Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293039 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

jornonweer

mogelijke storm zaterdag lijkt dezelfde kant op te gaan als die van vandaag (woensdag), zal goed meevallen voor nederland en belgie.. jammer
Danger is real, fear is a choice.

arjanbruggink

Citaat van: Sven op wo 12 feb 2014 - 21:59
Mooie pluimen EC & GFS, winter zoals verwacht nergens terug te zien muv nachtvorst momentjes  :)
Control EC is best wel lief aan het einde.  :P maar ja, LT.......
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

wimbaens

Citaat van: arjanbruggink op wo 12 feb 2014 - 22:52
Control EC is best wel lief aan het einde.  :P maar ja, LT.......

Jammer dat de LT dan gisteren weer als waar werd gezien toen de Control de andere kant op ging  ;)
Ik had nog zo gewaarschuwd dat EC aan het zwabberen was.

Danny

Citaat van: jornonweer op wo 12 feb 2014 - 22:52
mogelijke storm zaterdag lijkt dezelfde kant op te gaan als die van vandaag (woensdag), zal goed meevallen voor nederland en belgie.. jammer

Opnieuw gaat de kern van het Laag weer veel noordelijker dan in eerst werd berekend. Koers is vergelijkbaar met het systeem van gisteren/afgelopen nacht. Nog steeds wel voldoende wind voor Nederland verwacht. Zaterdagmiddag windstoten tot 110 km/u. in het NW van Nederland. Dat is voorlopig iets meer dan gisteren.

Jasneker

KNMI denkt daar anders over:
Samenvatting meerdaagse-periode:
Op zaterdag veel wind. Verder op vrijwel alle dagen kans op wat regen. Met een middagtemperatuur van zo'n 8 graden blijft het aan de zachte kant.
Samenvatting EPS-periode:
Waarschijnlijk blijft het enigszins wisselvallig. De temperatuurverwachting is onzeker, er is echter een reële kans dat deze richting de 10 graden kan oplopen.

Paraaf meteoroloog: kroonenb
Uitgifte: 13/02/2014 04.11 uur LT

10 graden begint al aardig op de lente te lijken, ook de zon is nu krachtiger aan het worden en schijnt elke dag weer wat langer.
Ik heb er een hard hoofd over in, misschien wat uitstralings nachtvorstjes maar dat is het dan wel....
De depressietrein blijft op volle gang doorlopen, de USA zitten nog volledig in de kou...

Nopie

Volgens mij nog nooit zo'n zachte winter meegemaakt, nog niet eens 1 dag sneeuw, laat staan vorstdag. Zelfs in de boterzachte 2007 winter kwam het nog tot een dag sneeuw.

SniperEye

Pluim is echt ontploft vandaag. Rokjesdag komt wel heel vroeg dit jaar  :o

Een pluim maakt nog geen lente natuurlijk ;)

Danny

Citaat van: SniperEye op do 13 feb 2014 - 11:15
Pluim is echt ontploft vandaag. Rokjesdag komt wel heel vroeg dit jaar  :o

Een pluim maakt nog geen lente natuurlijk ;)


Hector Pascal

Citaat van: Hector Pascal op 17 december 2013 - 12:11
Kortom, we zijn aardig op weg als een winter 1987/1988, 1988/1989 en 1989/1990. Daar heb ik nog steeds trauma's van...


Reactie:
Nee hoor, vraag me af waarom er soms zo dramatisch gedaan wordt (en dan bedoel ik jou er niet mee), maar vorig jaar zaten we precies hetzelfde als nu en was het zelfs nog wat warmer. Winter is niet eens begonnen officieel. Let maar op..... eerste week januari

Heb ik achteraf helaas toch gelijk gekregen met die winters eind jaren 80. Sterker nog, het is nu nog dramatischer dan toen. In die tijd hadden we nog Hellmannpunten, tot zover in de Bilt 0 punten. Als dit ook maar niet drie jaar achtereen zo blijft.
Nul bestaat niet.

Jasneker

Ik ben een realist, kijk echt wel zeer "hebberig" naar de sneeuw en winter in de USA maar dat wil je hier ook weer niet hebben in dat extreme hoeveelheden...
Hoewel dit trieste herfstweer mij nu wel veel te lang duurt, graag een weekje vorst, wat sneeuw, zonnetje erbij en genieten maar, en tegelijk wetende dat met de pluim en voorspellingen en wat er momenteel aankomt een totale onmogelijkheid is.
Dan maar zo snel mogelijk de lente in en volgend seizoen winter nieuwe kansen en nieuwe prijzen.

Misschien dat de meandering van de jetstream dan wel gunstig uitvalt voor ons.
Ik beschouw deze "winter" als afgedaan en uit.

Weerfreak 1337

Citaat van: Jasneker op do 13 feb 2014 - 12:10
Ik ben een realist, kijk echt wel zeer "hebberig" naar de sneeuw en winter in de USA maar dat wil je hier ook weer niet hebben in dat extreme hoeveelheden...
Hoewel dit trieste herfstweer mij nu wel veel te lang duurt, graag een weekje vorst, wat sneeuw, zonnetje erbij en genieten maar, en tegelijk wetende dat met de pluim en voorspellingen en wat er momenteel aankomt een totale onmogelijkheid is.
Dan maar zo snel mogelijk de lente in en volgend seizoen winter nieuwe kansen en nieuwe prijzen.

Misschien dat de meandering van de jetstream dan wel gunstig uitvalt voor ons.
Ik beschouw deze "winter" als afgedaan en uit.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.  :)


Tijd voor warmte en onweer.  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

Volgens piet gaat het vooralsnog steeds stormen vrijdag op zaterdag en zaterdag
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Koen-IJM

Klopt, nieuwste GFS komt ook nog steeds met storm op de proppen.

Weatherman

Citaat van: Koen-IJM op do 13 feb 2014 - 17:37
Klopt, nieuwste GFS komt ook nog steeds met storm op de proppen.
Ook zegt hij dat het heftig wordt en mogelijk windstoten tot windkracht 12 aan de kust.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Citaat van: Weatherman op do 13 feb 2014 - 17:43
Ook zegt hij dat het heftig wordt en mogelijk windstoten tot windkracht 12 aan de kust.

Heftig niet, gezien de laatste GFS zitten we krap aan storm, 9 Bft nodig daarvoor. En dat wordt maar net gehaald.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

jornonweer

kmi waarschuwt voor belgie voor zware windstoten tot 100km/h boven land en 110km/h aan de kust, 100km/h is wat heviger als gisteren, toch nog mooi  :D
Danger is real, fear is a choice.

Eveline

Yay, ik kan een witte straat melden!! Van de hagel weliswaar. Tja, je moet toch ergens mee blij zijn, bij gebrek aan sneeuw. :S

Zoontjelief van 5 dacht was laatst ook helemaal happy toen hij wit zag op het fietspad. Jammer alleen dat het strooizout was :(

Extremissimorum

Citaat van: Weatherman op do 13 feb 2014 - 17:43
Ook zegt hij dat het heftig wordt en mogelijk windstoten tot windkracht 12 aan de kust.

Dát is knap! Vooral aangezien windstoten niet met de schaal van Beaufort gemeten worden...

Die arme Britten! Nog meer regen en wind morgen.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Sven

Citaat van: Remy op do 13 feb 2014 - 21:39
Kreeg deze net via twitter: https://twitter.com/gercodehaas/status/434025100388876289/photo/1

Die is al 3 uur oud, en overdrijven kan ook. Helemaal niet glad, zelfde bui gehad hier, was na een minuut weer weggesmolten.

Buiten dat de pluimen! EC en GFS

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal