Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292967 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joep

Citaat van: Weerfreak op zo 09 feb 2014 - 21:55
Er is toevallig wel onweer gedetecteerd:

Edit: De ontlading in Brabant zal ruis zijn, de rode pit in Noord-Holland lijkt me realistischer dat daar wat onweer in zit. :)
dat moet het zijn maar is 100 km verder :)

riddler

Citaat van: Joep op zo 09 feb 2014 - 21:51
Weet niet wat het was maar net enormer lichtflits buiten alles was verlicht, onweer lijkt me niet ???
Klopt wel hoor. Ik zag een zeer felle bliksem richting het noorden, dus zeer waarschijnlijk die bui in de buurt van Schagen

Koen-IJM

Hier daarnet ook enkele flitsen in het noorden, was geen onweer volgens mij.

zorba

Citaat van: riddler op zo 09 feb 2014 - 22:09
Klopt wel hoor. Ik zag een zeer felle bliksem richting het noorden, dus zeer waarschijnlijk die bui in de buurt van Schagen

Dat is onmogelijk te zien vanuit Alphen a/d Rijn ;)

Onweersmeldingen svp hier ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Weerfreak 1337

Citaat van: Koen-IJM op zo 09 feb 2014 - 22:22
Hier daarnet ook enkele flitsen in het noorden, was geen onweer volgens mij.

Het was onweer :) Ik heb wel eens over zee weerlicht gezien van een onweersbui die ten westen van Texel lag. Dus voor de duidelijkheid: over land is dat bijna niet mogelijk (lichtvervuiling), maar over zee kan dat zeer goed. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

riddler

Citaat van: zorba op zo 09 feb 2014 - 22:48
Dat is onmogelijk te zien vanuit Alphen a/d Rijn ;-)

Onweersmeldingen svp hier ;)
Ik denk dat je het weerlicht wel kan zien op die afstand, zeker in de heldere lucht, ik zag het toch ook hier vandaan, en dat is hemelsbreed naar  de buurt van Schagen zo'n 50 km. :)

riddler

Citaat van: Weerfreak op zo 09 feb 2014 - 22:52
Het was onweer :) Ik heb wel eens over zee weerlicht gezien van een onweersbui die ten westen van Texel lag. Dus voor de duidelijkheid: over land is dat bijna niet mogelijk (lichtvervuiling), maar over zee kan dat zeer goed. :)
Daar heb je wel een punt ja, in mijn zichtafstand richting de noordkop is niet veel lichtvervuiling, maar vanuit Alphen kijk je over Schiphol en ADM dus heb je wel veel tegenlicht. Nou ja, dan weet ik het ook niet. 8)

Duitje

Sterker nog: ontladingen van winteronweer (aan de kust) zijn zelfs vanuit Duitsland te zien ;)
@Kees_Zwaan

hoffies

Gisterenavond was er onweer, al de 2de keer in een week..  :D
Twitter: @hoffnar2911

DSDLimburg

Volgende week zaterdag is ook een dagje om in de gaten te gaan houden?




seizoen 2018/2019

Danny

De ochtend pluim. Het weer voor deze week staat behoorlijk vast in grote lijnen volgende leden van EC. Zaterdag kan nog alle kanten op. Koud, guur weer met sneeuw of warm water met zeer hoge temperaturen (tot 12-13 graden aan toe). We wachten af.

Edwin

Nog een week herfst...gvd niet te geleuven, op naar de lente :) zon en langzaam richting 15-20 graden
Never Stop Exploring

Marsel

Citaat van: Weerfreak op zo 09 feb 2014 - 21:55
Er is toevallig wel onweer gedetecteerd:

Edit: De ontlading in Brabant zal ruis zijn, de rode pit in Noord-Holland lijkt me realistischer dat daar wat onweer in zit. :)

Ik kan melden dat het opvallend genoeg geen ruis is geweest. Verrast keek ik gisteravond op toen ik de bewuste ontlading vanaf kantoor waarnam. Gevolgd door een lange harde roffel.
De neerslag was dan wel enigzins buiig maar onweer had ik eigenlijk niet verwacht. Het bleef ook bij die ene ontlading. Je zou bijna aan AIL gaan denken.

MamaAs

Hier ook al 2 avonden onweer mogen aanschouwen.

Bacci

Als ik GFS bekijk dan is de winter komend weekend niet ver weg, Denemarken in de sneeuw met temperaturen rond het vriespunt. Daarna geleidelijk ook bij ons wat kouder, nog ver weg maar het is nog niet gedaan met de kou!! Misschien is het onstuimige weer van nu wel ergens goed voor? Lente wordt het in ieder geval nog niet  ;D

Extremissimorum

Citaat van: Bacci op ma 10 feb 2014 - 13:11
Als ik GFS bekijk dan is de winter komend weekend niet ver weg, Denemarken in de sneeuw met temperaturen rond het vriespunt. Daarna geleidelijk ook bij ons wat kouder, nog ver weg maar het is nog niet gedaan met de kou!! Misschien is het onstuimige weer van nu wel ergens goed voor? Lente wordt het in ieder geval nog niet  ;D

Wie heeft dan gezegd dat het gedaan is met de kou?  ;)

Eerst herfst (donderdag, zaterdag) dan winter, of in ieder geval koudere temperaturen MOGELIJK. En dat is al heel wat deze winter!  8)

Citaat van: Marsel op ma 10 feb 2014 - 12:20
Ik kan melden dat het opvallend genoeg geen ruis is geweest. Verrast keek ik gisteravond op toen ik de bewuste ontlading vanaf kantoor waarnam. Gevolgd door een lange harde roffel.
De neerslag was dan wel enigzins buiig maar onweer had ik eigenlijk niet verwacht. Het bleef ook bij die ene ontlading. Je zou bijna aan AIL gaan denken.

Wat is een AIL, Marsel?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 10 feb 2014 - 14:02
Euh.... Oeps

Jan? Hoe kon je nou op 30 maart 2013 dat al voorspellen? Waarop baseerde je destijds deze voorspelling, die nog uitgekomen is ook!! Kan je ook dit jaar eind maart een schot voor de boeg doen?

Jan van Ooijen

Citaat van: JerryL op ma 10 feb 2014 - 14:08
Jan? Hoe kon je nou op 30 maart 2013 dat al voorspellen? Waarop baseerde je destijds deze voorspelling, die nog uitgekomen is ook!! Kan je ook dit jaar eind maart een schot voor de boeg doen?

Er was ooit iemand die deelde mede: Drie van de aankomende 5 winters zullen kouder gaan verlopen. Deze uitspraak is gedaan begin februari 2011.

De winter van 2012/2013 was over het algemeen koud
De winter van 2013/2014 is veel te warm
De winter van 2014/2015 zal kouder dan normaal gaan verlopen
De winter van 2015/2016 zal kouder dan normaal gaan verlopen
De winter van 2016/2017 zal warmer dan normaal gaan verlopen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 10 feb 2014 - 14:19
Er was ooit iemand die deelde mede: Drie van de aankomende 5 winters zullen kouder gaan verlopen. Deze uitspraak is gedaan begin februari 2011.

De winter van 2012/2013 was over het algemeen koud
De winter van 2013/2014 is veel te warm
De winter van 2014/2015 zal kouder dan normaal gaan verlopen
De winter van 2015/2016 zal kouder dan normaal gaan verlopen
De winter van 2016/2017 zal warmer dan normaal gaan verlopen

Ik hoop echt dat we de volgende winter het tegenovergestelde gaan krijgen van nu.

Powered by EzPortal