Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293017 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

grizzrh

Citaat van: arjanbruggink op vr 07 feb 2014 - 14:40
Ze kunnen zich weer schrap zetten. En dat links niet werken bij jou is een veel voorkomend probleem. Weet niet waar het aan ligt.....

Dat ligt niet aan hem maar aan de website, De nieuws websites vinden het nog wel leuk om met nieuwskoppen te spelen dus veranderd de link ook compleet ;) Dus dat komt niet door hem.........

Citaat van: ron12 op vr 07 feb 2014 - 14:43
Schip breekt in tweeen in storm voor kust Frankrijk

Zo hey shit, wat een geweld  :o
Doenrade, Limburg

ron12

Citaat van: grizzrh op vr 07 feb 2014 - 14:45
Dat ligt niet aan hem maar aan de website, De nieuws websites vinden het nog wel leuk om met nieuwskoppen te spelen dus veranderd de link ook compleet ;) Dus dat komt niet door hem.........
komt gewoon dat ik te snel te met het aller nieuwste nieuws kom  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jur

Citaat van: ron12 op vr 07 feb 2014 - 14:49
komt gewoon dat ik te snel te met het aller nieuwste nieuws kom  :P

Probeer in het vervolg aub dan de html-code te gebruiken.
Als ik nu een post van je zie sla ik 'm 9 van de 10 keer over, domweg omdat het af en toe onleesbaar is.

Nickname

Citaat van: Ijsbloem op vr 07 feb 2014 - 13:33
Knip

en mede gelet op de nieuwe zonnecyclus (minder zonnevlekken)
Heb ik NU AL  ;) een positief gevoel over de winter 14-15.

We zitten nog wel midden in het maximum van de huidige cyclus en het duurt nog wel een aantal jaar tot de nieuwe cyclus start hé  ;)
Het zonnevlekkengetal voor gisteren was 223 en de indices voor vandaag staan nu op 241. Zonnevlekken genoeg dus alleen produceren ze de hele cyclus al weinig tot niets bijzonders. Die voorbode voor de volgende cyclus en het winterweer deel ik wel met je.

SDO/HMI van vandaag 14.45u

Remy

Citaat van: Cdtj3 op vr 07 feb 2014 - 13:05
  :o
Wat een kracht heeft een lawine zeg....

-filmpje-
Ja vet he :) Door al die energie die vrij komt is de lawine extra gevaarlijk,niet alleen sleuren rotsblokken mee maar door alle energie die bij het vallen vrij komt smelt een gedeelte van de sneeuw,en dat bevriest direct weer zodra de vaart er uit is waardoor je als skiër gelijk vastvriest en er niet meer uit kan komen.
De lawine in dat filmpje doet al snel een paar honderd kilowatt aan energie produceren (omzetten) van potentiële gravitatie naar bewegings-energie.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

alfons

Huidige lage luchtdruk is zeer zeldzaam
Het uitermate wisselvallige en zeer zachte en natte weer, dat nu al de hele winter aanhoudt, wordt veroorzaakt door een gemiddeld lage luchtdruk bij Schotland.


Zo'n laag dagelijks gemiddelde van de luchtdruk komt minder dan eens in de honderd jaar voor.
Dat blijkt een statistische analyse door het KNMI. De lage luchtdruk zorgt ervoor dat er voortdurend diepe depressies over de Atlantische Oceaan naar de Britse Eilanden trekken.

''Wat daarvan de precieze reden is, weten we niet', zegt een woordvoerder van het KNMI vrijdag. ''Het heeft te maken met de natuurlijke grilligheid.''
De depressies veroorzaken veel regen en wind in het westen en zuiden van Europa. Vooral Ierland en Engeland kampen met wateroverlast. Ook Nederland heeft deze winter te maken met de zachte zuidwester.
Zeeland
Op sommige plaatsen in Zeeland heeft het de hele winter nog op geen enkele dag gevroren. Door het aanhoudend zachte weer ligt de winter op koers om bij de zachtste in drie eeuwen te eindigen.
Het KNMI verwacht dat het zachte en wisselvallige weer met soms veel regen en wind de komende anderhalve week aanhoudt.

bron , nu.nl

matroesjka-world

Citaat van: Remy op vr 07 feb 2014 - 16:18
Ja vet he :) Door al die energie die vrij komt is de lawine extra gevaarlijk,niet alleen sleuren rotsblokken mee maar door alle energie die bij het vallen vrij komt smelt een gedeelte van de sneeuw,en dat bevriest direct weer zodra de vaart er uit is waardoor je als skiër gelijk vastvriest en er niet meer uit kan komen.
De lawine in dat filmpje doet al snel een paar honderd kilowatt aan energie produceren (omzetten) van potentiële gravitatie naar bewegings-energie.

Lekker belangrijke info (boeie)   ???

Ik had meer oog voor de meegesleurde bomen en het huis wat bijna werd bedolven onder de sneeuw en rotzooi.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Remy

Citaat van: matroesjka-world op vr 07 feb 2014 - 17:10
Lekker belangrijke info (boeie)   ???

Ik had meer oog voor de meegesleurde bomen en het huis wat bijna werd bedolven onder de sneeuw en rotzooi.
Een paar honderd kilowatt duss... Dat is gewoon een compleet sloopbedrijf met zware machines.
Maar inderdaad,hoe je het ook noemt,alles gaat kapot.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss

Het probeert wel, maar of het zal lukken ;..


arjanbruggink

Citaat van: gilleeesss op vr 07 feb 2014 - 17:47
Het probeert wel, maar of het zal lukken ;..
:o :o Voor een extra boost in een nog doorgaande WC wel ja......
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Joep

Citaat van: Hector Pascal op vr 07 feb 2014 - 11:14
Even voor de volgers van Putto;

Tweets van @Weerprimeur zijn afgeschermd.
Alleen geaccepteerde volgers hebben toegang tot de tweets en het volledige profiel van @Weerprimeur. Klik op de knop "Volgen" om een volgverzoek te sturen.

Komt er op neer dat als je geen kritiek levert, dat je dan mag blijven. Anders gooit hij je eruit. Hij laat namelijk alleen positieve commentaren op zijn tweets zien. Marc Putto, de koning van de manipulatie.

Haha ik weet misschien wel hoe dat komt. Heb hem 2 weken geleden enorm kwaad gemaakt op twitter.
Hij was weer eens bezig om alles en iedereen af te kraken en dat niemand zou weten hoe heftig de winter zou los bartsen.
Toen ditalles niet doorging heb ik hem geconfronteerd met diverse uitspraken van hem. Hij reageerde zeer kwaad en dat hij pas weer zou gaan twitteren als de elfstedentocht zou komen, en die komt volgens hem niet :) maar goed een dag later was ie er weer....

Frontier

Ik hoor hier nu te Zwanenburg onweer buiten.  8)
Maanden zonder r: temperaturen onder normaal
Maanden met r: temperaturen boven normaal
Ambassadeur van de regen

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

zorba

Citaat van: Frontier op vr 07 feb 2014 - 20:56
Ik hoor hier nu te Zwanenburg onweer buiten.  8)

Onweersmeldingen kun je  hier   plaatsen ;-)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Frontier

Oh pardon, dat wist ik nog niet, dank voor de uitleg!
Maanden zonder r: temperaturen onder normaal
Maanden met r: temperaturen boven normaal
Ambassadeur van de regen

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

zorba

Citaat van: Frontier op vr 07 feb 2014 - 21:09
Oh pardon, dat wist ik nog niet, dank voor de uitleg!

Geen probleem hoor ;-)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Sven

En de verse pluimen van EC & GFS
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

gilleeesss

Citaat van: gilleeesss op vr 07 feb 2014 - 17:47
Het probeert wel, maar of het zal lukken ;..

De nieuwe run: het probeert wel maar of het zal lukken.... (iets gelijkaardigs)

En iik veronderstel dat er maandag wat winterse neerslag kan vallen in delen van belgie (iets hoger gelegen gebieden) en ardennen zeker :)

Sven

Enige winterkansen in de run weer nauwelijks tot niks. Straalstroom ligt ook echt dramatisch voor winter, op de LT lijkt er zelfs een hoog west europa in te duiken. Laat die lente nou maar komen.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

gilleeesss

Citaat van: Sven op za 08 feb 2014 - 00:10
Enige winterkansen in de run weer nauwelijks tot niks. Straalstroom ligt ook echt dramatisch voor winter, op de LT lijkt er zelfs een hoog west europa in te duiken. Laat die lente nou maar komen.

nie vergeten dat het op z'n minst nog maand kan winteren (dus nog maand kans op winter opties) :)

Powered by EzPortal