Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 194664 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: winter op ma 22 dec 2014 - 19:42
GFS pluim zal denk een stuk kouder dan vanochtend zijn! Er zijn een aantal leden die echt kansen bieden op HUGE sneeuwstorm!
:) :) :)

Hierbij de 12z pluim van GFS voor BRUSSEL


Extremissimorum

Citaat van: winter op ma 22 dec 2014 - 19:42
GFS pluim zal denk een stuk kouder dan vanochtend zijn! Er zijn een aantal leden die echt kansen bieden op HUGE sneeuwstorm!
:) :) :)

Bron, graag? Waar vind je dat?

bliksems

ja ik ben ook wel benieuwd naar de bron!hou ons niet langer in spanning!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

winter

Citaat van: bliksems op ma 22 dec 2014 - 20:02
ja ik ben ook wel benieuwd naar de bron!hou ons niet langer in spanning!
Citaat van: Extremissimorum op ma 22 dec 2014 - 19:53
Bron, graag? Waar vind je dat?

Gewoon kijken naar de kaarten op meteociel.fr daar kan je die van alle leden bekijken en als ik het goed interpreteer zijn er toch meerdere leden dan t.o.v. de vorige run die een koudere oplossing hebben.

Over een kwartier is de pluim te zien op weerplaza dan post ik hem wel even.

Energizer85

denk dat die bron niet bestaat... ::)


btw wat een spanning!!!!! let it snow let it snow!!! ;D


toch ga ik pas woensdag serieus zenuwachtig worden als de kaarten nog steeds hoopvol zijn ;)



winter

jan van ooijen spreekt op twitter van een HEERLIJKE run (ECMWF denk ik)

Armand

EC oper is prima. Enig minpuntje is de warmere bovenlucht. Je moet het maar zo bekijken: Liever 's nachts -4, overdag +2 en bovenlucht +2 tot +5, dan overdag en 's nachts warmer dan 5 graden en een bovenlucht onder 0 ;)

Wilfred Janssen

Hier alle pluimen van GFS voor De Bilt. Oordeel zelf....
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Extremissimorum

Citaat van: winter op ma 22 dec 2014 - 20:07
Gewoon kijken naar de kaarten op meteociel.fr daar kan je die van alle leden bekijken en als ik het goed interpreteer zijn er toch meerdere leden dan t.o.v. de vorige run die een koudere oplossing hebben.

Over een kwartier is de pluim te zien op weerplaza dan post ik hem wel even.

Ben benieuwd. Ik denk: de 'leden' zijn allemaal de oper, maar dan van verschillende termijnen. Maar allemaal 1 lid dus! ;) (of je moet een link hebben met meerdere leden)

Citaat van: Energizer85 op ma 22 dec 2014 - 20:08
denk dat die bron niet bestaat... ::)
toch ga ik pas woensdag serieus zenuwachtig worden als de kaarten nog steeds hoopvol zijn ;)

Zenuwachtig in positieve zin, hoop ik? :p

Citaat van: winter op ma 22 dec 2014 - 20:11
jan van ooijen spreekt op twitter van een HEERLIJKE run (ECMWF denk ik)

Hmm, Jan, verklaar je nader...

Citaat van: Wilfred Janssen op ma 22 dec 2014 - 20:16
Hier alle pluimen van GFS voor De Bilt. Oordeel zelf....

Prima pluim! Daling wordt ingezet, sneeuwkansen aanwezig, en wanneer het gaat sneeuwen zal het kouder worden dan hier verwacht!

Deadmau5

Citaat van: Wilfred Janssen op ma 22 dec 2014 - 20:16
Hier alle pluimen van GFS voor De Bilt. Oordeel zelf....
Dank je voor het posten van de pluimen. Dank je voor dit werk. Ik waardeer je werk ten zeerste! :)

Marco_Goes


Jan van Ooijen

Heerlijke run van EC, de kaarten zijn voor aanstaande zaterdag veel beter geworden, maar nog niet alles is nog in kannen en kruiken



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 22 dec 2014 - 20:22
Heerlijke run van EC, de kaarten zijn voor aanstaande zaterdag veel beter geworden, maar nog niet alles is nog in kannen en kruiken



Jan, kan het niet zijn dat de Temps op 850hpa nog te warm zijn voor deze kaarten?

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op ma 22 dec 2014 - 20:26
Jan, kan het niet zijn dat de Temps op 850hpa nog te warm zijn voor deze kaarten?

Nee die lijken oke, meer zorgen om de dp van -12

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 22 dec 2014 - 20:28
Nee die lijken oke, meer zorgen om de dp van -12

Te koud voor sneeuw?

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 22 dec 2014 - 20:28
Nee die lijken oke, meer zorgen om de dp van -12

Hmm op m'n eerste zicht lekenz e iets te warm nog (ik heb het over west benelux he...) en is dauwpunt -12 dan TE koud misschien?

Deadmau5

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 22 dec 2014 - 20:28
Nee die lijken oke, meer zorgen om de dp van -12

Heeft dat geen effect op de vochtigheid en de kwaliteit van de sneeuw?

winter

Hier GFS pluim voor het midden van het land.
Gemiddelde is eigenlijk in dit geval MINDER relevant, want het aantal koude leden is toch een stuk groter maar er zijn een aantal zeer warme leden die het gemiddeld opkrikken. In dit geval heb ik het over de periode van 27 december tot met 1 januari.

Deadmau5

Citaat van: winter op ma 22 dec 2014 - 20:37
Hier GFS pluim voor het midden van het land.
Gemiddelde is eigenlijk in dit geval MINDER relevant, want het aantal koude leden is toch een stuk groter maar er zijn een aantal zeer warme leden die het gemiddeld opkrikken. In dit geval heb ik het over de periode van 27 december tot met 1 januari.

denk dat uw redenering nogal redelijk subjectief is. Mediaan zal nog altijd dicht bij het gemiddelde liggen.

Weerfreak 1337

Zeer lage dauwpunten ten opzichte van de temperatuur betekend droge lucht. Veel sneeuwvlokken hebben dan de mogelijk te verdampen voor het de grond bereikt. Je ziet op de plekken van het neerslaggebied, het dauwpunt rond de -2 liggen als het neerslaggebied verder het land in trekt > wat al beter is. :)
Wel een aandachtspuntje natuurlijk!!!

Op nadering van het laagje stijgen de dauwpunten wel enigzins, dus het moet wel goedkomen denk ik zo. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal