Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 203731 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Extremissimorum

Misschien wel helemaal geen storm, zie mijn eerdere post. Trouwens, waarop is dat kaartje met zwarte vlek als windveld gebaseerd?

Is wel een enorm windveld, woensdag storm? Vrijdag lijkt minder te worden....(gfs18)

Weerfreak 1337

Citaat van: NitroGenetics op za 06 dec 2014 - 23:04
*Verhaal*

Ik snap je punt en je verhaal zeer! Ik zeg ook dat de kansen op winterweer op dit moment nog nihil zijn.

Ik vind het feit dat ze de verwachte temperatuur al meerekenen in het maandgemiddelde erg vreemd, dat is wat ik probeer te zeggen.
Waarom al een gemiddelde opstellen van de komende dagen, terwijl dit soort statistieken juist moeten registreren wat er geweest is, en daarvan gemiddelden opmaken. ;)

Voor mensen die niet weten/wisten dat de verwachtte temp erbij wordt gerekend, geeft dat dus een verkeerd beeld van de huidige situatie.

----------

Citaat van: Marsel op za 06 dec 2014 - 23:10
Veelal doen winterse onweersbuien zich in polaire lucht voor of langs scherpe koufronten onder dynamische en niet diepwinterse omstandigheden.
In dat opzicht heb je dan ook gelijk: onweersrijke winters zijn vaak niet de koudste omdat de Noordzee er regelmatig bij betrokken is en het algehele patroon geen diepe  langdurige winterkou toelaat.
De winter van vorig jaar staat me in dat opzicht nog helder voor de geest met toch enkele zeer gedenkwaardige onweersdagen. December 2010 was in dat opzicht dan ook een uitzondering, hoewel op de enorme pakken (thunder)sneeuw na van uitzonderlijke koudeproductie ook niet echt sprake was.

Haha ome Marsel, zo oud ben ik toch nog niet?  :P

Klopt, daar hebben jullie inderdaad een punt. Meestal komt winteronweer voor bij de situaties die je eigenlijk beschrijft: langdurige invloeden van de Noordzee etc. Zoals we dat natuurlijk in de winter van 2014 kenden.

En we weten allemaal dat langdurige zee-invloeden niet echt bepaald winterweer geven.. :P

Alleen in bijzondere omstandigheden (zoals dus die december 2010), met een zee-wintertje (zo noem ik het maar even) is er kans op onweer tijdens vorst/sneeuw.
Maar zoals je zegt, die december had geen uitzonderlijke kou-productie met bijvoorbeeld regelmatig strenge vorst.
Het was veelal lichte vorst, uitschieters daargelaten, en overdag rond of boven het vriespunt. :) Maargoed, dat maakte het weer er niet minder interessant op.  ;D

Marsel: Haha ome Marsel, zo oud ben ik toch nog niet?  :P

En lol, "Ome Marsel", het lag lekker in de tong bij die zin. ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Remy

Het is wit buiten,er ligt gewoon een laagje echte onvervalste sneeuw hier!
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Johann

Citaat van: Remy op zo 07 dec 2014 - 02:42
Het is wit buiten,er ligt gewoon een laagje echte onvervalste sneeuw hier!

Fototje graag :-)

Remy

Als ik verkouden wordt is het jou schuld,mij een beetje in mijn pyjama naar buiten sturen voor een sneeuw foto :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Johann

Citaat van: Remy op zo 07 dec 2014 - 03:28
Als ik verkouden wordt is het jou schuld,mij een beetje in mijn pyjama naar buiten sturen voor een sneeuw foto :)

Je moet ook wel een jas aandoen! :-)
Motsneeuw? Beetje donkere foto's misschien kun je nog even een close-up maken  ;D
Thx en nachtelijke Groeten vanuit Oberwallis

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Het is uitsneeuwende mist maar sneeuw is sneeuw :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Johann

Citaat van: Remy op zo 07 dec 2014 - 03:42
Het is uitsneeuwende mist maar sneeuw is sneeuw :)

Maakt niet uit, iig ligt er meer bij jou dan bij mij hier in Termen (Oberwallis) ob 1020m  :(
Thx voor foto's

Remy

Ligt het aan mij dat ik slaapwandel of doen de citaat en edit knoppen het gewoon niet?
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Johann

Citaat van: Remy op zo 07 dec 2014 - 03:51
Ligt het aan mij dat ik slaapwandel of doen de citaat en edit knoppen het gewoon niet?


Bij mij werkt het normaal!

Remy

Citaat van: Johann op zo 07 dec 2014 - 03:52

Bij mij werkt het normaal!
Met grote blauwe E hier nu ook :)
Duidelijk mijn eigen schuld dat ik midden in de nacht zit te internetten :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Reutel

Citaat van: Remy op zo 07 dec 2014 - 03:42
Het is uitsneeuwende mist maar sneeuw is sneeuw :)

Nonde wat mooi! Kreeg je de achterdeur nog wel open met zoveel sneeuw?  ;D

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Extremissimorum

Citaat van: Weatherman op zo 07 dec 2014 - 09:59
Voor de kust of ook het binnenland ?

Vooral de kuststreken 8) binnenland weet ik niet zeker, maar volgens mij minder kans. (GFS06)
Vannacht overigens in groot deel NL weer (lichte) vorst geweest, maar kijk eens in Zeeland! Minimumtemperatuur van 5 graden.

Extremissimorum

GFS 06 ziet zware storm op Het Kanaal vrijdag wel zitten, alleen niet niet Nederland.. Mogelijk storm (Bft 9) bij Waddeneilanden, maar dat is het dan volgens GFS wel. Woensdag mogelijk ook storm op Waddeneilanden, maar rest van NL niet... Althans, volgens deze run van GFS

4seasons

CiteerZondagmiddag kan voorspelde regen een groot deel van het gestrooide zout weer wegspoelen.
Zonde eigenlijk, al dat werk en zout zal ook weer wat kosten. :-X
Maar veiligheid staat voorop.  :)


Regen:
Hier aan de Zuid-Hollandse kust regent het.


Webcams:
HDTV heeft het aantal webcams uitgebreid.
O.a.:
Lemmer (Friesland)
Haven van IJmuiden
Zaandam
Reese (Duitsland) webcam over de Rijn

Mooi om het weer te volgen en bij (eventuele) schaatstochten ;):
http://hdtv.webcam.nl/website/page1/webcams_nederland.html






ron12

Citaat van: 4seasons op zo 07 dec 2014 - 14:39
Zonde eigenlijk, al dat werk en zout zal ook weer wat kosten. :-X
Maar veiligheid staat voorop.  :)


Regen:
Hier aan de Zuid-Hollandse kust regent het.


Webcams:
HDTV heeft het aantal webcams uitgebreid.
O.a.:
Lemmer (Friesland)
Haven van IJmuiden
Zaandam
Reese (Duitsland) webcam over de Rijn

Mooi om het weer te volgen en bij (eventuele) schaatstochten ;):
http://hdtv.webcam.nl/website/page1/webcams_nederland.html
Kippen op schaatsen, :P http://hdtv.webcam.nl/eibaar/cam02/
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Momenteel al een tijdje matige neerslag, regen, regen, regen. Het is heel donker, maar geen (natte) sneeuw of onweer mogen waarnemen voorlopig.

Powered by EzPortal