Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293019 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

mauriceb


JerryL

Ah joh, vorig jaar was het met Pasen (1 april en geen grap) nog winters. Laten we het er maar op houden dat de winter dit jaar laat is. Dan duurt het dus tot begin Mei. De zomer begint pas in Augustus en duurt slechts 6 weken. Heb het allemaal al geregeld met de Weergoden. Zij zijn akkoord.

Remy

Citaat van: JerryL op ma 03 feb 2014 - 10:29
Ah joh, vorig jaar was het met Pasen (1 april en geen grap) nog winters. Laten we het er maar op houden dat de winter dit jaar laat is. Dan duurt het dus tot begin Mei. De zomer begint pas in Augustus en duurt slechts 6 weken. Heb het allemaal al geregeld met de Weergoden. Zij zijn akkoord.
Ach het is prima weertje zo :) Winter moet goed koud of warm en zonnig,al het andere hebben we al genoeg in dit land :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jasneker

Bijna tijd om het gras weer te maaien.....
Lenteachtige temperaturen, mooi zonnig hier 3 graden boven nul en stijgend.
Tijd voor een wandeling nu, en de stilte hier is veel betekenend...

Marsel

Waar blijft dat lente topic mannen?
Minder dan een maand en dan mogen we in ieder geval de meteorologische winter afschrijven.
Wil natuurlijk niet zeggen dat we dan meteen warm lenteweer krijgen. Maar aangezien we aan het eind van de zomer al jaren 'lastig gevallen worden' met winterverwachtingen mogen we nu denk ik al best vooruitkijken naar het warme deel van het jaar. :)

Hier overigens bijzonder aangenaam weer nu met, net als gisteren, een heerlijk winterzonnetje erbij. Prima dit!

Johannes96

Citaat van: Jasneker op ma 03 feb 2014 - 11:09
Bijna tijd om het gras weer te maaien.....
Lenteachtige temperaturen, mooi zonnig hier 3 graden boven nul en stijgend.
Tijd voor een wandeling nu, en de stilte hier is veel betekenend...
Is 3 graden lenteachtig?  :o

Invicta

Citaat van: Johannes96 op ma 03 feb 2014 - 11:50
Is 3 graden lenteachtig?  :o

De temperatuur misschien niet, het gevoel daarbij wel. Heb net in een t-shirt op het balkon koffie zitten drinken. Wintergevoel is in ieder geval ver te zoeken......

Remy

Citaat van: Invicta op ma 03 feb 2014 - 11:53
De temperatuur misschien niet, het gevoel daarbij wel. Heb net in een t-shirt op het balkon koffie zitten drinken. Wintergevoel is in ieder geval ver te zoeken......
Net in mijn T-shirt deze foto gemaakt,bijna geen wind en een heerlijk zonnetje.
Dat laatste beetje sneeuw zal nu ook wel snel weg zijn.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

SniperEye

Citaat van: Marsel op ma 03 feb 2014 - 11:40
Waar blijft dat lente topic mannen?
Minder dan een maand en dan mogen we in ieder geval de meteorologische winter afschrijven.
Wil natuurlijk niet zeggen dat we dan meteen warm lenteweer krijgen. Maar aangezien we aan het eind van de zomer al jaren 'lastig gevallen worden' met winterverwachtingen mogen we nu denk ik al best vooruitkijken naar het warme deel van het jaar. :)

Hier overigens bijzonder aangenaam weer nu met, net als gisteren, een heerlijk winterzonnetje erbij. Prima dit!

Maart roert zijn staart & april doet wat die wil ;) Kansen zat nog op een witte pasen :D

Jasneker

Nee, de 6 graden nu wel en nog steeds stijgend...
Achter huis in het zonnetje en uit de wind zelfs warm te noemen.
Zonnetje wint al aan kracht ook, en met temperaturen boven de 9 a 10 graden groeit het gras stevig door, deze week zal het wel weer daarop uitkomen...



Citaat van: Johannes96 op ma 03 feb 2014 - 11:50
Is 3 graden lenteachtig?  :o

Marsel

Citaat van: SniperEye op ma 03 feb 2014 - 12:42
Maart roert zijn staart & april doet wat die wil ;) Kansen zat nog op een witte pasen :D
Lijkt me heerlijk zo'n witte pasen  (laatste decade van april dit jaar!) ::)  ;D

Ik mag toch hopen dat we tegen die tijd de eerste serie warme dagen (Tx > 20C) gehad hebben.

Extremissimorum

Citaat van: Marsel op ma 03 feb 2014 - 13:01
Lijkt me heerlijk zo'n witte pasen  (laatste decade van april dit jaar!) ::)  ;D

Ik mag toch hopen dat we tegen die tijd de eerste serie warme dagen (Tx > 20C) gehad hebben.

Ja, eerst 20C en dan sneeuw op pasen! Maar eerst, zoals ik gisteren al meldde, laten we letten op zaterdag, zondag a.s.! Storm zit nog steeds in de modellen!

Edwin

Citaat van: SniperEye op ma 03 feb 2014 - 12:42
Maart roert zijn staart & april doet wat die wil ;) Kansen zat nog op een witte pasen :D

Mensen die 19/20 april nog sneeuw willen die sporen ook niet ;) dan staat er een mooi festival op de agenda, 24 graden en zon graag! Week later koningsdag ook
Never Stop Exploring

Weerfreak 1337

Sorry, maar hopen op een Witte Pasen die eind april valt is zoeken naar een speld in een hooiberg. :P Zeer zeldzaam dat er in april sneeuw valt, zoals vorig jaar en zeker eind april :o
Aprilletje zoet, geeft nog wel eens een witte hoed... laten we hopen dat dat niet weer gebeurt dit jaar :P Tegen eind april wil ik de Koninginnedagtraditie (nu Koningsdagtraditie) graag voortzetten (het eerste echte onweer, viel/valt vaak rond Koninginnedag, voor degenen die later op het forum zijn gekomen). :P
Liefst met warme temperaturen, zomerse dagen (25+) komen nog niet veel voor in April.

Wat de winter betreft, ik denk dat we dit seizoen zeker nog wel een puntje qua hellmannen gaan pakken. Het zal mij niets verbazen dat we in de eerste decade van maart of eind februari dingen gaan krijgen die we de hele winter niet hebben gehad. Men moet dan niet meteen denken aan schaatsen, of het moet een bijzondere situatie zijn.
Zoals ik al eerder zei, vanaf half februari neemt de kans op ijsdagen(Tmax <0) sterk af ivm toenemende zonkracht. Neemt dus niet weg dat het tot een (paar) ijsdag(en) kan komen eind februari en in maart. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Edwin

Ook geen onweer op koningsdag, ik sta dan buiten met een biertje en fijne deuntjes ;)

Je kan nu al merken dat de zon gevoelsmatig meer kracht krijgt. Nog een kleine maand winter, daarna vind ik het wel best hier in Nederland en mag het wel weer eens warmer worden :)
Never Stop Exploring

Tyshane

Citaat van: Marsel op ma 03 feb 2014 - 11:40
Waar blijft dat lente topic mannen?
Minder dan een maand en dan mogen we in ieder geval de meteorologische winter afschrijven.
Wil natuurlijk niet zeggen dat we dan meteen warm lenteweer krijgen. Maar aangezien we aan het eind van de zomer al jaren 'lastig gevallen worden' met winterverwachtingen mogen we nu denk ik al best vooruitkijken naar het warme deel van het jaar. :)

Hier overigens bijzonder aangenaam weer nu met, net als gisteren, een heerlijk winterzonnetje erbij. Prima dit!

Ik begrijp wat je bedoelt, bij mij begint het ook al te borrelen. Vanochtend vroor het nog maar tijdens het fietsen merkte je alweer de kracht van de zon, erg lekker. Gisteren ook, erg druk in het bos met mensen die van het weer genoten, het start dan wel winters zo in de ochtend met een wit laagje, maar gaande de dag komen er toch steeds meer lente-associaties. En ik was geloof ik niet de enige die dat had.  ;D

Of het nou winter- of lenteachtig is, veel mensen genieten gewoon van dit weer omdat het zo lekker gezond aandoet en met een zonnetje is de temperatuur van wat minder belang, vrolijk word je er wel van zo. :)

Nog even geduld denk ik voor het lentetopic, want dan moeten we eerst even wachten tot 1 maart, maar wel leuk om daar alvast weer op te gaan verheugen en al helemaal op de weerbeelden die met hogere temperaturen gepaard gaan. ;)

Nog winterse taferelen? Ik weet het niet, ik vrees dat dat niet meer gaat gebeuren, normaliter zou ik zeggen dat ik me graag laat verrassen, maar dat stadium ben ik geloof ik voorbij. Ik vind het wel prima zo, laat het langzaam maar richting voorjaar gaan.  :-X

grizzrh

Citaat van: Jasneker op ma 03 feb 2014 - 12:45
Nee, de 6 graden nu wel en nog steeds stijgend...
Achter huis in het zonnetje en uit de wind zelfs warm te noemen.
Zonnetje wint al aan kracht ook, en met temperaturen boven de 9 a 10 graden groeit het gras stevig door, deze week zal het wel weer daarop uitkomen...

Bono, hoe is 6 graden lente ?
Hier is het 7 graden en voelt echt totaal niet warm aan, ja misschien achter het glas in de zon :P
Doenrade, Limburg

SniperEye

Citaat van: Edwin op ma 03 feb 2014 - 13:13
Mensen die 19/20 april nog sneeuw willen die sporen ook niet ;) dan staat er een mooi festival op de agenda, 24 graden en zon graag! Week later koningsdag ook

:) LOL

Laat ik het zo zeggen: een witte pasen door een koudebel die afzakt naar het zuiden, die teruggedrongen word door opkomende warme lucht. Wat gebeurd er als warme en koude lucht botsen (met nog wat ingrediƫnten) Onweer :)

Jasneker

Gewoon achter huis zoals ik al schreef met het zonnetje erbij en de schuttingen die de wind tegenhouden, T shirt weer ;)

Powered by EzPortal