Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293034 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

NitroGenetics

Citaat van: zorba op zo 02 feb 2014 - 12:03
Goede pluim opzich, gewoon rond gemiddeld. De "winter" op LT wordt wel weer weggepoetst :)

gemiddeld? :p zeg maar gerust boven het gemiddelde hoor ;)

Jasneker

Zelfs met mijn meest positieve "Jomanda" instraling zie ik geeen winterse tekens in die pluim....
8 graden C boven 0 zonnetje erbij, heerlijk wandelweer vanmorgen, dat wel.
Maar met die foto's van Johann een pagina terug ging er toch een pijnlijke jaloerse steek door me heen....
Voor de eerste 2 weken van Februari lijkt het gewoon prut, lenteweer....
Maar goed, komende week voorbereiding in de TT hal in Assen voor de Horecabeurs die volgende week maandag tot en met woensdag draait, dus elke dag op en neer Assen is niet prettig met eeen bak sneeuw of gladheid.
Wel lekker proeven en proberen tijdens de beursdagen geld ook voor alle bezoekers jummie ;)

Sven

Voor winter kun je ook naar Slovenië toe :) 200.000 mensen zonder stroom door zware ijzel.

Foto copyright: Damjan Bren?i?
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Zynex

beter 8C dan 2/4C met smerige natte vlokken. Vandaag was mooi alleen te veel wind :(.


gilleeesss

Echt winters gevoel als ik buitenloop --' kan bijna in tshirt lopen :) helloo winterr wake up pls

marctsm

ik zie op wetter3.de / standardkarten(gfs)/mitteleuropa/schneefallgrenze de sneeuwvalgrens toch al op een 200m komen hoor (voorlopig nog in engeland, op het einde van de run), als nu de 2m temperatuur bij ons nog wat wil zakken...



wimbaens

Citaat van: marctsm op zo 02 feb 2014 - 16:40
ik zie op wetter3.de / standardkarten(gfs)/mitteleuropa/schneefallgrenze de sneeuwvalgrens toch al op een 200m komen hoor (voorlopig nog in engeland, op het einde van de run), als nu de 2m temperatuur bij ons nog wat wil zakken...

In het noorden van Engeland is het best wel normaal als de sneeuwvalgrens in de dalen zakt tussen de bergen  ;)
Heeft niet veel te maken met het weer hier.

gilleeesss

Citaat van: marctsm op zo 02 feb 2014 - 16:40
ik zie op wetter3.de / standardkarten(gfs)/mitteleuropa/schneefallgrenze de sneeuwvalgrens toch al op een 200m komen hoor (voorlopig nog in engeland, op het einde van de run), als nu de 2m temperatuur bij ons nog wat wil zakken...
kaartjes, welke dag, ....

marctsm

was van de 06hr run, op het einde van de run, dus voor maandag 06hr

marctsm

in de 12hr run ziet het er goed uit voor nederland, in de nacht van zondag op maandag. (zelfde site)

Bacci

Ja einde van de run ziet er wat beter uit, koude bovenluchten met kans op winterse neerslag uit het westen. Maarja veel te ver weg en niet iets waar je wakker van ligt.


sneeuw040

Ik geloof er niet meer in.. en met carnaval mag t wel zo blijven lekker 8 graden met zonnetje, prima.
Alleen hoop ik wel op nog een keer een dik pak sneeuw (ofja een keer sneeuw) maar ik denk dat het totaal niks meer gaat worden, helaas.

Remy

Citaat van: wimbaens op zo 02 feb 2014 - 16:53
In het noorden van Engeland is het best wel normaal als de sneeuwvalgrens in de dalen zakt tussen de bergen  ;)
Heeft niet veel te maken met het weer hier.
De kaart weergave is bovendien ook verneukeratief. je kijkt naar een platte kaart terwijl de wereld rond is,ze zitten daar echt goed noordelijk van hier.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Extremissimorum

Als het dan geen winter wordt -pluim ec NW Nederland heeft geen enkel lid meer dat voor vorst opteert-, dan maar herfst. Op MT, d.w.z. 8/9 februari, zit er weer een storm in de modellen! Mogelijk windstoten tot 40 m/s = 144 km/u! Iets om in de gaten te houden!

DSDLimburg

voor wat het waard is? en pluim midden.
seizoen 2018/2019

Koen-IJM


Ijsbloem

 8) Er zit geen Joker tussen.
De kaarten zijn geschud. ::)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Remy

Citaat van: Koen-IJM op zo 02 feb 2014 - 23:15
Niks spannends aan.  >:(
Je zou de spanning eens moeten zien in de atmosfeer! Als spanning (+)rood of (-)blauw zou worden is het ene grote kleuren soep die je ziet :) vooral als verticaal er dan nog een ander kleurtje aan wordt gegeven.Verticale stromingen werken als een natuurlijke van der graaf generator.Het weer is altijd spannend!Als het saai wordt weet je dat er shit in de queue zit,alleen niet hoe veel en voor wie.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

glenn

Citaat van: Johann op zo 02 feb 2014 - 09:45
Na de föhn, gisteren tot 13 graden, kwam gisteravond en vannacht de sneeuw en is het weer sneeuw bedekt tot in het dal (680m). Foto's tuin vanmorgen, sneeuwhoogte 33cm. Rosswald (1800m) nu 120cm.

Hej Johan Staat daar bij jouw niks te huur hahahah

Remy

Citaat van: glenn op ma 03 feb 2014 - 04:28
Hej Johan Staat daar bij jouw niks te huur hahahah
Ja die bergen weten wel hoe ze sneeuw moeten maken :D Als dat hier valt is gelijk Nederland voor een paar dagen kapot.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal