Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292963 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Sven

Snap nog steeds niet waar winter vandaan gehaald word, wederom in de nieuwe run niks geen winter. Maar goed even de dag waarop killerwinter naar voren wordt geperst, ik ziet het niet. En als er van 1 run winter gemaakt wordt ben ik bang dat ze veel geld binnen hebben gehaald met roze brillen.

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

gilleeesss

Citaat van: Weerfreak op wo 12 feb 2014 - 17:20
Omdat er de afgelopen dagen misschien weinig winterkaarten te zien waren?  ;) Pas sinds vanochtend zijn er meer modellen die wat "winterweer" voorschotelen.

dit wat ik aantoon staan er al 3dagen in ofzo :) wat EC brengt pas vanmorgen idd

Weerfreak 1337

Citaat van: gilleeesss op wo 12 feb 2014 - 17:26
dit wat ik aantoon staan er al 3dagen in ofzo :) wat EC brengt pas vanmorgen idd

Mwwha, 3 dagen lichte hogedruk in het noorden, niet noemenswaardige kou-transport. Dat er al drie dagen echt winter in de kaarten staat kun je mij niet vertellen. :P
Even iets anders nog:
Bovendien moet je voor ijsdagen nu echt transportkou mét bewolking krijgen, in de zon gaat dat niet of nauwelijks meer lukken.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Citaat van: Sven op wo 12 feb 2014 - 17:22
Snap nog steeds niet waar winter vandaan gehaald word, wederom in de nieuwe run niks geen winter. Maar goed even de dag waarop killerwinter naar voren wordt geperst, ik ziet het niet. En als er van 1 run winter gemaakt wordt ben ik bang dat ze veel geld binnen hebben gehaald met roze brillen.



Hoezo naar temperatuur kijken op 10dagent ermijn? je moet naar ontwikkelingen kijken, niet temperaturen :D

Kijk maar eens wat GFS altiijd zo veranderlijk is op MT zelf :) en deze valt zelf nog mee, heb al erger gezien ind e veranderingen

links RUN NU,                 rechts VORIGE RUN

Sven

Citaat van: gilleeesss op wo 12 feb 2014 - 17:29
Hoezo naar temperatuur kijken op 10dagent ermijn? je moet naar ontwikkelingen kijken, niet temperaturen :D

Nee ik nam de kaart van Johann erbij ;) en ontwikkelingen, lol ik kijk naar de jet en de hoge en lage druk gebieden, welke totaal geen kans op winter laten zien. Maar we zullen het zien :D ik ga voor niet winters!

En ik verwonder me altijd weer, hoevaak GFS als zondebok wordt genomen. Maar er afgelopen periode meerdere malen is gezegt dat GFS er het beste opzat, maar zodra er geen winter op te zien is, afschrijven die hap.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

gilleeesss

Citaat van: Sven op wo 12 feb 2014 - 17:32
Nee ik nam de kaart van Johann erbij ;) en ontwikkelingen, lol ik kijk naar de jet en de hoge en lage druk gebieden, welke totaal geen kans op winter laten zien. Maar we zullen het zien :D ik ga voor niet winters!

En ik verwonder me altijd weer, hoevaak GFS als zondebok wordt genomen. Maar er afgelopen periode meerdere malen is gezegt dat GFS er het beste opzat, maar zodra er geen winter op te zien is, afschrijven die hap.

achja we zien wel, gfs zwabbert nu wel straf op MT

Sven

Citaat van: gilleeesss op wo 12 feb 2014 - 17:40
achja we zien wel, gfs zwabbert nu wel straf op MT

Haha vind het wel leuk zo, ieder zijn kijk op de modellen. En ook wat het uiteindelijk zal worden :) er is tenminste weer een discussie opgang gekomen, leuker dan die dagen wind :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

gilleeesss

Citaat van: Sven op wo 12 feb 2014 - 17:46
Haha vind het wel leuk zo, ieder zijn kijk op de modellen. En ook wat het uiteindelijk zal worden :) er is tenminste weer een discussie opgang gekomen, leuker dan die dagen wind :)

Jup, kwou wat opstoken zodat er wat over het WINTER'' werd gesproken ipv die stomme wind , die moest in de herfst maar gekomen zijn

4seasons

Citaat van: gilleeesss op wo 12 feb 2014 - 17:54
Jup, kwou wat opstoken zodat er wat over het WINTER'' werd gesproken ipv die stomme wind , die moest in de herfst maar gekomen zijn

Over wind gesproken  ::)
De Engelse weerdienst (MetOffice) heeft voor Wales een rood alarm afgegeven.
http://www.metoffice.gov.uk/public/weather/warnings/#?tab=map&map=Warnings&zoom=5&lon=-3.50&lat=55.50&fcTime=1392159600

In de plaats Aberdaron (inland) is vanmiddag een windsnelheid genoteerd van bijna 174 km. per uur.
https://twitter.com/metoffice



wimbaens

Citaat van: gilleeesss op wo 12 feb 2014 - 17:40
achja we zien wel, gfs zwabbert nu wel straf op MT

EC is nu juist erg aan het zwabberen, ik verwacht een warmere pluim vanavond.

4seasons

Hier aan de Zuid-Hollandse kust zeer slecht weer.

Het is nu Februari maar door de vele regen en enorm veel wind op dit moment,
lijkt het wel alsof de herfst is teruggekeerd  :-X


Hier nog een video van ITV van de storm in Engeland:
ITV camera catches tree falling into River Severn
http://www.itv.com/news/central/update/2014-02-12/itv-camera-catches-tree-falling-into-river-severn/


4seasons

Mogen berichten over de storm hier ook vermeld worden?


Vervolg storm Engeland:
Dak van Crewe station is "eraf geblazen"
100.000 (huishoudens ?) zitten momenteel zonder stroom als gevolg van de storm
http://www.itv.com/news/





DSDLimburg

stevig windje hier in Limburg! Maar de Britse eilanden die hebben denk ik onder tussen er wel genoeg van denk ik.
seizoen 2018/2019

Danny

Voorlopig in Nederland een windstoot van 100 km/u. geregistreerd op de afsluitdijk
Boven land loopt Volkel voorop met 97 km/u. en Vlissingen kort daarachter met 96 km/u.

SniperEye

@DSD het wappert inderdaad flink in ons Limburgs landje ;)

simonelgersma


Voorlopig in Nederland een windstoot van 100 km/u. geregistreerd op de afsluitdijk
Boven land loopt Volkel voorop met 97 km/u. en Vlissingen kort daarachter met 96 km/u.

Volgens mij bedoel je de houtribdijk? (tussen Lelystad en Enkhuizen)

Danny

Citaat van: simonelgersma op wo 12 feb 2014 - 20:50
Voorlopig in Nederland een windstoot van 100 km/u. geregistreerd op de afsluitdijk
Boven land loopt Volkel voorop met 97 km/u. en Vlissingen kort daarachter met 96 km/u.

Volgens mij bedoel je de houtribdijk? (tussen Lelystad en Enkhuizen)

Goed punt inderdaad! Bedankt  ;)

Edwin

Ik ben die herfst na 5 maanden eigenlijk wel zat, tijd voor lente :)
Never Stop Exploring

Energizer85

Citaat van: Edwin op wo 12 feb 2014 - 21:10
Ik ben die herfst na 5 maanden eigenlijk wel zat, tijd voor lente :)

+1

Echt helemaal klaar met dit weer. Er zijn weinig perioden geweest dat ik het weer geen moer aan vond, maar dat is nu al een hele poos. Wind en regen worden ook saai na 20 keer het zelfde liedje..

Sven

Mooie pluimen EC & GFS, winter zoals verwacht nergens terug te zien muv nachtvorst momentjes  :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal