Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292984 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: marctsm op wo 19 feb 2014 - 19:55
daar reken ik ook niet meer op, maar een paar graadjes nachtvorst, met een winters buitje 's nachts, mag wel eens (onder voorwaarde dan dat wegen en verkeer op tijd de provinciale en gemeentelijke strooidiensten uitstuurt), k heb dat liever dan de regen die we de afgelopen weken gehad hebben...

In mei is het (zeer) zeldzaam dat het nog tot winterse buien komt. En nog iets, liever winterse buien dan regen in mei? Nou doe mij in mei maar zomerse waarden en een potje onweer, haha :) Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

grizzrh

Nieuwe pluim;
Zie ik nu een kleine dalende trend ?  :P
Doenrade, Limburg

wimbaens

Citaat van: grizzrh op do 20 feb 2014 - 10:06
Nieuwe pluim;
Zie ik nu een kleine dalende trend ?  :P

Ja we gaan van 12°C naar 8°C  ;)

Dennis

Citaat van: grizzrh op do 20 feb 2014 - 10:06
Nieuwe pluim;
Zie ik nu een kleine dalende trend ?  :P

en of ; we gaan nog wat meemaken (of te warm of te koud)  ;)

arjanbruggink

Citaat van: grizzrh op do 20 feb 2014 - 10:06
Nieuwe pluim;
Zie ik nu een kleine dalende trend ?  :P
Door een roze bril is een kleine dalende trend te zien ja....
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

gilleeesss

Citaat van: arjanbruggink op do 20 feb 2014 - 11:03
Door een roze bril is een kleine dalende trend te zien ja....

Zonder roze bril ook, man ... omdat niemand meer winter wil, kan het nie gebeuren dat er plots eens lichte nachtvorst is ofzo? pfff mannekes

arjanbruggink

Citaat van: gilleeesss op do 20 feb 2014 - 11:04
Zonder roze bril ook, man ... omdat niemand meer winter wil, kan het nie gebeuren dat er plots eens lichte nachtvorst is ofzo? pfff mannekes
Een paar nachtvorsten betekend nog geen winter
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jasneker

Met de vooruitzichten is Februari wel op de schroothoop beland.
Daarmee is ook de meteorologische winter geeindigd met 0 hellmannetjes, waarlijk een horror winter score....
Maart kan wat winterse buitjes opleveren, maar gaande naar april moet er toch heel veel dingen op de goede stek liggen voor vorst en sneeuw/hagel buitjes.

Met meer als een paar winterse flatsen hou ik geen rekening meer, misschien wat uitstralende nachtvorst van geen betekenis.
Kortom, op naar de lente en voor de volgende winter een herkansing?
In ieder geval zal de energie rekening dit jaar op menig gezicht een glimlach toveren, elk nadeel hep ze voordeel zullen we maar denken...

Ik houd de gas en electrameter(s) elke week bij, en in de 28 jaar dat ik hier woon heb ik nog nooit zo weinig gas verbruikt, dat zegt ook wat...
Ook goed voor een record, hebben we toch wat.

grizzrh

Citaat van: arjanbruggink op do 20 feb 2014 - 11:03
Door een roze bril is een kleine dalende trend te zien ja....

Er is zeker een dalende trend, en dat jij een roze brilletje draagt hoeven wij niet te weten ;)

Citaat van: arjanbruggink op do 20 feb 2014 - 11:09
Een paar nachtvorsten betekend nog geen winter

Dus waar maak je je druk om ? Niemand zegt dat het winter wordt je moet eens lezen voordat je gaat praten :)
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Kzal er geen tekst bij typen, omdat alles wat winter kan btekenen word afgebroken. Maar ik zie dit toch al 3-5 dagen op verschillende modellen, het lijkt wel heel tijdelijk te zijn, maar wie weet brengt dit nog 1 dag sneeuw als alles meezit :)

Nou goed :) ik ben voorbereid op alle anti winter leden hier :)

Laat maar komen..

(1ste gfs, 2de GEM)

& ik zeg het, dit brengt zeker GEEn winterweer, maar kan wel als ALLES goed VALT wel tot iets leiden ,, iets om te volgen :)

gilleeesss

& om de winterhaters eens wakker te schudden dat het in maart nog ALTIJD kan winteren :)

CFS LANGE TERMIJN

ONBETROUWBAAR (gewoon voorbeeld voor al die negatieve reacties)


Shadow112

Citaat van: grizzrh op do 20 feb 2014 - 11:58
Er is zeker een dalende trend, en dat jij een roze brilletje draagt hoeven wij niet te weten ;)

Dus waar maak je je druk om ? Niemand zegt dat het winter wordt je moet eens lezen voordat je gaat praten :)

Wie zegt dat hij geen winter wil? Het gaat er gewoon om dat je reëel moet kijken. Vorst overdag, dus winter zit er gewoon niet in. Dat het overdag 4 graden is ipv 15 heeft niemand wat aan.

(Getekend, een balende winterliefhebber) ;)

gilleeesss

Citaat van: Shadow112 op do 20 feb 2014 - 12:42
Wie zegt dat hij geen winter wil? Het gaat er gewoon om dat je reëel moet kijken. Vorst overdag, dus winter zit er gewoon niet in. Dat het overdag 4 graden is ipv 15 heeft niemand wat aan.

(Getekend, een balende winterliefhebber) ;)

In benelux heb je nooit heeeeeel veel dagen vorst overdag :) ik weet niet wat mensen soms verstaan onder een winter in benelux?? -10 snachts en -1 overdag een week lang is al zeldzaam hoor hier. Deze winter is wel veel te warm.. Maarja, pff sommige mensen denken dat we in de VS wonen ofzo en dat dat hier zomaar kan, zomaar -10°C en ijsdagen.. Hier is 4 graden overdag al redelijk koud (en zeker voor zo'n winter als nu) gwn vorst en eens een sneeuwdump zou al iets goedmaken. Volgende winter zal zoiezo wel beter zijn dan deze :)

arjanbruggink

Citaat van: gilleeesss op do 20 feb 2014 - 12:23
& om de winterhaters eens wakker te schudden dat het in maart nog ALTIJD kan winteren :)

CFS LANGE TERMIJN

ONBETROUWBAAR (gewoon voorbeeld voor al die negatieve reacties)
Zulke kaarten kunnen winterse aspiraties hebben. Maar plaats dan ook ff wat meerdere kaarten om je verhaal compleet te maken.
Met alleen T850hPa kom je niet ver.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

gilleeesss

Citaat van: arjanbruggink op do 20 feb 2014 - 13:24
Zulke kaarten kunnen winterse aspiraties hebben. Maar plaats dan ook ff wat meerdere kaarten om je verhaal compleet te maken.
Met alleen T850hPa kom je niet ver.

aangepast

Hector Pascal

Citaat van: gilleeesss op do 20 feb 2014 - 12:12
Kzal er geen tekst bij typen, omdat alles wat winter kan btekenen word afgebroken. Maar ik zie dit toch al 3-5 dagen op verschillende modellen, het lijkt wel heel tijdelijk te zijn, maar wie weet brengt dit nog 1 dag sneeuw als alles meezit :)

Nou goed :) ik ben voorbereid op alle anti winter leden hier :)

Laat maar komen..

(1ste gfs, 2de GEM)

& ik zeg het, dit brengt zeker GEEn winterweer, maar kan wel als ALLES goed VALT wel tot iets leiden ,, iets om te volgen :)

Dan kun je elke willekeurige kaart erbij pakken en je tekent een pijl van waar jij het hoge- of lagedrukgebied wil hebben. Dit gaat natuurlijk nergens over...
Nul bestaat niet.

gilleeesss

Citaat van: Hector Pascal op do 20 feb 2014 - 16:53
Dan kun je elke willekeurige kaart erbij pakken en je tekent een pijl van waar jij het hoge- of lagedrukgebied wil hebben. Dit gaat natuurlijk nergens over...

Oh god, bekijk de kaarten eens hoe het evolueert he, of moe'tk hier serieus 100 kaarten gaan opzetten :) jesuss,, Kom anti winter mensen, ga er op los.. serieus

ron12

Over 5 en halve week hebben we weer eindelijk zomertijd. April en Mei worden mooie (droge,warme) maanden , volgens de Duitsers van morgen op de radio. 

Extreem koud weer verwacht in Canada en de noorden van de V.S eind deze maand , bron verschillende media
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Shadow112

Citaat van: gilleeesss op do 20 feb 2014 - 18:35
Oh god, bekijk de kaarten eens hoe het evolueert he, of moe'tk hier serieus 100 kaarten gaan opzetten :) jesuss,, Kom anti winter mensen, ga er op los.. serieus

Waarom diskwalificeer jij iedereen gelijk als anti winters? Dat heeft er niks mee te maken, gewoon realistisch zijn. Oké dat kan een discussie stoppen en daar is een "discussie topic" ook niet voor.

Maar kan mij wel indenken dat sommige mensen nou zoiets hebben van, leg je er bij neer. Winter is gone, en wordt weer 6 maanden wachten op eventuele winterpret.

Of ben jij zo fanatiek dat zelfs wat natte sneeuw jouw een mooie dag bezorgt? meer zit er in mijn optiek niet in hoor.

gilleeesss

Citaat van: Shadow112 op do 20 feb 2014 - 19:35
Waarom diskwalificeer jij iedereen gelijk als anti winters? Dat heeft er niks mee te maken, gewoon realistisch zijn. Oké dat kan een discussie stoppen en daar is een "discussie topic" ook niet voor.

Maar kan mij wel indenken dat sommige mensen nou zoiets hebben van, leg je er bij neer. Winter is gone, en wordt weer 6 maanden wachten op eventuele winterpret.

Of ben jij zo fanatiek dat zelfs wat natte sneeuw jouw een mooie dag bezorgt? meer zit er in mijn optiek niet in hoor.

Ik wil gewoon duidelijk maken dat we nog winters ehbben gehad dat er plots (een late wintertje kwam) ... en er is iets in ontwikkeling, idk of het uitkomt of zal goed vallen, maar wrm zou je dit nu niet meer doen, als je het in het begin vand e winter wel deed

Powered by EzPortal