Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292980 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

Citaat van: SniperEye op di 11 feb 2014 - 14:43
@DSD Gifje gaat heel snel en is erg klein. Wellicht dat je een nieuwe kan produceren? ;)
Dat word dan na 19:00 vanavond. Maar ik zal straks even kijken of het nu ook nog in de nieuwe kaarten is blijven staan, anders heeft het gifje weinig zin :)
seizoen 2018/2019

SniperEye

Klopt. Je moeite wordt zeer gewaardeerd  ;)

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Bacci

Pluim laat weer koude oplossingen zien op lange termijn.

gilleeesss

aangezien hier maar weinig meer naar de kaarten qua winterweer word gekeken.. zien we bij GEM toch iets intresants, ookal staat hij er alleen voor denkik?

+ JMA ziet ook een hogedruk ter hoogt van wat GEM ziet voor zelfde moment ( VEEEEEEL minder sterk)

stratocumulus

Citaat van: gilleeesss op di 11 feb 2014 - 22:46
aangezien hier maar weinig meer naar de kaarten qua winterweer word gekeken.. zien we bij GEM toch iets intresants, ookal staat hij er alleen voor denkik?

+ JMA ziet ook een hogedruk ter hoogt van wat GEM ziet voor zelfde moment ( VEEEEEEL minder sterk)

Klopt, meerdere modellen zien dat. Tegenhanger is ECMWF, die een strakke zonale stroming ziet op LT. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Leuk om in de gaten te houden  8)

Sven

Ik zie totaal nergens winter aspiraties hoor op GFS, en die andere modellen tja leuk maar ik ga er niet aan.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Johann

Citaat van: stratocumulus op wo 12 feb 2014 - 02:20
Klopt, meerdere modellen zien dat. Tegenhanger is ECMWF, die een strakke zonale stroming ziet op LT. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Leuk om in de gaten te houden  8)

Niet meer, vanmorgen compleet om op winter  :o
Overigens komen ook de andere modellen (UKMO; GEM, GFS) met de luchtdrukstijgingen in het noorden en een Scandinavië wat compleet de diepvries in gaat ! Dus winterliefhebbers "Het" kan nog !   :D

Marsel

Citaat van: Johann op wo 12 feb 2014 - 08:43
Niet meer, vanmorgen compleet om op winter  :o
Overigens komen ook de andere modellen (UKMO; GEM, GFS) met de luchtdrukstijgingen in het noorden en een Scandinavië wat compleet de diepvries in gaat ! Dus winterliefhebbers "Het" kan nog !   :D

Uit het niets erg frisjes ja, die oper van EC. Ben zeer benieuwd naar de pluim. Ik krijg het idee van een koude uitbijter.
Maar even in de gaten houden.
Immers, één oper maakt nog geen winter.
Zou jammer zijn als er op het laatste moment nog een paar hellmannetjes gesprokkeld kunnen worden deze winter. Laat maart dan maar even de diepvries in gaan....

Marsel

Oper vertegenwoordigt inderdaad zo'n beetje de koudste oplossing op de LT, de control nog wat later al helemaal...
Verder zie ik enkele nachtvorsten volgende week. Maar verder? Weinig schokkends, voorlopig.

Johannes96

Gemiddelde in de pluim wel erg hoog, ook al zou ik zo graag winter willen, t zit deze winter gewoon niet mee. Bij mijn grooutouders in Roemenië is het ook compleet anders weer. Vaak zitten ze daar in februari wel tot 2 meter in de sneeuw met temps van -10 overdag, nu is het daar zelfs 14 graden in de bergen. Iets westelijker 19 graden gisteren, maken ze daar nooit mee. Oosten van Roemenië meer winters maar ook niet een winter van Roemeense begrippen. Wat doet het weer deze winter  :o

Danny

De pluim geeft weer dat we na het weekend weer wat terug gaan naar 'normaal' weer voor de tijd van het jaar. Neerslag kansen zijn en blijven er maar de wind neemt wel fors gas terug. Het wordt dus gewoon rustiger en normaler weer voor de tijd van het jaar met daarbij regelmatig een zonnetje tussen de buien door. Door deze opklaringen ook kans op nachtelijke afkoeling en wat nachtjes vorst.

gilleeesss

je ziet maar wat je wil, maar ik zie vergeleken met gisteren veel meer leden voor nachtvorst (en kkouder weer) gaan dan gisteren :) (op MT)

Danny

Citaat van: gilleeesss op wo 12 feb 2014 - 11:02
je ziet maar wat je wil, maar ik zie vergeleken met gisteren veel meer leden voor nachtvorst (en kkouder weer) gaan dan gisteren :) (op MT)

Dan zien we dus hetzelfde. Nachtvorst als gevolg van rustiger weer in onze omgeving (lees: minder wind) en opklaringen.

Bacci

Citaat van: gilleeesss op wo 12 feb 2014 - 11:02
je ziet maar wat je wil, maar ik zie vergeleken met gisteren veel meer leden voor nachtvorst (en kkouder weer) gaan dan gisteren :) (op MT)

Inderdaad, hopelijk vanavond weer betere kaarten.

Citaat van: Johann op wo 12 feb 2014 - 08:43
Niet meer, vanmorgen compleet om op winter  :o
Overigens komen ook de andere modellen (UKMO; GEM, GFS) met de luchtdrukstijgingen in het noorden en een Scandinavië wat compleet de diepvries in gaat ! Dus winterliefhebbers "Het" kan nog !   :D

Jaaa!!! het kan nog!  ;D Frisse lucht kunnen we echt gebruiken met dit vies weer.

grizzrh

Citaat van: Bacci op wo 12 feb 2014 - 11:32
Inderdaad, hopelijk vanavond weer betere kaarten.

Jaaa!!! het kan nog!  ;D Frisse lucht kunnen we echt gebruiken met dit vies weer.

Op het moment is het zeer lekker hier buiten vol zon!
Ik kan ook niet wachten op diepvries temperaturen  ;D
Doenrade, Limburg

EAJ

Mooi krulletje. Opname van een paar minuten geleden.

mauriceb

Volgens mij is de pluim voor volgende week toch wat kouder? zeker de nachten. Ik ga volgende week donderdag voor 4 dagen naar de Eifel, hopen dat we daar net hoog genoeg zitten voor wat sneeuw. :)

gilleeesss

Citaat van: gilleeesss op di 11 feb 2014 - 22:46
aangezien hier maar weinig meer naar de kaarten qua winterweer word gekeken.. zien we bij GEM toch iets intresants, ookal staat hij er alleen voor denkik?

+ JMA ziet ook een hogedruk ter hoogt van wat GEM ziet voor zelfde moment ( VEEEEEEL minder sterk)

En gfs komt ook met zoiets af :) waarom zit heir niemand meer over winter te spreken, enkel over die wind die er toch al dagen is...


Weerfreak 1337

Citaat van: gilleeesss op wo 12 feb 2014 - 17:15
En gfs komt ook met zoiets af :) waarom zit heir niemand meer over winter te spreken, enkel over die wind die er toch al dagen is...

Omdat er de afgelopen dagen misschien weinig winterkaarten te zien waren?  ;) Pas sinds vanochtend zijn er meer modellen die wat "winterweer" voorschotelen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal