Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 193927 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Energizer85

wat een mooie plaatjes weer!! Fijn dat jullie ze allemaal posten!! bedankt allen!! ;D

gilleeesss

Citaat van: Weerfreak op ma 22 dec 2014 - 20:39
Zeer lage dauwpunten ten opzichte van de temperatuur betekend droge lucht. Veel sneeuwvlokken hebben dan de mogelijk te verdampen voor het de grond bereikt. Je ziet op de plekken van het neerslaggebied, het dauwpunt rond de -2 liggen als het neerslaggebied verder het land in trekt > wat al beter is. :)
Wel een aandachtspuntje natuurlijk!!!

Op nadering van het laagje stijgen de dauwpunten wel enigzins, dus het moet wel goedkomen denk ik zo. :)

Oke danku :D maar is nog 5 dagen ver, ben benieuwd!

Weerfreak 1337

Citaat van: bliksems op ma 22 dec 2014 - 20:42
we houden je er aan;)

Sja, hou me er maar aan ja. :) Hoop dat het een beetje in de kaarten blijft staan, en niet een dag van tevoren weer verdwijnt. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Koude en droge oud en nieuw, temperaturen gaan naar de -4 à -5 volgens de Oper



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 22 dec 2014 - 20:53
Koude en droge oud en nieuw, temperaturen gaan naar de -4 à -5 volgens de Oper



Mooi, invloed van een Eurohoog van koude afkomst is zo slecht nog niet. Gewoon koud met zelfs kans op ijsdagen.  ;) :)

Bovenluchttemperaturen zijn dan wel aan de hoge kant, bij zo'n hoog. Ik denk dat de posities van de hogen en lagen nog wel wat gaan veranderen. (logisch gezien de termijn).

Wie weet veranderd het nog in een nog beter stromingspatroon. :) Eens kijken waar de oper dit keer zit in de pluim.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

xzaz

Nieuwe OP maakt veel duidelijk. Wanneer begint HIRLAM te rekenen voor het weekend? Woensdag?
De winter is nog niet eens begonnen!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal