Derde vuurbal explodeert boven Noorwegen deze maand

Topic gezien door 2150 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 16 mrt 2012 - 15:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Derde vuurbal explodeert boven Noorwegen deze maand

Voordat het stof van de vorige meteoor was neergestreken, verlichtte een nieuwe meteoor de nachtelijke hemel boven het oostelijk deel van Noorwegen. Op 14 maart, omstreeks 00.09.30 werd er wederom een vuurbal waargenomen en was zichtbaar voor iets minder dan 6 seconden. Dit is al de derde meteoor die deze maand is waargenomen.



©Meteo-service
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sven

Mooie meteorieten, heb ze afgelopen december ook veel gezien en mooie heldere. Maar die vallen in het niets met deze joekels.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Resident Evil

WoW! leuke timelapse. En dat zijn indd flinke vuurballen! die wil ik niet op me af zien komen....

Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

Roan

whaaa, nu weet ik dus wat we hebben gezien in Lapland een vuurbal. Het was dinsdag 6 maart 00:00 plaatselijke tijd (dus 5 maart 23:00 NL tijd)
We stonden buiten nog even van het noorderlicht te genieten toen deze jongen ineens voorbij kwam, het was zo bizar dat ik gewoon kippevel op m'n gezicht kreeg (voor m'n gevoel dan), het was echt een zilver kleur met een enorme 'staart' was echt heel vet om te zien..

Kan iemand mij bevestigen dat dit een vuurbal was, dus heeft iemand data en tijden van waargenomen vuurballen van deze maand?

Tyshane

Wow dat was gaaf, dat zijn van die dingen waar je even de rillingen van krijgt, erg cool!

Powered by EzPortal