Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292964 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Extremissimorum

Oper -en veel leden naast de Oper- gaan voor een aantal stormachtige dagen voor volgende week!
Ben benieuwd naar GFS.

Kaartje is ec12 NW-Nederland.

Overigens nog steeds rustig hier in Noord-Holland. Ben benieuwd wat er nog komt vannacht en morgen...


Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Borislav

GFS 06Z tekent een mooie storm in voor donderdag.
Borislav Lekic

Koen-IJM

IJmuiden ondertussen windkracht 9

gilleeesss

Citaat van: Dennis op zo 09 feb 2014 - 09:28
de Vinger



Ben benieuwd, kaarten tonen toch af en toe iets winterser.. Nog weekje afwachten.

Dennis

Citaat van: gilleeesss op zo 09 feb 2014 - 13:11
Ben benieuwd, kaarten tonen toch af en toe iets winterser.. Nog weekje afwachten.

ja tis ook nog niet zeker - het kan - en het zou ook wel weer eens wat anders zijn dan het stormachtige en regenachtige weer van nu

gilleeesss

Citaat van: Dennis op zo 09 feb 2014 - 13:15
ja tis ook nog niet zeker - het kan - en het zou ook wel weer eens wat anders zijn dan het stormachtige en regenachtige weer van nu

Ja, maar we houden in ons achterhoofd de voorbije 2 maand,d at het 3dagen ervoor plots helemaal omslaat :) Ach we zien wel, desnoods gewoon 1 sneeuwveeg zou ik al tevreden mee zijn, maar inprincipe hebben we zeker nog een maand waar het kan, ookal word het moeilijker met de zon die meer kracht begint te geven naar het einde van de maand toe

TaL

Lijkt een 'hete' Valentijn te worden  ;D

Temps tot 13 graden mogelijk aan de Frans-Belgische grens, elders rond de 10 a 11 graden.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

gilleeesss

Citaat van: TaL op zo 09 feb 2014 - 14:42
Lijkt een 'hete' Valentijn te worden  ;D

Temps tot 13 graden mogelijk aan de Frans-Belgische grens, elders rond de 10 a 11 graden.

ja met een bak regen en veel wind :) happy valentine :)

Danny

De nacht van woensdag op donderdag en de ochtend van donderdag kunnen er wel eens zeer heftig aan toe gaan. GFS komt met een enorm windveld tegen de kust aan en windstoten voor de kust van Zeeland & Zuid-Holland boven de 140 km/u gezien de kleur op de kaart. De getallen zijn helaas onleesbaar geworden.



Bacci

Voor de UK wordt het volgende week wel interessant qua sneeuwval, je zou denken dat wij daar dan ook wat van meepikken maar nee.

gilleeesss

Citaat van: Bacci op zo 09 feb 2014 - 17:25
Voor de UK wordt het volgende week wel interessant qua sneeuwval, je zou denken dat wij daar dan ook wat van meepikken maar nee.

Achja tis anti winters hier in benelux dit jaar, volgend jaar beter dan maar :)

Ramon Oost

Maximale windstoten van vandaag. Wijk aan zee het hoogst met 100 km/h


TaL

Samen met de opkomende depressie za , vrijdag een serieuze temperatuurstijging in 3 uur tijd boven Belgiƫ
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Zynex

kan niet wachten tot dat dit rampen weer voorbij is, slechtste winter die ik me kan herinneren.
1x natte sneeuw gezien, verder helemaal niks! ik ben echt toe aan de lente. hopelijk knalt er snel even
een hoog boven Europa voor mooi weer.

Joep

Weet niet wat het was maar net enormer lichtflits buiten alles was verlicht, onweer lijkt me niet ???

Eveline

Citaat van: Zynex op zo 09 feb 2014 - 21:49
kan niet wachten tot dat dit rampen weer voorbij is, slechtste winter die ik me kan herinneren.
1x natte sneeuw gezien, verder helemaal niks! ik ben echt toe aan de lente. hopelijk knalt er snel even
een hoog boven Europa voor mooi weer.

1x natte sneeuw? Hier helemaal niks.. Nee wacht, de straat is wel een keer wit geweest van de hagel. Maar inderdaad, als het dan niet meer winter wil worden (en we hebben potverdorie nog een dikke maand), laat het dan maar snel lente worden..

Weerfreak 1337

Citaat van: Joep op zo 09 feb 2014 - 21:51
Weet niet wat het was maar net enormer lichtflits buiten alles was verlicht, onweer lijkt me niet ???

Er is toevallig wel onweer gedetecteerd:

Edit: De ontlading in Brabant zal ruis zijn, de rode pit in Noord-Holland lijkt me realistischer dat daar wat onweer in zit. :)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal