Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 202037 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TaL

Ik heb al opgevangen en gekeken dat er morgen een grote kans is op onweer aan de kustgebieden.

Maar daar ik examens heb kan ik me er niet in verdiepen.

Iemand die even hier een  update wilt plaatsen?  :D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Nopie

Jammer dat de modellen alles behalve winters zijn, vooral EC laat totaal geen winterweer zien :(

benjamin112

Wat een middag zeg temps rond de 5 graden weer :( en regen regen regen.

Marco_Goes


winter67


Tyshane

Niet echt winterweer, maar voor de (extreem) weerliefhebber wel stukken minder saai dan afgelopen tijd.  8)

KNMI / GUIDANCE:

BEWOLKING:
Frontale bewolking met in de warme sector stratus tussen de 500-1000 vt. Op het koufront lokaal een verscholen Cb. Na koufrontpassage convectieve bewolking, vooral in het noorden vanwege de lange strijklengte over de Noordzee vanaf het gebied noord van East Anglia. In het Waddengebied dan ook Cb's met later in de avond en vannacht toppen tot FL220. Morgen met een iets afnemende stroming ook op de zuidelijke Noordzee Cb?s, die nabij de trog de neiging hebben om te gaan clusteren. Harmonie toont bij de trog opmerkelijk veel stratus, zelfs beneden de 500 vt, dit lijkt mij gezien de polaire lucht niet echt realistisch. Toppen morgen rond FL250. Bij buien morgenmiddag CAPE net boven de 400 J/kg en shear 10-20 kn, veelal multicells.

NEERSLAG:
Op en voor het koufront uit lichte tot matige regen en motregen. Achter het koufront later vanavond en vannacht vooral in het noordelijk kustgebied enkele buien vanaf de Noordzee, onweer is daarbij niet uitgesloten. Morgen overdag ook elders buien, met name nabij de trog, ook nu mogelijk met hagel en onweer. Zowel de NESO van Harmonie als HiRLAM laten morgenmiddag in het zuidoosten wat natte sneeuw zien. Na trogpassage laat Harmonie in de avond de buien vanaf de Noordzee ook nog ver landinwaarts komen, dit in tegenstelling tot Hirlam en EC.

De rest: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/extra/guidance_modelbeoordeling.html

4seasons

Mocht het eventueel toch winters weer worden dan moet je het zo in ieder geval niet doen  ;D
NB Dit is de versnelde versie - origineel duurt ruim 4 minuten.



Tyshane


Energizer85

Ahjaaah de kerst is nog zo ver weg... alles kan nog wel 10 keer veranderen ;)

(Om de discussie alvast aan te zwengelen)

;D :D

vossejongk

GFS niet veel bijzonders, behalve dat lagedruk stormpje wat doorkomt. Volgende L is dan alweer in opbouw bij Groenland..


Marc.S

Citaat van: vossejongk op zo 07 dec 2014 - 19:11
GFS niet veel bijzonders, behalve dat lagedruk stormpje wat doorkomt. Volgende L is dan alweer in opbouw bij Groenland..



Ellende ohne ende.. :( Achja dan maar aandacht gaan besteden aan andere hobby's de komende tijd ;D

glenn

Even een vraagje heegt er iemand enig idee of het wrf model betrouwbaar is op korte termijn? Deze laat het namelijk morgen in belgie sneeuwen vanaf 14 u in midden belgie en noord belgie

vossejongk

Op zich best positief een groot lagedrukgebied dat de atmosfeer op de schop gooit. Zeer benieuwd welke route het volgende laag gaat volgen.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal