Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293429 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ron12

Al windkracht 7 in zuid Limburg http://www.weerplaza.nl/actueel/wind/ benieuwd wat komen gaat  :P :P

Wind neemt nu  fors toe in Nijmegen  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Zie ik daar nou een sneeuwstorm ontstaan voor 12 februari jl.? Windstoten tot boven de 40 m/s en 7 cm sneeuw? Let wel: MT en pieken in de pluim. Wel interessant om te volgen!

P.S.: ik kijk naar pluim ec00 NW-Nederland

P.P.S: hier is het nog rustig qua wind. Stilte voor de storm?

Weatherman

Het is hier echt zwaar depri herfst weer met flinke windstoten en regen.  ???
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Greg

Wat mij opvalt, is dat we de laatste jaren vaak met een stromingspatroon te maken krijgen dat geblokkeerd geraakt, waardoor de wind gedurende enkele maanden op rij doorgaans uit een zelfde richting waait. Misschien dat de kenners m'n stelling kunnen bevestigen of ontkrachten. Voor de winterliefhebbers zitten we dit jaar overduidelijk aan de verkeerde kant, vorig jaar aan de juiste kant. Het kan keren...

Hector Pascal

Even voor de volgers van Putto;

Tweets van @Weerprimeur zijn afgeschermd.
Alleen geaccepteerde volgers hebben toegang tot de tweets en het volledige profiel van @Weerprimeur. Klik op de knop "Volgen" om een volgverzoek te sturen.

Komt er op neer dat als je geen kritiek levert, dat je dan mag blijven. Anders gooit hij je eruit. Hij laat namelijk alleen positieve commentaren op zijn tweets zien. Marc Putto, de koning van de manipulatie.
Nul bestaat niet.

Edwin

Inderdaad gewoon herfts, niks geen winter te bekennen...

Never Stop Exploring

zorba

Citaat van: Hector Pascal op vr 07 feb 2014 - 11:14
Even voor de volgers van Putto;

Tweets van @Weerprimeur zijn afgeschermd.
Alleen geaccepteerde volgers hebben toegang tot de tweets en het volledige profiel van @Weerprimeur. Klik op de knop "Volgen" om een volgverzoek te sturen.

Komt er op neer dat als je geen kritiek levert, dat je dan mag blijven. Anders gooit hij je eruit. Hij laat namelijk alleen positieve commentaren op zijn tweets zien. Marc Putto, de koning van de manipulatie.

Dat is een bekend verhaal ja. Verder geen woorden meer vuil maken aan deze man. ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

DSDLimburg

Behoorlijk windje hier, met af en toe stevige windvlagen.
seizoen 2018/2019

Edwin

Deze kwam net op facebook voorbij :) boh..wat een dikke pakketten!

Fontana,Valle Bedretto, Suiza _O_

Never Stop Exploring

grizzrh

Waait hier flink hard, de dakpannen blijven nog net zitten :P
Doenrade, Limburg

Cdtj3

  :o
Wat een kracht heeft een lawine zeg....

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

matroesjka-world

Citaat van: Extremissimorum op vr 07 feb 2014 - 10:14
Zie ik daar nou een sneeuwstorm ontstaan voor 12 februari jl.? Windstoten tot boven de 40 m/s en 7 cm sneeuw? Let wel: MT en pieken in de pluim. Wel interessant om te volgen!

P.S.: ik kijk naar pluim ec00 NW-Nederland

P.P.S: hier is het nog rustig qua wind. Stilte voor de storm?



Tuuuurlijk  ::) ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Bacci

Citaat van: Edwin op vr 07 feb 2014 - 11:39
Inderdaad gewoon herfts, niks geen winter te bekennen...

Nee nog niet, pluim is wel wat kouder en zie hieronder. Jeetje het lijkt wel of iedereen gewoon ervan uitgaat dat er niets meer gaat komen, beetje oog voor detail mag wel. Midden volgende week in de gaten houden.

Ijsbloem

@Greg
Ja valt mij (en buiten mij om nog vele anderen die het weer volgen) op.
In oktober schreef ik op dit forum dat ik verwachtte dat gelet op de toename
vergeleken met voorgaande jaren van het poolijs we deze winter wel weer
eens kans maakten op zo,n winter me veelvuldig een Westcirculatie/hoge NAO.
Mocht het komende seizoen het poolijs weer smelten tot de omvang van b.v zomer 2012
en mede gelet op de nieuwe zonnecyclus (minder zonnevlekken)
Heb ik NU AL  ;) een positief gevoel over de winter 14-15.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

jens

woensdag lijkt een interessante dag te worden,er kan niks vallen maar ook 12 cm :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

ron12

Zal toch niet, super storm en monstergolven op weg naar Engeland,storm kan 72 uur duren http://www.express.co.uk/news/nature/458233/Shock-weather-warning-WORST-Atlantic-storm-of-the-winter-is-now-ROARING-towards-... link werkt niet   >:( wordt zeer zware schade verwacht zuid Engeland zal zwaar getroffen worden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

grizzrh

Doenrade, Limburg

Danny

Citaat van: jens op vr 07 feb 2014 - 13:57
woensdag lijkt een interessante dag te worden,er kan niks vallen maar ook 12 cm :)

Of het valt of niet gaan we afwachten. Zou leuk zijn als we een korte prik van de winter in deze witte vorm krijgen. Helaas gaat het geen winter worden als je het mij vraagt. Zou niet weten waar de winter op korte termijn vandaan moet komen. Er is in een ruime omtrek namelijk geen winter te vinden. Niet in Scandinavië en ook in oost Europa weinig winter.
Lage druk die op grote hoogte koude lucht meevoeren zijn onze hoop op wat sneeuwval maar meer voorlopig niet als ik het zo bekijk.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

arjanbruggink

Citaat van: ron12 op vr 07 feb 2014 - 14:22
Zal toch niet, super storm en monstergolven op weg naar Engeland,storm kan 72 uur duren ..... ***LINKJE**** ... wordt zeer zware schade verwacht zuid Engeland zal zwaar getroffen worden
Ze kunnen zich weer schrap zetten. En dat links niet werken bij jou is een veel voorkomend probleem. Weet niet waar het aan ligt.....
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal