, ik denk dat het gezichtsbedrog is dat de band naar noorden nl trekt! bij gfs is dit ook goed te zien.
Het is wel een gebied wat nog steeds groeit ook goed te zien op de radar (Waarschijnlijk door de noordzee). Dus ik denk dat dat wel mee zal vallen

gilleeesss

Even de stand van zaken van het laagje:

Extremissimorum

Citaat van: Joep op vr 26 dec 2014 - 19:59
Nieuwe hoeveelheden sneeuw van weerplaza

Aah! WAAROM IS HOORN ZO VAAK EEN GRENSGEVAL?!? Op dit kaartje is het of niks of toch wel wat.... Elke keer weer...
Zal je zien: noorden van Hoorn in sneeuw, zuiden niet.

Toch verlies ik niet de hoop! Laagje lijkt noordelijker te trekken, en een zekerheid kan niet gegeven worden. Al wordt ik niet vrolijk van de meeste modellen.

Ik weet niet of Hoorn tot het noorden gerekend wordt, maar vorige winter heb ik geen sneeuw gezien. Zou het nu dus ook mogen krijgen! :p

Ik gun het het zuiden, maar ik gun het mezelf ook!

Weerextrem

Citaat van: jornonweer op vr 26 dec 2014 - 20:44
slechter in de vorm dat het even zou kunnen gaan regenen in de gebieden noord-brabant en limburg, of heb ik dat mis? :-\

Ik zou nog niets op vastpinnen, regengebied lijkt wel heel erg klein in de kern, verwaarloosbaar.. ik vermoed dat nog kouder is icm neerslagafkoeling.

gewoon Snowcasten, nergens druk om maken :)

Mdelaat97

Zal wel weer zo zijn dat het noordsn alles krijgt en wij hier in de kempen regen, als ik dit zo lees.

Borislav

Berekenen de weermodellen eigenlijk wel de noordzee met storingen ??
Borislav Lekic

Borislav

Borislav Lekic

joboy52

Citaat van: Borislav op vr 26 dec 2014 - 20:53
http://www.wetteronline.de/fotostrecken/2014-12-26-sc?part=single

EC Gif

Neerslaggebied verspreid zich dus meer richting het noorden en blijft langer hangen (voor midden en zuiden)

joboy52


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Borislav op vr 26 dec 2014 - 20:53
http://www.wetteronline.de/fotostrecken/2014-12-26-sc?part=single

EC Gif

Lekker nog altijd evenveel regen voor groot stuk belgie:( , de regen komt nu west vlaanderen binnen trouwens

Ik lig trouwens net op dat groen/roze, weet niet precies... vanaf 12uur dan, kan nog meevallen als het paar km meer naar westen komt die sneeuw

Powered by EzPortal