Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292983 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: Bacci op ma 10 feb 2014 - 14:58
Ik hoop echt dat we de volgende winter het tegenovergestelde gaan krijgen van nu.

dan word het extreem koud :D!

Danny

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 10 feb 2014 - 14:19
Er was ooit iemand die deelde mede: Drie van de aankomende 5 winters zullen kouder gaan verlopen. Deze uitspraak is gedaan begin februari 2011.

De winter van 2012/2013 was over het algemeen koud
De winter van 2013/2014 is veel te warm
De winter van 2014/2015 zal kouder dan normaal gaan verlopen
De winter van 2015/2016 zal kouder dan normaal gaan verlopen
De winter van 2016/2017 zal warmer dan normaal gaan verlopen

Je kan er van vinden wat je wilt. Als het maar uit komt. Dan zitten we voorlopig weer 2 jaar goed in de winter. Waar kan ik tekenen?

gilleeesss

Citaat van: Danny op ma 10 feb 2014 - 15:55
Je kan er van vinden wat je wilt. Als het maar uit komt. Dan zitten we voorlopig weer 2 jaar goed in de winter. Waar kan ik tekenen?

Is allang getekent door mij, in m'n dromen :D Maar hij zit toch al 2 jaar goed van de 5 ?? Dus wie weet de komende 3 ook :) (die laatste mag mis zijn xd)

@ jan, heeft hij nog andere verledenen die dat voorspelt heeft, waar hij goed zat of?

Reutel

Wat een onzin allemaal, is echt nergens op gebaseerd.  ???

Johannes96

Citaat van: Reutel op ma 10 feb 2014 - 16:17
Wat een onzin allemaal, is echt nergens op gebaseerd.  ???
Mee eens, je kan onmogelijk zeggen dat het een warmere winter word in 2016, terwijl we soms niet eens een weekje ver kunnen kijken qua temperaturen. Het is gewoon een gok, die tot nu toe verdomd goed uitpakt!

Jan van Ooijen

Citaat van: Reutel op ma 10 feb 2014 - 16:17
Wat een onzin allemaal, is echt nergens op gebaseerd.  ???

Nou als ik de geschiedenis eens bekijk van de uitspraken dan zou ik nog niet zo snel conclusies trekken!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Danny

Donderdag gaat een zeer interessante dag worden volgens GFS. In de vroege ochtend storm tot zware storm mogelijk met daarbij zeer zware windstoten. In de avond vanuit het zuid-westen een storing waarbij plaatselijk wel eens een behoorlijke hoeveelheid neerslag kan gaan vallen.

Zynex

Elke donderdag avond is een complete ramp! al 4 weken op rij moet ik in de regen trainen met een storm uit het zuid/westen :(.

Frankieboy001

Citaat van: Zynex op ma 10 feb 2014 - 17:01
Elke donderdag avond is een complete ramp! al 4 weken op rij moet ik in de regen trainen met een storm uit het zuid/westen :(.

Deze keer is het de nacht van woensdag op donderdag ;)

matroesjka-world

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 10 feb 2014 - 16:33
Nou als ik de geschiedenis eens bekijk van de uitspraken dan zou ik nog niet zo snel conclusies trekken!

En wie was deze beste man/vrouw dan? Of blijft dat geheim?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Sven

Citaat van: JerryL op ma 10 feb 2014 - 14:08
Jan? Hoe kon je nou op 30 maart 2013 dat al voorspellen? Waarop baseerde je destijds deze voorspelling, die nog uitgekomen is ook!! Kan je ook dit jaar eind maart een schot voor de boeg doen?

Lol zoals je ziet was het niet zijn uitspraak maar ging hij uit van vermoedelijk meneer piers corbijn :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Johannes96

HAHAHAH Corbijn, de man die zei dat we in 2007 een elfstedentocht zouden beleven en een zeer koude winter. HAHAHA.

Marsel

Citaat van: Extremissimorum op ma 10 feb 2014 - 13:16
Wat is een AIL, Marsel?
Airplane/Aircraft induced lightning.
Oftewel, het zogenaamde 'verboden onweer' dat optreedt in relatief ondiepe convectie in polaire luchtmassa's als gevolg van doorvliegende vliegtuigen/helikopters.
Berucht in de luchtvaartmeteorologie maar gelukkig zijn de synoptische settings waarin dergelijke fenomenen zich voor kunnen doen bekend.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op ma 10 feb 2014 - 12:20
Ik kan melden dat het opvallend genoeg geen ruis is geweest. Verrast keek ik gisteravond op toen ik de bewuste ontlading vanaf kantoor waarnam. Gevolgd door een lange harde roffel.
De neerslag was dan wel enigzins buiig maar onweer had ik eigenlijk niet verwacht. Het bleef ook bij die ene ontlading. Je zou bijna aan AIL gaan denken.

Citaat van: Marsel op ma 10 feb 2014 - 18:05

Airplane/Aircraft induced lightning.
Oftewel, het zogenaamde 'verboden onweer' dat optreedt in relatief ondiepe convectie in polaire luchtmassa's als gevolg van doorvliegende vliegtuigen/helikopters.
Berucht in de luchtvaartmeteorologie maar gelukkig zijn de synoptische settings waarin dergelijke fenomenen zich voor kunnen doen bekend.

Bizar verschijnsel eigenlijk :P
Maargoed, dus toch nog een klap onweer uit dat regengebied gekomen! :) Nou, voor jou weer een onweersdag erbij   ;D
Later kwam er ook een neerslagpitje tevoorschijn. Die bleek in Breda (dacht ik?) aardig wat hagel achter gelaten te hebben :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

sneeuw040

sws wij krijgen nog pak sneeuw deze winter let maar op.... rond carnaval is het denk ik erg koud

Sven

Citaat van: sneeuw040 op ma 10 feb 2014 - 18:47
sws wij krijgen nog pak sneeuw deze winter let maar op.... rond carnaval is het denk ik erg koud

Onderbouw jezelf eens ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marsel

De wat serieuzere kou (ook met sneeuw) kan nog tot ver in maart voorkomen.
Dus in dat opzicht snap ik dat sommigen zich nog niet gewonnen geven.
Maar ik hoop toch vurig dat die eventuele koude uitbijter in maart haar beslag gaat krijgen. Immers, dan houden we deze winter de 0 hellmannen in De Bilt vast.
Normaal ben ik niet zo'n record jager maar 0 hellmannen in een winter op ons landelijke waarneemstation is nog nooit voorgekomen(!). Een bijzonder uitzonderlijke periode dus de laatste maanden.

Laten we, voor de winterliefhebbers althans, die enorme gifbeker nu dan maar gewoon compleet leegdrinken om dit record binnen slepen.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op ma 10 feb 2014 - 19:35
De wat serieuzere kou (ook met sneeuw) kan nog tot ver in maart voorkomen.
Dus in dat opzicht snap ik dat sommigen zich nog niet gewonnen geven.
Maar ik hoop toch vurig dat die eventuele koude uitbijter in maart haar beslag gaat krijgen. Immers, dan houden we deze winter de 0 hellmannen in De Bilt vast.
Normaal ben ik niet zo'n record jager maar 0 hellmannen in een winter op ons landelijke waarneemstation is nog nooit voorgekomen(!). Een bijzonder uitzonderlijke periode dus de laatste maanden.

Laten we, voor de winterliefhebbers althans, die enorme gifbeker nu dan maar gewoon compleet leegdrinken om dit record binnen slepen.

Maart en november worden ook meegenomen in de Hellmannen. :P
Dus ook de voor- en nawinter :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Bacci

Na eventuele opwarming toch weer kouder?, benieuwd naar 15 daagse.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op ma 10 feb 2014 - 20:12
Maart en november worden ook meegenomen in de Hellmannen. :P
Dus ook de voor- en nawinter :)
Klopt, maar de meteorologische winter eindigt 1 maart. Als er tegen die tijd nog geen hellmannen behaald zijn, hebben we dus een hellman-loze winter ;).
Dat er dan in maart bij wijze van spreken nog enkele tientallen behaald worden staat daar los van.

Powered by EzPortal