Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293332 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hansle

Citaat van: Sven op za 08 feb 2014 - 00:10
Enige winterkansen in de run weer nauwelijks tot niks. Straalstroom ligt ook echt dramatisch voor winter, op de LT lijkt er zelfs een hoog west europa in te duiken. Laat die lente nou maar komen.
Inderdaad Sven, alles beter dan dit ..... weer.

Jasneker

De huidige west circulatie zalk zeker deze maand door duren, en dus alle kansen op winter verpestten.
Bovendien is aan het eind van de maand de zon ook al weer behoorlijk sterker ook.....

matroesjka-world

Citaat van: Jasneker op za 08 feb 2014 - 08:02
De huidige west circulatie zalk zeker deze maand door duren, en dus alle kansen op winter verpestten.
Bovendien is aan het eind van de maand de zon ook al weer behoorlijk sterker ook.....

Ik hou nog steeds hoop op een pak sneeuw zoals in maart 2005  :P
Maar dat is dan ook m'n laatste sprankje hoop deze winter...  :(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Sven

Citaat van: gilleeesss op za 08 feb 2014 - 01:15
nie vergeten dat het op z'n minst nog maand kan winteren (dus nog maand kans op winter opties) :)

Ik baseer continu mijn verwachtingen aan de hand van een run "Enige winterkansen in de run weer nauwelijks tot niks" snap de post dan ook niet. Schrijf nergens een winter af of iets dergelijks.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

zwoof

Citaat van: Hector Pascal op vr 07 feb 2014 - 11:14
Even voor de volgers van Putto;

Tweets van @Weerprimeur zijn afgeschermd.
Alleen geaccepteerde volgers hebben toegang tot de tweets en het volledige profiel van @Weerprimeur. Klik op de knop "Volgen" om een volgverzoek te sturen.

Komt er op neer dat als je geen kritiek levert, dat je dan mag blijven. Anders gooit hij je eruit. Hij laat namelijk alleen positieve commentaren op zijn tweets zien. Marc Putto, de koning van de manipulatie.

Haha lol ! Is al sinds jaar en dag bekend. Die man houdt nu eenmaal teveel van zichzelf om kritiek te krijgen. Kan je niks aan doen. :D

lionking

Heb zelf mijn portie winter al wel gehad, zat twee weken op de weissensee (1.5 meter sneeuw). en straks nog een weekje Serfaus Oostenrijk,het is wel jammer dat we hier niet op natuurijs hebben kunnen schaatsen. Ik zie de kansen op natuurijs de komende weken op niet meer dan 10% jammer maar helaas. Hoop wel dat we dan vlot het voorjaar in duiken met mooi weer.

arjanbruggink

Citaat van: gilleeesss op vr 07 feb 2014 - 23:40
De nieuwe run: het probeert wel maar of het zal lukken.... (iets gelijkaardigs)

En iik veronderstel dat er maandag wat winterse neerslag kan vallen in delen van belgie (iets hoger gelegen gebieden) en ardennen zeker :)
Weer anti-winterse kaart waarin jij iets winters ziet??
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Danny

Citaat van: DSDLimburg op za 08 feb 2014 - 10:32
pluim midden,

Duidelijk beeld. Geen winter de komende tijd in de pluim. Ook geen kansen op. Meer dan een koude nacht af en toe gaat het niet worden. Control van GFS aan het einde iets kouder maar leden willen er nog niet in mee. Bij EC gaan een aantal leden mee met de Control van GFS. Voorlopig allemaal erg ver weg en dus op korte termijn nat en van tijd tot tijd veel wind. Temperatuur rond normaal komende week en later verder oplopend naar ruim boven normaal.

jens

waarom is iedereen zo negatief,volgens mij kijkt niemand nog naar de korte termijn kaarten,gfs berekent echt veel (natte)sneeuw voor belgie en zuid nderland woensdag
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Danny

Citaat van: jens op za 08 feb 2014 - 11:24
waarom is iedereen zo negatief,volgens mij kijkt niemand nog naar de korte termijn kaarten,gfs berekent echt veel (natte)sneeuw voor belgie en zuid nderland woensdag

En in de dagen daarna loopt de temperatuur op naar 12-13 graden. Niet echt winter toch?
Tevens met de warme grond temperaturen lijkt het vormen van een sneeuwdek, als er al sneeuw gaat vallen erg lastig tot zo goed al onmogelijk.

gilleeesss

Citaat van: arjanbruggink op za 08 feb 2014 - 10:15
Weer anti-winterse kaart waarin jij iets winters ziet??

Man... Je ziet toch zelf dat dat azorenhoog iets probeert met groenlandhoog... Serieus

jens

Citaat van: Danny op za 08 feb 2014 - 11:30
En in de dagen daarna loopt de temperatuur op naar 12-13 graden. Niet echt winter toch?
Tevens met de warme grond temperaturen lijkt het vormen van een sneeuwdek, als er al sneeuw gaat vallen erg lastig tot zo goed al onmogelijk.
en dan? in deze winter moet je met zoiets blij zijn :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

glenn

zowel de oper als de control zien 5 tot 10 cm sneeuw in België wel zitten het is alleen de vraag of de andere leden meegaan of dat control en oper de andere leden zullen gaan volgen die amper neerslag zien ???

Jasneker

8 C vandaag, net terug uit Assen voor de opbouw van de horecabeurs, heenweg veel regen en harde wind, terugweg net veel minder wind en droog.
Tot nu toe valt het allemaal wel mee met de stormen, zeker als we dat met de UK vergelijken...

matroesjka-world

In de kustgebieden gaat het de komende nacht en zondag hard tot stormachtig waaien. Verder komen er enkele buien opdraven.

http://janvissersweer.nl/weerpraatje
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jasneker

Sneek meld onweer, het flitst behoorlijk en er is wat zacht gedonder te horen, allemaal nog op redelijke afstand.

matroesjka-world

Citaat van: Jasneker op za 08 feb 2014 - 19:40
Sneek meld onweer, het flitst behoorlijk en er is wat zacht gedonder te horen, allemaal nog op redelijke afstand.

Klopt !! Ik zag het ook net tijdens het hond uitlaten  :D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jelte

Terschelling meldt ook gedonder in de verte. Geinig!

weerinkatwijk

Katwijk Zh kan nu ook onweer melden

Powered by EzPortal